مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی: مطالبات و خواسته‌های صنفی رانندگان به‌حق بود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد : طی سال‌های اخیر ، رانندگان جاده‌ای و کامیون‌داران با مشکلات سختی کار، بیمه تکمیلی، مشکل پیمایش و کاهش سهمیه سوخت و همچنین ناعدالتی در دریافت حق کمیسیون‌ها از سوی بخش‌های مختلف مواجه بوده اند.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، علی زندی‌فر در مراسم گرامیداشت « هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان مرکزی » این مناسبت را به تمامی فعالان ، تلاشگران، همکاران، کارکنان، اصناف، تشکل ها،رانندگان و بخش های زیرمجموعه تبریک گفت و بیان کرد : امروز حوزه حمل و نقل جاده ای به عنوان یکی از ارکان مهم و موثر اقتصاد کشور، اقتدار خود را مرهون تلاش ها ، از خود گذشتگی و خدمات بی دریغ رانندگان تلاشگر و غیرتمند ، اصناف مشارکت جو، راهداران ایثارگر و تمامی فعالان و همکاران صدیقی می داند که همتشان بر پویایی حمل و نقل بار و مسافر جاده ای ، ایمنی راه ها و سلامت سفر هموطنان قرار گرفته است.

او با اشاره به طرح خواسته‌های رانندگان در ابتدای سال و اینکه مطالبات به حق بود ، افزود: حدود ٦٠ خواسته و مطالبه به ‌حق که بیش از ۹۰ درصد آن در حوزه مباحث صنفی می باشد ، از سوی رانندگان مطرح و در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است.

زندی فر از کمبود ۷ هزار حلقه لاستیک در استان خبر داد و گفت : بخشی از این مطالبات مانند بیمه تکمیلی، ساعات تردد و ... بین ٢٠ تا ١٠٠ درصد مشکلات موجود رفع شده و در حال حاضر ٩٠٠ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند که تلاش می‌شود  ، تا پایان سال در قالب چارچوب رسمی رضایت همه رانندگان جلب شود و در فاز دوم کل اعضای خانواده‌های رانندگان، مشمول بیمه تکمیلی شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایجاد سامانه شهراه جهت ثبت شکایات را یکی از اقدامات صورت گرفته پس از مطالبه‌گری اخیر رانندگان کامیون عنوان کرد و ادامه داد : در این راستا کمیسیون ماده ١٢ در کشور و استان مرکزی تشکیل شده است و در بحث ثبت شکایات شرکت‌هایی که کمیسیون خارج از عرف دریافت کرده‌اند نیز جریمه تعیین و اکیپ بازرسی نیز تشکیل شد.

وی به تعیین کرایه براساس تن بر کیلومتر که یکی از مطالبات رانندگان کامیون است ، اشاره کرد و گفت: در این راستا ٣٥ شاخص مطرح شده است و سعی می‌شود که در اسرع وقت این موضوع حل و نرخ کرایه براساس تن بر کیلومتر محاسبه شود.

زندی فر با اشاره به دغدغه رانندگان جهت تامین لاستیک و لوازم یدکی بیان کرد : بخشی از نیاز از طریق واردات ، تولید داخل و گاهی از طریق کولبران تامین می‌شود که در این راستا هماهنگی خوبی جهت ثبت سفارش و تامین ارز برای واردات انجام گرفته است، اما با این وجود با کمبود حدود ٧ هزار حلقه لاستیک روبرو هستیم که امید است با واردات و تخصیص ارز ٤٢٠٠ تومانی این کمبود جبران شود.

وی افزود : جهت جبران کمبود یاد شده ، تاکنون سازمان راهداری کشور با هزینه خود لاستیک را به صورت سهمیه‌ای به استان‌ها اختصاص داده ، همچنین سازمان در راستای نوسازی ناوگان تلاش دارد و در حال شناسایی خودروی مناسب برای ورود به ناوگان است.

زندی فر در پایان متذکر شد : در جریان مطالبه‌گری رانندگان کامیون، افرادی به اسم راننده در حال مسموم‌سازی‌ فضا بودند ، اما خوشبختانه در حمل محموله‌ها از مبدا استان مشکلی بروز نکرد و علیرغم مشکلات موجود پیگیر خواسته‌ها خواهیم بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =