معاون صداوسیما: بازداشت مرضیه هاشمی، جنگ سیاسی واشنگتن علیه ایران است

فارس نوشت: معاون برون مرزی صدا وسیما گفت: براساس قوانین داخلی آمریکا، هر لحظه ادامه زندان مرضیه هاشمی خلاف قانون است و این درحالی است که طرف پیگیر پرونده نه شخص، بلکه دولت آمریکا است.

پیمان جبلی بعد از ظهر امروز در نشستی با عنوان « حقوق بشر آمریکایی » که به ابتکار بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما برگزار شد، در خصوص بازداشت خبرنگار و مجری شبکه بین‌المللی پرس تی وی، اظهار داشت: مرضیه هاشمی در آستانه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به اسارت و غل و زنجیر کشیده و حجاب از سرش برداشته شد.

وی یادآور شد: ما صبح دوشنبه از بازداشت وی مطلع شدیم اما به خواست خانواده اش کوچکترین خبری منتشر نشد و با حسن نیت به آمریکا زمان دادیم شاید مثل بسیاری از کشورها در روند قضایی سوء برداشتی ایجاد شده باشد، اما روز سه شنبه به ما خبر دادند که وکیل تسخیری خانم هاشمی در تماسی با خانواده اش، اطلاع داده که حال وی خوب است و مشکل خاصی ندارد.

معاون برون مرزی صدا وسیما تصریح کرد: سپس صبح روز چهارشنبه مطلع شدیم که مرضیه هاشمی با فرزندش تماس گرفته و از رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با وی خبر داده لذا پوشش گسترده رسانه ای ما که قرار بود از صبح پنجشنبه آغاز شود یک روز جلوتر و راس ساعت 7 صبح چهارشنبه گذشته از شبکه پرس تی وی آغاز شد.

وی گفت:​ تا روز گذشته از روند دادگاه هاشمی اطلاعی در دست نبود و حتی در جدول برنامه های قضات آمریکا نیز چنینی دادگاهی ذکر نشده بود لذا ما حتی نمی دانستیم که این دادگاه در کدام شهر آمریکا برگزار می شود، این در حالی بود که مرضیه هاشمی دوبار در دادگاه مورد بازپرسی قرار گرفته بود.

جبلی تصریح کرد: دادگاه بعدی مرضیه هاشمی چهارشنبه آینده برگزار می شود، براساس اطلاعیه دولت آمریکا وی به عنوان شاهد اجباری بازداشت شده است در حالیکه براساس قوانین آمریکا هیچ بازداشتی نمی تواند بیش از 72 ساعت ادامه یابد مگر در صورت تفهیم اتهام و در عین حال شاهد جرمی مرتکب نشده و این پرونده درباره دیگری است.

وی با اشاره به هفتمین روز بازداشت خبرنگار و مجری شبکه بین المللی پرس تی وی در آمریکا، تصریح کرد: براساس قوانین داخلی آمریکا هر لحظه ادامه زندان مرضیه هاشمی خلاف قانون است و این درحالی است که طرف پیگیر پرونده نه شخص، بلکه دولت آمریکا است.

معاون برون مرزی رسانه ملی مرضیه هاشمی را نماد انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: او کسی بود که با انقلاب اسلامی ایران حیات مجدد یافت و سرنوشت، دین، اسم، پوشش، مکان زندگی و کار او با الهام از انقلاب تغییر کرد و چهل سال نیز با همین انقلاب بزرگ شده لذا فرزند، نماد و نمونه صدور انقلاب اسلامی در عصر حاضر است.

وی افزود: خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات آمریکا گزارش داده که این کشور به دنبال آن است که ببیند؛ آیا شبکه پرس تی وی ابزار پروپاگاندای جمهوری اسلامی ایران است یا نه؟ و آیا پرس تی وی در وزارت دادگستری آمریکا ثبت شده یا نه؟ اگر چنین نباشد مرضیه هاشمی از دید این کشور با دولت خارجی که در خاک آمریکا فعالیت غیرقانونی داشته ، همکاری کرده است.

جبلی گفت: قطعا اگر فضاسازی و ایجاد موج رسانه ای کشورهای اسلامی و حتی اروپا و آمریکا نبود، دولت آمریکا خود را ملزم به همین مقدار اطلاع رسانی نیز نمی کرد در عین حال برخی تحلیل ها حاکی است که شخص جان بولتون پشت این پرونده ایستاده است.

وی تاکید کرد: بازداشت مرضیه هاشمی بسیار فراتر از شخص و شبکه پرس تی وی است و جنگ سیاسی واشنگتن در ادامه فشارها بر جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی انقلاب است.

معاون برون مرزی رسانه ملی افزود: پیش از این تحلیل ما این بود که جمهوری اسلامی ایران با همه دستاوردهای نظامی، دفاعی و علمی خود در منطقه و جهان، در حوزه رسانه نفوذ خوبی نداشته و با توجه به امکانات و بودجه اندک قابل رقابت با شبکه های جهانی دیگر نیست اما ماجرای مرضیه هاشمی نشان داد که در رویارویی با دشمنان ایران، رسانه های ما با افتخار سرشان را بالا نگه می دارند و سوار بر پیام انقلاب به حرکت شان سرعت می بخشند.

وی به پوشش حداقلی شبکه خبری پرس تی وی در آمریکا اشاره کرد و گفت: دعوای دولت آمریکا تنها با مرضیه هاشمی و شبکه پرس تی وی نیست بلکه دعوایی چهل ساله در عرصه های مختلف به دلیل اقتدار و اخلاص و پایداری ملت ایران و جبهه مقاومت در منطقه است که در تمامی مقاطع امریکا را با شکست مواجه کرده است.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در منطقه و همچنین جامعه بین الملل تصریح کرد: آمریکا از ترس انتقال یک کلمه حرف از رسانه های جمهوری اسلامی در هیاهوی رسانه ای جهانی است و در این راه فعالیت هر رسانه ای که با آمریکا همراه نباشد و از این کشور و رژیم های صهیونیستی و سعودی انتقاد و جنایت های آنها را افشا کند، پروپاگاندا محسوب می شود.

وی با تاکید بر عدم حضور شبکه پرس تی وی در آمریکا گفت: تنها فعالیت ما از طریق رسانه های اجتماعی و همچنین پوشش اندک ماهواره ای است، چرا باید شبکه پرس تی وی را در وزارت دادگستری آمریکا ثبت کنیم؟ مگر تمامی رسانه های بین المللی که پخش بین المللی دارند در همه کشورها ثبت می شوند؟

جبلی خاطر نشان کرد: خبرنگاران CNN ، AP و بسیاری از رسانه های دیگر آزادانه در ایران فعالیت می کنند اما آمریکا چنین برخوردی با خبرنگاران دارد، این افتضاح بزرگی برای دموکراسی آمریکا است.

64231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    9 0
    این خانم اگر جرمی مرتکب نشده باشد آزاد می شود زیرا سیستم قضایی امریکا کاملا مستقل از دولت و سیاست دولت امریکا است....ضمنا ایشان گویا بخاطر شهادت در یک پرونده مهم بازداشت شده است.
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    9 0
    آقای جبلی تو قوانین ما هم باید بازداشتی سریع تفهیم اتهام بشه و بسیار بازداشتیهایی که تا مدتها تفهیم اتهام نمیشن! باز این معلومه کجاست و ارتباط داشته! تو ایران که هیچ نهادی بازداشتش رو تا ماهها به عهده نمیگیره و با خانواده هم تماس ندارن! حداقل از دید خودتون اون حقوق بشر آمریکایی خیلی از مال ما بهتره!!
  • DE ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    8 0
    بازداشت و حبس آن چند نفر آمریکائی که بالاخره با پرداخت میلیونها دلار آزاد شدند، جنگ سیاسی بر علیه کجا بود ؟؟؟؟؟ اگرخواهان این خانم هستید ، شما هم دلار بدهید اورا بگیرید . گرچه آمریکا باجگیر نیست !
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    10 0
    چطور ایران می گیره خوبه؛ آمریکا می گیره بده ؟!!
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    8 0
    من برام یک چیز خیلی جالبه کشور خودمون بزرگترین زندان خبرنگاران دنیاست اونوقت به آمریکا هم گیر می‌دیم نمی‌دونم بخندم یا گریه کنم