تصادف غم‌انگیز خودرو آیتو در چین که جان ۳ نفر را گرفت، نگرانی‌هایی را در مورد شکاف‌های احتمالی در مسئولیت‌پذیری در صنعت خودروسازی چین ایجاد کرده و پای هوآوی، بوش و آیتو را به میان کشیده است.

امیرمسعود عابدین: روز ۲۶ آوریل، به دلیل برخورد یک دستگاه آیتو M۷ Plus با یک کامیون که کندتر حرکت می کرد، در بزرگراهی در شهر یونگ‌چنگ در شمال چین، سه نفر از جمله یک کودک دو ساله کشته شدند. شاسی‌بلند مورد بحث توسط آیتو، یکی از شرکت‌های تابعه گروه Seres، با کمک فناوری و بازاریابی غول‌ سازنده گوشی‌های هوشمند هوآوی و بوش تولید می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این خودرو در لحظات منتهی به تصادف با سرعت ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بود و بعد از این تصادف، در شعله‌های آتش سوخت. متأسفانه بسیاری از جزئیات مربوط به تصادف ناشناخته مانده و دریافت پاسخ دشوار بوده است.

یکی از اعضای خانواده سرنشینان M۷ Plus که در تصادف کشته شدند پرسید که چرا سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) در این تصادف عمل نکرده است. هواوی در پستی که از آن زمان حذف شد، ادعا کرد که این خودرو به سیستم توسعه‌یافته توسط بوش مجهز شده است. با این حال، تامین کننده آلمانی ارائه سیستم ایمنی در M۷ Plus را رد می‌کند.

برخی همچنین ادعا کرده‌اند که کیسه هوای خودرو به‌درستی باز نشده است، ادعایی که برند آیتو آن را رد می‌کند. در همین حال، خانواده سرنشینان تأکید می‌کنند که قفل درب‌ها پس از تصادف باز نشده و مانع از تلاش‌ها برای بیرون آوردن سرنشینان از خودرو شد.

این حادثه همچنان تحت بررسی است و آیتو متعهد به همکاری با پلیس است. با این وجود، به گفته یکی از کهنه‌کارهای صنعت خودرو که هنوز نامش فاش نشده است، صنعت چین به شفافیت بیشتری در مورد اینکه کدام برندها در هنگام همکاری‌ها چه چیزی را ارائه می‌کنند، نیاز دارد. بدون آن، ممکن است مشخص نباشد که در صورت بروز خطا به دنبال پاسخ چه کسی باشد و می‌تواند به طرف‌های مقصر اجازه دهد تا از پاسخگویی اجتناب کنند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

منبع: خبرآنلاین