مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که کارخانه‌ها ملزم به توزیع لبنیات یارانه‌ای هستند در غیر این صورت سایر اقلام ‌شان قیمت‌گذاری جدید نخواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، «با کارخانه‌های متخلف که محصولات لبنی تنظیم بازاری به میزان کافی عرضه نکنند برخورد جدی خواهد شد»، مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

فارس در خبری نوشت:برخی کارخانه‌ها ۴ قلم محصول لبنی یارانه‌دار را که دولت برای افزایش سرانه مصرف مردم طبقه متوسط در نظر گرفته به حد کافی توزیع نمی‌کردند، کارخانه‌ها توجیه می‌کنند که تولید این اقلام حاشیه سودی برایشان ندارد.

سال ۱۴۰۱ دولت پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، برای کم‌نشدن سرانه مصرف شیر و لبنیات در سبد خانوار، یارانه ۴ قلم محصول لبنی را حفظ کرد.

شب گذشته سازمان حمایت نرخ‌های جدید اقلام لبنی یارانه‌ای شامل شیر پاستوریزه کم‌چرب، شیر پاستوریزه کم‌چربب با ویتامین دی ۳، کیسه‌ای کم‌چرب، کیسه‌ای کم‌چرب با ویتامین دی ۳، پنیر یواف، ماست کم‌چرب ۲.۵ کیلوگرمی را اعلام کرد که نسبت به سایر اقلام لبنی قیمت‌های کمتری دارد و تنظیم بازاری هستند.

سازمان حمایت برای اینکه کارخانه‌ها را به توزیع و عرضه این اقلام لبنی یارانه‌ای ملزم کند گفته است که قیمت‌گذاری جدید سایر اقلام لبنی به‌شرط توزیع و کافی اقلام تنظیم بازاری خواهد بود.

217

منبع: فارس