تویوتا بالاخره برنامه خود برای تولید خودروهای الکتریکی را تسریع کرده و این هفته تایید کرد که تا سال آینده شش خودروی جدید الکتریکی از جمله یک وانت برقی به بازار خواهد آورد.

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه خبر بیدار شدن این غول خودروسازی و ورود آن به دنیای خودروهای برقی باید مورد استقبال قرار گیرد، اما این سوال مطرح می‌شود که آیا واقعاً شما یک وانت دو کابین برقی می‌خواهید، در حالی که هنوز منتظر پاسخ تویوتا به فورد رنجر رپتور هستیم؟

به نقل از پدال، اکنون نشانه‌هایی از معرفی هایلوکس جدید در سال آینده به چشم می‌خورد، اما به نظر می‌رسد که این نسخه به طور کامل جدید نخواهد بود. پلتفرم قبلی و احتمال ادامه استفاده از موتورهای درون‌سوز فعلی به این معنی است که به جای یک رویکرد کلی و از صفر، بهبودها در اطراف جزئیات انجام خواهد شد.

تویوتا هنوز به طور رسمی در مورد وانت جدید خود اظهار نظر نکرده است، بنابراین ممکن است ما را شگفت‌زده کند، اما از اطلاعاتی که تا به حال داریم، به نظر می‌رسد که فورد رنجر رپتور همچنان بالاترین رتبه را در دسته وانت‌ها داشته باشد.

اما چیزی که تویوتا در حال کار روی آن است، یک وانت برقی است. اخبار منتشر شده در CarsGuide این هفته تأکید کردند که تویوتا با نشان دادن تصویری از شش خودروی الکتریکی که قصد دارند تا سال ۲۰۲۶ عرضه کنند، به وضوح دیدگاه خود را در این زمینه اعلام کرده است.

یکی از تصاویر تاریک تقریباً قطعاً مربوط به کانسپت وانت EPU است که نخستین بار در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۳ معرفی شد و حالا احتمالاً به تولید در تایلند نزدیک است، که احتمالاً تا اواخر امسال وارد خط تولید خواهد شد.

بدون شک، بازار وانت‌ها در حال تغییر است – به فروش سریع BYD Shark 6 PHEV یا فورد رنجر PHEV نگاه کنید – اما آیا برای یک وانت تمام‌برقی از تویوتا آماده‌ایم؟

یا به عبارت دیگر، آیا حتی چنین چیزی را می‌خواهیم؟ یا بیشتر طرفداران تویوتا ترجیح می‌دهند که این شرکت بخشی از تحقیق و توسعه خود را به یک هایلوکس درون‌سوز اختصاص دهد که شانس برگشت به صدر جدول فروش وانت‌ها را داشته باشد، جایگاهی که در سال ۲۰۲۳ به فورد رنجر واگذار کرد و از آن زمان هیچ نشانه‌ای از بازپس‌گیری آن نداشته است؟

شاید تویوتا بیشتر از ما می‌داند (برند پرفروش‌ترین در استرالیا معمولاً اشتباه نمی‌کند). مدیران ارشد این برند در استرالیا پیش‌بینی کرده‌اند که بخش وانت‌ها در آینده محدودتر خواهد شد، به خصوص با ورود رقبا از چین، و این که SUV‌ها خودروهای پرفروش‌تری خواهند شد. بنابراین ممکن است یک هایلوکس به‌روزرسانی‌شده، به جای یک تغییر اساسی، بهترین استراتژی باشد.

در نهایت، کانسپت وانت برقی بدون شک به بازار اروپا و دیگر مناطقی با مقررات سخت‌تر انتشار آلاینده‌ها روانه خواهد شد.

اگر این وانت وارد بازار شود، سوال این است: آیا یک وانت دو کابین تمام‌برقی را ترجیح می‌دهید یا اینکه تویوتا باید یک هایلوکس GR واقعی را معرفی کند که بتواند بازار بالای وانت‌ها را تکان دهد؟

۵۸۵۸