عملیات اجرایی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقدام ملی با همت شرکت عمران بهارستان در این شهر جدید آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، عملیات اجرایی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید بهارستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، عباس رضایی استاندار اصفهان، حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت شهرهای جدید، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمع دیگری از مسئولان آغاز شد.

در این مراسم حبیب الله طاهرخانی  در ارتباط با آخرین وضعیت مسکن ملی و مهر در شهرهای جدید اظهار کرد: برنامه اصلی که دولت پس از فراغت از مسکن مهر در دستور قرار داده است اقدام برای مساکن ملی است که در کل کشور آغاز شده است؛ در مجموعه شهرهای جدید ۱۳۰ هزار واحد ساخته می شود که سهم بهارستان از آن سه هزار و ۵۰۰ واحد در قالب ثبت نامی و یک هزار واحد در قالب قرارداد با بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه همزمان واگذاری هایی در قالب تفاهم نامه های کلان وزارت راه و شهرسازی با نهادهای مختلف مانند وزارت دفاع، آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است، بیان داشت: زمین این مساکن تامین شده است و به زودی در ماه های آینده ساخت مساکن ملی در این بخش نیز آغاز می شود

وی در ارتباط با قیمت مساکن ملی گفت: با توجه به تامین زمین هزینه چندانی در این ارتباط از متقاضیان دریافت نمی کنیم و تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای خریداران در نظر گرفته شده اما با توجه به افزایش قیمتها در کشور، این تسهیلات در شورای پول و اعتبار تصحیح و افزایش پیدا می کند تا خریداران را درزمینه خرید توانمندتر کنیم.

طاهرخانی تاکید کرد: البته هدف ما تامین مسکن با کیفیت و استاندارد است و کیفیت را فدای قیمت نخواهیم کرد.

وی در ارتباط با بهره برداری از متروی بهارستان گفت: کار در بخشهای مختلف زیرزمینی، سیویل و روسازی و دیگر بخش ها با سرعت در حال انجام است و امیدواریم مطابق وعده داده شده در بهار ۱۴۰۰ بهره برداری از متروی بهارستان انجام شود.

۲۱ هزار نفر در بهارستان متقاضی اقدام ملی مسکن هستند

در ادامه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به آخرین وضعیت مترو بهارستان اظهار داشت: تاکنون این پروژه در بخش زیرساخت ۹۳ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: باید توجه داشت که با مساعدت دولت در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از بخش دولتی و ۱۶۰ میلیارد تومان از محل درآمد شرکت عمران برای مترو بهارستان هزینه شده است و می‌توان گفت سال گذشته برای این پروژه در هر روز یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه در سال جاری نیز به صورت میانگین در هر روز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای پروژه مترو بهارستان هزینه می‌شود، تصریح کرد: طول این پروژه ۱۴ کیلومتر است و تاکنون ۱.۲ میلیون متر مکعب در این پروژه خاکبرداری داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۹.۴ کیلومتر پروژه مترو بهارستان گالری و ۴.۵ کیلومتر روگذر است، ادامه داد:  ۱۵ کیلومتر ریل گذاری رفت و برگشت برای این پروژه انجام شده که سه هزار تن از آن را از ذوب آهن دریافت کرده‌ایم و ۱.۵ هزار تن آن استفاده شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه همه توان خود را برای بهره برداری هر چه سریعتر مترو به کار گرفته‌ایم، افزود: این پروژه حداکثر در نیمه اول سال جاری بهره برداری خواهد شد.

 وی در ادامه با بیان اینکه ۲۱ هزار نفر در شهر جدید بهارستان متقاضی دریافت مسکن در طرح اقدام ملی هستند، گفت: تاکنون شرایط ۱۴ هزار نفر از آنها تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به اینکه برای بهره برداری از مسکن در طرح اقدام ملی در شهر جدید بهارستان سرمایه‌گذاری عمده‌ای انجام شده است، ادامه داد: می‌توان گفت اعتبار این پروژه معادل یک سوم بودجه عمرانی استان اصفهان است.

گفتنی است عملیات اجرایی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقدام ملی با همکاری شرکت عمران بهارستان و مشارکت مردم آغاز به کار کرده است؛ همچنین همزمان با این مراسم طرح اقدام ملی مسکن با یک هزار و ۱۰۰ واحد در ۱۰ شهر تیران و کرون، دهاقان، شهرضا، اردستان، نائین، برزک، چادگان، انارک، بادرود و سمیرم آغاز شد.

بهره برداری از بوستان دوستی بهارستان با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال ودر مساحت ۳۷ هزار متر مربع و میدان امام علی (ع) شهر جدید بهارستان نیز با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و مساحت ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر از دیگر پروژه های بهره برداری امروز در شهر جدید بهارستان با حضور وزیر راه و شهرسازی بود.

48