کتاب «سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری» می‌تواند زمینه‌ساز ورود به بحث مهم و حیاتی سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری باشد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری» نوشته علی قشمی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد. این کتاب به گفته ناشر اولین اثر مکتوب در حوزه سوژه‌یابی خبری است که می‌تواند زمینه‌ساز ورود به بحث مهم و حیاتی سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری باشد.

این کتاب در شش فصل تدوین با قیمت 2500 تومان منتشر شده است که «سوژه‌یابی در خبر،‌ ویژگی‌های سوژه‌پردازان، ویژگی‌ها از کجا می‌آیند، منابع سوژه‌یابی و گردآوری اطلاعات،‌ پس از سوژه‌یابی و نظریه‌های ارتباطی، مخاطب و سوژه‌یابی» به ترتیب عناوین فصول این کتاب است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «در این کتاب، به سوژه‌یابی به عنوان حرکتی کاوشگرانه از سوی خبرنگار برای ورود به اولین مرحله فعالیت خبری پرداخته شده است. سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و برای پرهیز از روزمرگی و رسیدن به نگاه خلاقانه و یافتن نادیده‌هاست؛ به‌گونه‌ای که اگر سوژه مناسب انتخاب و سپس پردازش شود، نقش مهمی در اثرگذاری فرآیند اطلاع‌رسانی و جایگاه مخاطب خواهد داشت؛ در غیر این صورت، نه تنها محتوای تولیدشده ارزش توجه را پیدا نخواهد کرد؛ بلکه موجب کاهش اعتماد مخاطبان به رسانه خواهد شد. شاکله حرفه‌ای بودن یک روزنامه‌نگار در خبر، سوژه‌هایی است که او می‌یابد و دیگران ناتوان از یافتن چنین موضوعاتی هستند. این‌که چگونه سوژه‌ها برای خبری شدن و رسانه‌ای شدن بایستی برگزیده شوند و با چه رویکردی به آن‌ها ارزش خبری داد و یا این مسأله که سوژه‌یابی و سوژه‌سازی در فعالیت رسانه‌ای چه اصول و الزاماتی دارد، جزو مباحثی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.»

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

منبع: خبرآنلاین