فضای مجازی را با تولید محتوا به فرصت تبدیل کنیم

ایرنا نوشت:فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: نهادهای متولی فرهنگ باید با تولید محتوا و افزایش روابط بین بخشی، فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنند.

داود گرشاسبی روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرند با اشاره به لزوم توجه به فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی ابزار دو سویه است که هم می تواند به عنوان فرصت و هم تهدید باشد.
وی با بیان اینکه ما می توانیم با کار اصولی فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم،افزود: فضای مجازی باید زمینه ای برای کتابخوان شدن دانش آموزان باشد و ادارات مربوط، تلاش شان را در تحقق این امر بیشتر کنند.
فرماندار مرند فضای مجازی را یک ابزار لوکس در کشور دانست و گفت: برای اینکه این فضا را از لوکس بودن خارج کنیم لازم است نهادهای فرهنگی با افزایش روابط بین بخشی در استفاده بهتر از فضای مجازی عمل نمایند.
وی با تاکید بر استفاده بهینه از فضای مجازی اظهار داشت: سازمان های متولی باید با تولید محتوا و تهیه خوراک در فضای مجازی با آسیب های آن برخورد کنند.
گرشاسبی با بیان اینکه غرب آگاهانه از فضای مجازی جهت انحراف نیروی توسعه ما بهره می برد، متذکر شد: وظیفه ما این است با توجه به توطئه های دشمن، تلاش خود را در حوزه پیشگیری افزایش دهیم.
وی در ادامه به ایجاد چرخه معیوب در مورد اعتیاد اشاره کرد و گفت: باوری غلط در خصوص اعتیاد در جامعه شکل گرفته و موجب تولید رفتار غلط و توسعه آن شده است که ما باید این چرخه معیوب را جهت حفاظت از نسل آینده اصلاح کنیم.
گرشاسبی افزود: رفتارسازی و محیط های آلوده از جمله عوامل تمایل و حرکت به سمت اعتیاد است که در این راستا ضروری است تمام دستگاه ها با تعامل و وحدت نظر با آن مقابله کنند.
وی ادامه داد: روش های ما در حوزه های پیشگیری، آموزش و مبارزه با اعتیاد، سنتی بوده و لازم است در این مورد بروز رسانی صورت گرفته و تجدید نظر کنیم.
فرمانده انتظامی شهرستان مرند نیز گفت: فضای مجازی پتانسیل خوبی است که می توان از آن در جهت پیشگیری از اعتیاد و ارائه موضوعات آموزشی بهره برد. 
سرهنگ کاظم دهقان خواستار ورود سمن ها به این حوزه شد و افزود: سازمان های مردم نهاد و نیز ائمه جماعات می توانند به حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بویژه برای نوجوانان و جوانان ورود کنند.
وی یادآوری کرد: هرچند هم اکنون با همکاری آموزش و پرورش، کلاس های آموزشی آگاهی بخشی در خصوص اعتیاد به مواد مخدر در مدارس شهرستان برگزار می شود اما این گونه برنامه ها باید افزایش یابد.
شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =