مشارکت ۴ درصدی بانوان  البرزی در اهدای خون

مدیرکل اداره کل انتقال خون استان البرز گفت: مشارکت بانوان استان در اهدای خون بسیار پایین بوده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمدرضا مهدی زاده –مدیرکل انتقال خون استان البرز- با بیان اینکه شهروندان استان البرز در ده ماه سالجاری  مشارکت بسیار خوبی داشته اند، اظهار کرد: مردم نیکوکار برای نجات جان بیماران نیازمند به خون اهدای خون را در برنامه های زندگی خود قرار داده اند و بدون هیچ چشم داشتی مشارکت در این امر خداپسندانه را جزو نیاز جامعه می دانند که این امر موجب افزایش آمار اهدای خون گردیده است.
مهدی زاده افزود : در ده ماهه امسال  ۵۲۵۴۱ نفر موفق به اهدای خون ، پلاسما فرزیس و پلاکت گردیده اند که  از این تعداد افرادی که موفق به اهدای خون شده اند ، ۵۰ درصد از خونهای اهدایی، توسط اهداکنندگان مستمر ، ۲۹/۷ درصد توسط اهداکنندگان باسابقه و ۲۰/۳ درصد توسط اهداکنندگان بار اول اهدا شده است .
وی مطرح کرد: مشارکت بانوان البرزی در اهدای خون پایین  و حدود ۴% می باشد و از بانوان در امر اهدای خون درخواست مشارکت بیشتری دارم.
  این مسئول توضیح داد: اهداکنندگان توسط پزشکان سازمان مورد معاینه قرار گرفته اند و در صورت واجد  شرایط بودن، می توانند اهدای خون و پلاسما نمایند.                                                                              
در ادامه، فاطمه بابایی -مسئول واحد جذب و آموزش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان البرز- با تاکید بر اینکه در فصل سرد به دلیل شیوع بیماریهای ویروسی و سرماخوردگی با کاهش مراجعه جهت اهدای خون و ذخایر خون روبرو خواهیم بود، عنوان کرد: از مردم استان تقاضا دارم در صورت برخورداری از سلامتی با اهدای خون در این ایام، گرمابخش زندگی بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خون شوند.
وی بیان داشت: اهداکنندگان مستمر خون با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه با ارائه معرفی نامه در مراکز بهداشتی استان برعلیه بیماری هپاتیت بصورت رایگان واکسینه می شوند. 
این مسئول اضافه کرد: از اهداکنندگان مستمر خون که تاکنون واکسن هپاتیت تزریق ننموده اند با مراجعه به واحد جذب اداره کل انتقال خون استان البرز نسبت به دریافت معرفی نامه واکسن اقدام نماید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =