منابع نزدیک به ولید جنبلاط اعلام کردند که وی امروز در کنفرانسی مطبوعاتی حمایت خود را از نامزد هشت مارس اعلام خواهد کرد.

منابع نزدیک به رئیس تجمع دموکراتیک اعلام کردند که وی امروز در کنفرانسی مطبوعاتی حمایت خود را از نامزد هشت مارس اعلام خواهد کرد.

به گزارش فارس، منابع آگاه و نزدیک به ولید جنبلاط، رئیس فراکسیون تجمع دموکراتیک در پارلمان لبنان به پایگاه خبری النشره اعلام کردند که امروز گزینه نهایی خود را در پیروی از مخالفان دولت اعلام خواهد کرد.

جنبلاط امروز قرار است در کنفرانسی مطبوعاتی آخرین نتیجه رایزنی‌های خود با نمایندگان حزب و گروه‌های مختلف لبنانی را اعلام کند، گفته می‌شود که وی موضع آینده خود را در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهد کرد.

این منابع تصریح کردند که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، وی اعلام می‌کند که به نفع نماینده‌ای که مخالفان دولت معرفی می‌کنند، رأی خواهد داد.

رئیس فراکسیون تجمع دموکراتیک به دمشق و حزب‌الله وعده داده که چهار تن از نمایندگان حزب به نفع نماینده مخالفان دولت برای تشکیل کابینه رأی خواهند داد.

پیش از این روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرده بود که "ولید جنبلاط "، رئیس فراکسیون تجمع دموکراتیک در پارلمان لبنان به دمشق و سید "حسن نصرالله " دبیرکل حزب‌الله لبنان ابلاغ کرده است که وی و سه نفر از اعضای این فراکسیون با نام‌های "غازی العریضی " و "وائل ابوفاعور " و "اکرم شهیب " در انتخاب فردی که مأمور تشکیل کابینه خواهد شد، به نفع جریان مخالف دولت رأی خواهند داد و این موضوع برای آنها امری قطعی است.

وی همچنین وعده داده است که به برخی دیگر از اعضای این فراکسیون نظیر "آنطوان سعد "، "هنری حلو " و "ایلی عون " نیز فشار خواهد آورد تا این موضع را بپذیرند، وی در عین حال چنین درخواستی از سه نماینده دیگر این فراکسیون شامل "علاء الدین ترو "، "مروان حماده " و "فؤاد سعد " را به علت گرایش‌های مذهبی آنها رد کرد./16346

منبع: فارس