۱ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷

کیهان نوشت: به رغم کارشکنی‌های گسترده و فضاسازی‌های مختلف برای ممانعت از تولید این سریال تاریخی- مذهبی و ضدصهیونیستی، در نهایت با برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون سیما، این پروژه به طور رسمی کلید خورد.

سیداحمد میرعلایی، تهیه‌کننده سریال حضرت موسی(ع) به خبرنگار کیهان گفت: فیلمنامه این سریال توسط مرحوم فرج‌الله سلحشور در ۷۲ قسمت نگارش یافته بود، اما تلویزیون نظر داشت که کار موجزتر شود. از این رو فیلمنامه در ۵۲ قسمت بازنویسی شد. داستان از پیش از تولد حضرت موسی آغاز و تا بعد از وفات ایشان ادامه دارد. در این مسیر از برخی از داستان‌ها چشم‌پوشی کردیم و چون نمی‌توانستیم همه داستان‌ها را پوشش بدهیم چند قطع تاریخی داریم. در حال حاضر فیلمنامه به مقداری آماده است که بتوانیم کار را کلید بزنیم. بازنویسی هم در اختیار حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمن‌پور است.
همچنین جمال شورجه، کارگردان سریال «حضرت موسی(ع)» درباره بازیگر نقش این پیامبرگفت: احتمال زیاد نقش اصلی سریال را به یک بازیگر ناشناخته تئاتری، آشنا به معارف قرآنی واگذار خواهم کرد. اما هنوز بازیگرها مشخص نشده‌اند.

۲۳۳۰۲
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    9 4
    سلام . من نمی فهمم وقتی دنیا حضرت موسی را با بازی ماندگار چارلتون هوستون در فیلم تاریخی ده فرمان می شناسد یا پیامبر ( ص) را با فیلم مصطفی عقاد می شناسند چرا کلی هزینه می شود تا یک سریال یا فیلم دیگر ساخته شود و احتمالا چنگی هم بدل نزند. البته من فقط منظورم به داخل نیست چون چند سال قبل فیلمی راجع به حضرت موسی با بازی گلشیفته فراهانی و کریستین بیل ساخته شد که موفقیتی کسب نکرد و کریستین بیل که در نقش بتمن شناخته شده بود اصلا نتوانست در نقش حضرت موسی بدرخشد.
    • امیرحسین IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      0 3
      چون تا به حال فیلم یا سریال حضرت موسی بر اساس قرآن ساخته نشده. فیلم ده فرمان بر اساس تورات تحریف شده ساخته شده بود. ما باید یک کار در مورد حضرت موسی بر اساس قرآن بسازیم و داستان درست و تحریف نشده حضرت موسی رو به جهان نشون بدیم. درست مثل کاری که در سریال حضرت یوسف کردیم و با استقبال خوبی هم توی دنیا مواجه شد. 4 میلیارد نفر در دنیا این سریال رو دیدند