سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از صنایع در برابر استفاده از فیلترهای الکترواستاتیک مقاومت می کنند چراکه بدین شکل هزینه های تولید آنها افزایش می یابد.

«مهدی طغیانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه قانون «هوای پاک» چارچوب عملکرد صنایع را در عدم تولید ذرات آلاینده جوی مشخص کرده است، اظهار داشت: نظارت بر آلاینده زایی صنایع، برعهده اداره کل محیط زیست استان اصفهان است و صنایع موظف به استفاده از فیلترهای الکترواستاتیک برای کنترل ذرات آلاینده شده اند.

وی افزود: طبق مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ایام سرد و پایداری جوی برخی از صنایع بسیار آلاینده استان اصفهان تعطیل می شوند و اداره کل محیط زیست اصفهان با نظارت و پایش مستمر، مانع از بروز تخلف های زیست محیطی صنایع خواهد شد. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم درخواست کرد: لازم است اداره کل محیط زیست نظارت مستمربر صنایع را در رعایت مباحث زیست محیطی در تمام سال اجرا کند.

بازتولید هزینه های اجتماعی در عدم رعایت فیلترهای الکترواستاتیک

وی اضافه کرد: برخی از صنایع در استفاده از فیلترهای الکترواستاتیک مقاومت می کنند چراکه هزینه های تولید صنایع افزایش می یابد و بر این اساس لازم است در تمام ساعات شبانه روز اداره کل محیط زیست نظارت بر رعایت فیلترهای الکترواستاتیک توسط صنایع را به عمل آورد.

طغیانی گفت: چنانچه صنایع نسبت به موضوع های زیست محیطی کوتاهی به خرج دهند موجب هزینه های اجتماعی می شوند، صنایع استان اصفهان با رعایت مسئولیت اجتماعی می توانند مانع از هزینه های اجتماعی بر پیکر جامعه شوند.

کسری شدید لایحه ارسالی دولت به مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه، به کسری شدید لایحه ارسالی دولت به مجلس شورای اسلامی هم اشاره ای کرد و گفت: کسری شدید طراز عملیاتی، وابستگی به نفت و مبتنی بودن بر بدهی و چاپ اوراق از مسائل عدیده این لایحه است که آثار سوء بر اقتصاد خواهد گذاشتو باید دید، در قانون نهایی که مصوب می شود چقدر ازاین مسائل باقی می ماند.

46

منبع: خبرآنلاین