با ارزان‌ترین سلاح پهپادکُش آشنا شوید: هر شلیک فقط ۷هزار تومان / عکس

با بالا گرفتن رقابت برای توسعه تسلیحات جدید با هدایت فرکانس رادیویی و تلاش برای مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها، بریتانیا از یک سلاح جدید با هدایت فرکانس رادیویی در حال توسعه رونمایی کرده است. وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است که این سلاح مقرون به صرفه می‌تواند پهپادها را تنها با ۰٫۱۲ دلار در هر شلیک از بین ببرد.

تینا مزدکی_ وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای که منتشر کرده است از توسعه یک نوع سلاح امواج رادیویی می‌گوید که ظاهرا هربار شلیک آن برای از بین بردن پهپادها، تنها ۰/۱۲ دلار هزینه دارد. به گفته وزارت دفاع این کشور، سلاح انرژی هدایت شده با فرکانس رادیویی یا RFDEW از امواج رادیویی برای شناسایی، ردیابی و غیرفعال کردن قطعات الکترونیکی در برد ۱۰۰۰ متری استفاده می‌کند.

همچنین این سلاح به‌عنوان گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از سامانه‌های دفاع هوایی مبتنی بر موشک‌های سنتی معرفی شده است و گفته می‌شود که به دلیل سطح بالای اتوماسیون این سلاح، می‌توان آن را توسط یک نفر اداره کرد. وزیر تدارکات دفاعی بریتانیا در مورد توسعه این سلاح می‌گوید:«جنگ اوکراین اهمیت استقرار سامانه‌های بدون سرنشین را به ما نشان داده است، اما ما باید بتوانیم در برابر آنها نیز دفاع کنیم».

به گفته وزارت دفاع، این سلاح را می‌توان بر روی طیف وسیعی از وسایل نقلیه نظامی نصب و پالس‌هایی را در یک پرتو تولید کرد که می‌تواند برای مقابله با تهدیدات متعدد یا شلیک سریع گلوله‌های متوالی به اهداف خاص گسترش یابد. همچنین بر اساس گزارشات، احتمالا این سلاح در تابستان آزمایش خواهد شد.

تسلیحات رادیویی مرگبار بریتانیا رونمایی شد؛ سلاحی که پهپادها را هدف می‌گیرد!/ عکس

درگیری در اوکراین اهمیت روزافزون هواپیماهای بدون سرنشین برای جنگ مدرن را به خوبی نشان داده است؛ حتی امروزه در سراسر جهان می‌بینیم که چگونه کشورها با استفاده از پهپادها با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند. مدیر عامل یکی از شرکت‌های سازنده این سلاح جدید، می‌گوید این سیستم مزیتی عملیاتی و قاطعانه برای نیروهای مسلح بریتانیا فراهم می‌کند و جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و تهدیدات مرگبار را خنثی می‌کند.

بر اساس گزارشی که سال گذشته توسط دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده منتشر شد، پنتاگون سالانه یک میلیارد دلار برای تسلیحات با انرژی هدایت شده برای مقابله با پهپادها و موشک‌ها هزینه می‌کند. کشورهای دیگر، از جمله فرانسه، چین، آلمان، روسیه، هند و اسرائیل نیز برای توسعه سلاح‌های خود با انرژی هدایت‌شونده رقابت می‌کنند.

همچنین وزارت دفاع بریتانیا در ژانویه اعلام کرد که سلاح لیزری دراگون فایر خود را آزمایش کرده است، این سلاح یک توپ لیزری قدرتمند است که می‌تواند هواپیماهای بدون سرنشین را از کار بی‌‍‌اندازد. این فناوری با ایجاد توانایی درگیری بدون مهمات با دشمن می‌تواند انقلاب عظیمی در میدان نبردهای آینده ایجاد کند.

از طرفی به گفته وب‌سایت نظامی و دفاعی Army Recognition، ترکیه اولین کشوری بود که از سلاح‌های انرژی هدایت‌شده در نبرد استفاده کرد و یک خودروی جنگی را در لیبی در سال ۲۰۱۹ منهدم کرد. بنابراین، سلاح‌های با انرژی هدایت‌شده، از جمله لیزرهای پرانرژی و دستگاه‌های فرکانس رادیویی یا مایکروویو با قدرت بالا، اهمیت تازه‌ای پیدا کرده‌اند، زیرا آینده جنگ‌های ضدپهپاد و ضدماهواره‌ای محسوب می‌شوند.

منبع: yahoo

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 107
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    78 43
    قابل توجه بعضیا
    • امیر IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      60 18
      قشنگ بود..
    • Aadam IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      94 72
      اگر عملیاتی بود و شعار نبود که اوکراین اینقدر با پهباد های ابتدایی سوراخ سوراخ نمیشد ادمین چاپ کن حرف حق رو لطفاً
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      69 16
      میگه 1000متر .. بدرد نخور هست!!
    • علی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      42 54
      روسیه بیش از دوسال هست که در مقابل آمریکا و اروپا در اوکراین میجنگد و تابحال هم کلی از سرزمین اوکراین رو تصاحب کرده ، غرب سلاحهای مدرن نداره فقط حرفه مفت میزنند
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      35 15
      میتونم بگم خیلی بدبختی از قدرت گرفتن کشور خارجی خوشحالی و داری به نیروی نظامی کشور خودت کنایه میزنی! در نگاه فلاکت زده شما، خارجی جماعت اینقدر قدرت داره که موشک های ما رو از روی لانچر در ایران نابود کنه ولی الحمدالله دیدیم که هیچ غلطی نتونستن بکنن اعلام کردیم زنده در تلوزیون نشون دادبم ساعت به ساعت میگفتیم که الان پهپادهامون کجان آخرش هم اسراییل رو زدیم و هیچکس نتونست کاری بکنه بدبخت تر از کسی که به نیروی نظامی خودش کنایه بزنه نداریم
    • یه ایرانی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      9 6
      نه بابا! دیدیم اسرائیلت با اونهمه سامانه گرون نتونست غلطی کنه حالا با شلیک هفت هزار تومنی میخواد خودشو نجات بده یا ساده ای یا بقیه رو مثل خودت فرض کردی! این غلطا به بریتانیا نیومده و فعلا بنا به فرموده سردار قرآنی باید جواب کمک به اسرائیل رو پس بده!
    • افشین IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      8 4
      قابل توجه خودت که ساده لوحی را به آسمان رساندی. هر سلاحی ضدی داره و ضد آن ضد دیگری. اگر روزی عملیاتی بشه برای رفع این مشکل در پهپادها فیلتر نصب میکنند.‌ فعلا که اسقاطیل و اکراین چلو صافی شدن.
    • مهدی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      6 5
      حالا که پهپادهای ایرانی عرصه را بر غربی ها در اوکراین و اسراییل تنگ کرده اند. این خبر رو فرستادن تو خط خبری. اگر این سامانه در فاصله یک کیلومتری فعال شود. هم تجهیزات رو. وهم اون یک نفر اپراتور پودر می‌کنه. ولی بدانید. دست خدا بالا تر از دیگران است. وعده صادق
    • ح خ IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      4 4
      هرشلیک بی هدف فقط هفت هزارتومن و هر کیلو گوشت باهدف فقط ۷۰۰هزارتومن قابل توجه مغزفندوقی ها و کاسبان تحریم
  • مطلع IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    62 32
    تازه قراره در تابستان آزمایش بشه؟ نتایج؟ بازخورد؟ تصحیح ساختار و عملکرد؟ کالیبراسیون؟ خط تولید؟ تولید انبوه؟ اوپراتور؟ تعمیر و نگه داری؟ زیر 5 سال آینده به میادین واقعی نبرد وارد نخواهد شد
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      18 11
      زیر 10 سال عمرا
    • جناب خان IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      32 9
      خدایی خیلی شبیه سبزی خرد کن پارس خزر هست ...!!
    • خخخ IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      4 7
      فاتحه به حال پهپادِ آمریکایی
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      6 2
      نه بنظر شبیه کرونایاب هست که چند وقت پیش گفتن ایران اختراع کرده
    • مهدی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      3 4
      بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد. تابستان هم سرنوشت اوکراین مشخص میشه وهم اسراییلی دیگه نیست. همه شون خونه هاسون رو خراب کردن رفتن. انشالله غرب هم در دریای خون مظلومان فلسطین غرق خواهد شد.
    • میلاد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 3
      آخه قبل کرونا یاب ایران،آمریکا جانِ شما گفته بود دستگاه توپ گلف یاب از۳۰۰متری ساختیم.انگلیس گفته بود دستگاه آشکار ساز بمب و مین و مواد مخدر و عاج فیل از فاصله هزارمتری! ساختیم،کلی هم به عراق و کشورهای آفریقایی با قیمت های نجومی فروختن ولی با شکایت و پیگیری عراق،سازندش که نظامی نبود و چند نفر از نظامی ها و مسئولان انگلیس که رشوه گرفته بودن و دستگاه رو تایید کرده بودن و فروخته بودن، تشریف بردن زندان و یک آبروریزی بزرگ برای انگلیس شد.اونم انگلیس گردن نمیگرفت،عراقی ها خیلی پیگیری کردن،انگلیس دیگه مجبور شد این گندکاری رو زودتر جمع کنه وگرنه آسیبی که از اخبار میدید بیشتر.مصر و هند و اسرائیل و خیلی جاهای دیگه هم قبل ایران اعلام کرده بودن همچین دستگاهی ساختن ولی واقعی نبود.در واقع همچین دستگاهی میشه ساخت که با امواج الکترومغناطیسی هر نو ماده ای رو از فاصله دور آشکار کنه ولی دستگاه هایی که تابحال ساختن درصد خطای زیادی داشته و توجیهی برای تولید انبوه نداشته.کرونایاب اون ایرانی هم کار میکرد ولی خطای زیادی داشت،توی این حوزه باید پیشرفت صورت بگیره تا کارایی داشته باشه وگرنه چیز عجیبی نبوده.
  • فرهاد IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    63 24
    خوبه موفق باشند ادامه بدهند !!
  • محسن بشیری علمداری IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    53 16
    هرروز ی تکنولوژی جدید میاد،حالا ۱۰تا پهباد و با ۱۰۰ هزار تومن میزنن!
  • فرهاد IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    کفتار پیر ،،نه بریتانیا اینقدر این جرثومه فساد رو بهش بال و پر ندید انگلیس خبیث غلط کرد اونا اینقدر بدبخت شدند که یک هندی ،نخست وزیرشون شده اگه راست میگن این تکنولوژی شون رو بفرستن اوکراین یا پیش طفل حرومزادشون رژیم کودک کش تا از در ودیوار پهبادهای مقاومت رو سرشون خراب نشه ،،شما ناسلامتی ایرانی هستید اینقدر از این شغال پیر پاشکسته به بزرگی یاد نکنید
    • نا اشنا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      26 36
      از اینکه یک هندی نخست وزیر هند هست --دلیل بر دموکرات و آزاد اندیش بودن دولت و ملت انگلیس هست و مهمتر اینکه مردم انگلیس در قرن حاضر نه دیکتاتور هستند و نه متعصب نژاد پرست ---باید آرزوی هر انسانی باشد که نژاد پرست نباشد . بعد از آن انگلیس قبل از آن از سلاح لیزری که پهباد و موشک کوتاه برد رو هدف قرار می‌داد رونمایی کرد و مهمتر اینکه تمام اختراعات دنیا در غرب هست --شما لطف کن بگو کدام اختراع در قرن حاضر از ایران و اعراب هست -به جز مصرف کننده بودن هنر دیگری داریم --و متاسفانه شدیم گروهی متعصب و عوام گرا و دنبال نابودی این و آن هست --کاش کمی واقع گرا بودیم و تفکر میکردیم به جای این شاخ و شانه کشیدن های بی مورد و بی ارزش . الان صد در صد من یک وطن فروش شدم . ولی اشکال نداره به دیده منت ---ولی شما کمی تفکر بکن به نتیجه میرسی و برای من با ارزش هست -توهین بشنوم .
    • سعید IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      9 16
      بزرگ ،بزرگه نمیشه بزرگیش رو قایم کرد
    • عارف IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      29 9
      یجوری گفتی رئیس جمهور هندیه فکر کردم مدیرای ما دوتابعیتی نیستن
    • افشین IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      2 3
      جناب نا آشنا که واقعا تا آشنا هستید. اولا این بخاطر دموکراسی و آزاد اندیشی در انگلیس نیست که یک هندی الصل شده نخست وزیرش. این یعنی این مرد دستاورد و دست آموزی هست که پرورش یافته صهیونیست و باشگاه فراماسونی و فراموش خانه هاست که البته هر سه یکی هستند.‌دوم شما نابینا هستید؟؟ اگر نابینا هستید ناشنوا هم هستید؟؟ با توجه به رویدادهای این روزهای جهان از غزه تا خود این جزیره و کل اروپا و غرب و افتادن پرده از روی تمام شعارهای بی محتوای غرب چطوری میتونید از دموکراسی حرف بزنید؟؟ چجوری میتونید بگید اینها نژاد پرست نیستند؟؟ چجوری میتونید بگید اینها استعمارگر نیستند؟؟ گویا اصلا در شما چشم و گوش و تفکری وجود ندارد. شناسنامه این کشور را از مردم آفریقا و یا مردم ایرلند و اسکاتلند از گذشته تا همین الان بپرسید. از نظر شما شاید مردم فلسطین و غزه آدم نیستند و شاید آزادی یعنی زدن دانشجو در داخل حریم دانشگاه بخاطر سر دادن شعار علیه ظالم و حمایت از مطلوم. حتما میدانید که این دانشجویان نه براندازی می‌خواهند بکنند و نه بانک آتش زدن نه عابر بانک شکستن و نه شیشه دانشگاه را. فقط شعار دادن درخواستشان را.
    • افشین IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      2 2
      جناب نا آشنا. در ادامه عرض کنم که همین غربیها بدون اطلاعات و کتب ریاضیدانهای ایرانی و مسلمان و شیمیدانها که البته آن‌زمان کیمیاگر خطاب میشدن به هیچ موفقیتی دست پیدا نمیکردن. این ما بودیم که با کمال سخاوت این کشف‌ها در علوم مختلف را به این از خود متشکرها دادیم. گفتید یک محصول. خوب اولیش الکل. الان در صدها محصول و کاربری وجود داره .‌‌غیراز این محصول کتبی مثل کتاب قانون ابو علی سینا که هنوز هم در دانشگاههای معتبر استفاده میشود.‌ البته ما در دورای بخاطر وجود قاجار و پهلوی که دست نشانده همین ها بودند عقب افتادیم اما امروز در اوج تحریمها داریم این عقب افتادگی رو‌ جبران می‌کنیم.در بسیاری از فناوریها ما انحصار را شکسته ایم و اینکار را با توان داخلی انجام داده ایم که هیچ کمکی که در آن نشده بلکه صدها مشکل و دسیسه چیده اند تا به آن ترسیم. از کشتن دانشمندان ما تا خریدن افراد سست عنصر و هزاران تحریم ریز و درشت. من فقط افراد عضو در فرقه ضاله بهاییت را دیده ام که اینجوری بدور از منطق و تاریخ از این روباه مکار و شیطان پیر دفاع کنند. اینکه شما وطنفروش هستید یا نه را قضاوت نمیکنم اما در غربگرا بودن شما
    • افشین IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      2 2
      خر و شتر هم بزرگ هستند. البته با تفاسیر شما که اونم دقیق نیست. این بزرگ شما امروز در کنار خیلی از بزرگان دیگر بقول شما توسط صهیونیست آشغال شده و البته بی آبرو.‌برای شماها بزرگ هست. دلیلش هم نداشتن اعتماد بنفس هست احتمالا که شما ندارید. ولی اونایی که سربازان این بزرگ رو گرفتن و لباس نظامی از تنشون در آوردن که احتمالا شما معنی اینکار رو نمی‌فهمی نشون دادن این بزرگ فقط برای ضعفای جهان بزرگ هست نه برای ملتهای آزاده که اعتماد بنفس دارند و هدفهای والا. خلاصه باعث شرمندگی هستید .
    • افشین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      1 1
      ما مدیر ارشد دوتابعیتی بر اساس قانون نداریم . شما متاسفانه از قانون هم خبر ندارید و افاضات هم میکنید. چنانچه مدیری این مورد را پنهان کرده باشد و وزارت اطلاعات از آن بی خبر مانده باشد پس شما هم خبر نباید داشته باشید. البته بعداً اگه معلوم بشه آن مدیر مجازات خواهد شد. مگه اینکه فرار کرده باشه. اینکه دو تابعیتی هست یا نه هم برای واجا فهمیدنش خیلی سخت نیست. پس بجای عقده گشایی و خوشمزگی کردن اطلاعات خودتون رو بروز کنید. ضمنا از تصویب این قانون بیشتر از هفت سال فکر کنم میگذره.
  • بانی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    هروقت شلیک گردی و انداختی بیا تعریف کن بابا شماها آنقدر بدبختید همه بزرگان دنیا جمع شدید ده روز هم وقت داشتید برای مقابله با حمله موشکی ایران به اسقاطیل بعد که اوج تکنولوژی رو چندتایی آوردید چیدید با اون همه هواپیمای ال و بل کشور تحریم زده ایران با کمترین تکنولوژیش زد ترکوندتون جمع کنید بابا
    • علی داور IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      71 20
      سلام احسنت با غیرت ایرانی
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      46 13
      افرین عین حقیقت گفتی...حالا هی بیایین بگید ما قبل پرتاب منفجر میکنیم...ما ال میکنیم ما چنین میکنیم...
  • م IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    91 30
    بخور تا بیارن سگ انگلیسی تمام توان آمریکا و اسرائیل فرانسه و آلمان و اردن و دیگر کشورها رو جمع کردین نتونستید پهپادهای ایرانی که ساعت ها قبل پروازشان از ایران در حمله وعده صادق رو سرنگون کنید حالا اراجیف بهم میبندین
  • عباسعلی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    45 18
    سلام جانم فدای برادران مهندسی بفکر باشند
    • مرصاد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      62 14
      انشالله ایران از اون بهترشو ساخته یا داره می‌سازد.زنده باد ایران بزرگ و قدرتمند
  • م IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    42 13
    آب پاش منظورش هست
  • حسین شرافت IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    33 13
    بعضی ها انگاری خیلی خوشحال شدند ولی خیلی خوشحال نباشید چرا که با چهارتا دیود و مقاومت و یک چیزایی که که از نام بردنش معذورم کاری میشد کرد که نه تنها این سلاح های ب اصطلاح انرژی زا بی مصرف شوند بلکه ب محض روشن شدن پهپادها وسط همین دستگاه ها شیرجه بزنند
    • محمد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      11 5
      آره راست میگی دیگه اسم خازن و آی سی و برد رو نیاره چون کسی ازش اطلاع نداره و خیلی محرمانه هستش
    • F.a.j IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      9 6
      نه بابا..خخخخخخخخخخ ...اره راست میگی واس اسباب‌بازی آره....ای شیطون توخودت رییس پنتاگون هستی و لونمیدی شیطون تو مخترع موشکای وی دو هستی ونمیگفتی،😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜
  • ناشناس IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    25 36
    دانشمندان‌بریتانیایی‌سلاحهای‌مخوفتر‌از‌اینها‌ساختند‌‌درجنگ‌جهانی‌سوم‌ با‌این‌کار‌‌ارزش‌پهباد‌به‌شدت‌کاهش‌پیدا‌خواهد‌کردودراینده‌پهباد‌درجنگ‌حرفی‌برای‌گفتن‌ندارد
    • علیرضا IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      17 4
      آره راست میگه تازه امریکا هم با یه دکمه میتونه کل زمین رو نابود کنه 😄 شمارو قبلا یه جا ندیدم ؟🤔
    • سرباز‌ایران IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      1 3
      هروقت‌توانستید‌جلوی‌موشکهای‌ضد‌یهود‌بگیرد‌آنوقت بیاید‌ادا‌کنید
  • جلیل IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    15 0
    موتور گازی برد الکترونیک ندارد!!!
  • سلام IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    10 4
    همون چون ساخت اروپاس اینطوری داری بوق میزنی😏
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    30 28
    بزودی پهباد هم در جنگها کارایی نخواهد داشت .
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      10 0
      پس بریم تیر و کمان بسازیم
  • حمید IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    17 5
    بردشون کمه اگر هدفشونم مانور خوبی بده نمیتونه روش قفل کنه چون حداقل ۱۰ثانیه وقت لازمداره برلی آسیب زدن البته میشه با متریالهایی مثل سرامیک جلوی حرارتشو گرفت گرچه هزینه ساخت درپهبادها رو بالاتر میبرن اینجوری ولی بعیده روی سوپر سونیکو هایپرسونیک کارایی داشته باشن
  • سبحان ایرانی اصل IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    6 16
    ماباید زندگیمنو برای فلسطین بدیم مردان شجاع را درمقابل قدس و فلسطین فدا کنیم بازوی مردان مقاومت جهاد اسلام رو بوسید ،ایران فدای اسلام
    • حسین IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      11 5
      منم باهات موافقم بنظرم بجای نظر دادن اینجا برو جانت را در راه اسلام بده جبهه مقاومت بهت نیاز داره
    • هموطن IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      1 2
      مرگ بر اسراییل کودک کش این رو میگم که هیچ کوتاهی در برابر اسراییل پذیرفتنی نیست.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    14 7
    هزینه ساخت این سلاح؟ میلیونها دلار. چند تا لازم دارن؟ صدها و شاید هزاران. هنوز پهپادی نفرستادی، چند میلیارد دلار هزینه رو دستشون میذاری.
  • احمد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    2 3
    اسراییل قبل اینا ازش رونمایی کرد قراره جای گنبد اهنی رابگیره ولی فعلا نصبش زمانبره
  • ناشناس IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    5 2
    فقط خود تحقیرها باور دارند که با این اراجیف میشه جلوی پهبادها را گرفت ، اون دلقک در اوکراین هر روز التماس میکند گنبد آهنین رژیم صهیونسیتی اشغال گر قدس ، را به او بدهند با آن هزینه میلیون دلاری برای هر شلیک . بعد این انگلیس ، ادعای چرت و پرتی را مطرح کرده
  • جاوید IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    10 2
    ما را‌ به یاد کورنا یاب‌ ساخت خودمان‌ می ندازد که از راه دور تشخیص‌میداد چه کسی کرونا دارد
    • مهدی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      خود تحقیرها دیگه از آن گلیس حما یت نکنند. ذات کثیف وخبیث که با قحطی مصنوعی هفت میلیون ایرانی رو در کشور عزیزمان کشت. باید تقاص پس بدهد. اگر شده صد سال دیگه. ولی. خیلی نزدیکه تا از اونا با موشکهای یمنی تقاص محمکی کرفته شود.
  • ایرج IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    23 6
    بابا جان خودتون بسه اگه راست میگفتین میلیاردی ۵۰ کشور عقل علیل تون رو نمیزاشتین شاهد ۲۰ میلیون تمنی رو بزنین شما ساقطین از این به بعد خیای مواظب حرفها و رفتارتون باشین
    • سعید IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      2 3
      اونا جونشون برای خودشون ارزش داره مثل ما نیستن نه پولمون ارزش داره نه جونمون
  • حقیقت IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    6 0
    سلام هر شلیک ۷۰۰۰ تومان اغراق آمیزه. چجوری حساب میکنی؟ الان یه پفک نمکی سی هزار تومنه. قیمت خود دستگاه چند؟؟
  • کاکا IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    8 0
    اگر راست میگید بیاید اینو بزنید ببینم
  • پارسا IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    5 1
    در ایرانی با این عظمت و پهناور که در سالیان دراز همیشه یک امپراطوری قدرتمند بوده نباید یک ایرانی از انگلیس یا آمریکا طرف داری کنه ای بازم دم ایران و ایرانی گرم خداکنه به قدرت های سالیان پیش برگردیم . لعنت خدا بر بی لیاقت ها
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 1
    هزینه ساخت تعمیر نگهداریش‌رایگانه
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    9 1
    یه نجاستی خوردند این انگلیسی های بدبخت شما جدی نگیر
  • محمد IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 1
    برد هزار متری خنده داره این طور باشه که کل اون منطقه رو مثل درخت از این سلاح بکارند بیشتر به جوک شبیه است
  • حسین IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 1
    خبر انلاین نکنه تو هم از این رسانه های اصلاح طلب مدافع حقوق روباه پیر در ایران هستی؟
    • یه ایرانی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      1 0
      مگه شک داشتی!
  • I rani IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    خدا کنه اینهم مثل کرونا یاب نباشد که همه دنیا راشگفت زده کرد
  • خسرو IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 1
    با پروژه مستعان ما برابری می‌کند
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    6 1
    خوشحال نباشید؟! از ادعاهای ارباب پیرتان انگلیس؟؟!! تا حال که در مقابل ایران هیچ غلطی نتوانسته ان بکنند؟؟؟!!
  • یک دوست IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    شمال ایران یعنی کجا رشت دستگاهی درست کردن به نام کردخاله می تواند حتی هواپیما رو به پایین بکشد چمگی
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 0
    بلوک شرق از چین و روسیه و ایران گرفته تا کره شمالی قطعا سلاح های برتری دارند که اروپا و آمریکا را نگران کرده و رونمایی از چنین سلاح های توسط انگلستان نمی تواند بازدارندگی کاملی برایشان داشته باشد در میدان نبرد سلاح های ناشناخته بسیاری هست که رونمایی نشده
  • ناصر IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 1
    یه زمانی برا سلاحهای لیزری هم این حرفا رو میزدند،،،،
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    شما مطمئن باشید اگر ایران این نوع سلاح انهدام پهپاد را نساخته باشد در آینده نزدیک انجام‌ خواهد شد ( ما می توانیم)
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 0
    .... دنباله های داخلی.... ... رشوه بگیران...... .... رسانه‌های صریحا وابسته...... اگر ابرهه توانست جلوی ابابیلها را بگیرید دوستان باغ اروپای تان بعلاوی کدخدا هم خواهند توانست
  • محمد IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    بریتانیای کبیر؟؟؟ ای زر ، زرشک ، با غارت و چپاول ملت‌های ظعیف برای خودتون اسم و رسم و عنوان درست کردید.ذلیل شدید، خفیف شدید. ‌از این بدتر هم می‌شود انشالله...
  • اسماعیل IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 0
    سیاست روباه پیر شانتاژ خبری است این مورد در طول تاریخ بارها در ایران و کشورهای دیگر دیده شده مثل چفت شدن کفش های جاسوس انگلیسی در زمان پهلوی در لرستان یا ریش نسوز جاسوس که ادعامی کرد شخص جارسیده ای است در کل انگل یس از این غلطها زیاد می کند زود دست پاچه نشید.
  • امیرعباس IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 0
    پس در اختیار اکراین بزارید تا اگر واقعا چنین فناوری وجود داره با مابقی غنائم جنگی به ایران بیاد واسه مهندسی معکوس😂
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    اگه باتیروکمون هم بزنیم هزینه اش بیشترمیشه
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 0
    بریتانیا ؟؟؟؟ بیخیال دادا !! ازاین پس بفرماییدجزیره ی مفلوک انگلیس ، این اسباب بازیشون هنوزآزمایش نشده چه برسه به عملیاتی شمادهنتون آب افتاده ؟ حالابه فرض که ساختن ، قبلاهم باسلاحهای پیشرفته ترازدیگران که دراختیارداشتندبرای استثمارمردم دنیاجرم وجنایتهای زیادی کردند ، ولی عاقبت چه شد؟ فقط نفرت مردم دنیانصیبشان شد ، ولی بایدقبول داشت این جرثومه ی فساد قبل ازسلاح جنگی درساختن یه مشت اراذل نفوذی دربین ملتهایدطولایی دارد ، اراذلی که برای بادکردن روباه مکارجزیره انگلیس کاربرد دیگری ندارند ،
  • میلاد IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    تابخواد آزمایش بشه و جنبه عملیاتی به خودش بگیره،ترتیب اوکراین و ناتو داده شده. پس شادی روح که نه ،بلکه غمگینی روح ناتو صلوات......!!!!😀😁😂🤣😃😄😅
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 1
    سلام اینقدر نه نویس بریتا انگلیس جزیره‌ای بیش نیست
  • دفاع مقدس است IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 0
    نمیدونم چرا انگلیس خبیث،لودگی میکند و راز چنین اختراعی را برملا می کند.آخه اینجوری قبل از کمک به دفاع اوکراین،شوروی میفهمد و چاره می اندیشد.
  • سجاد IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    ما هم مستعان ۱۱۰ داریم
  • احمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    💙💙💙💙🇬🇧
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 1
    خخخخ سایبری های ارزشی
  • حمید . علی همدانی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    انرژیه رو به صلح را ز کجا پیدا کنیم . این چه ظلم است که صلح را پنهان کنیم . یا حزین با اشگ بنشین درکنار رود و آرام بمیر. یا به مفتی سازان بمب و موشک طرحی نو ابداع کنیم.. ۱۴۰عشق حزین همدانی..،
  • ابوالفضل بلورنژاد IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 0
    این جنگ الکترونیک که قبلا هم بود،ولی براپهبادی عمل میکندکه تاآخرین لحظه ازهدایت ماهواره ای استفاده میکندولی پهبادهای ایران براساس برنامه طراحی داخلی خودش ناوبری میشودکه امواج روش اثرنداره،این خبریک نوع مغالطه س
  • رنجر IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 0
    ایران که چندسال پیش سلاح لیزری خود رو رونمایی کرد..! کاش از ایران خودمون میگفتی (خودتحقیری) ویروسی غربزگیست... فکر کردین کوادکوپترها در اصفهان با چی شکار شد؟
  • سعید IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    یک زمانی در باره گنبد آهنی هم خیلی تبلیغ میشد میلیاردها دلار اگر در راه صلح هزینه میشد بهتر نبود
  • علی اصغر IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    سلام انگلیسی ها بدانند که کوبیدن بر طبل جنگ مشکل اکراین و جهان را حل نخواهد کرد ،سر عقل بیائید و به صلح فکر کنید و برای خالی کردن انبار های سلاح استوکی خود بیش از این جنایت نکنید ،بلاخره فرصت جولان دادن شما دارد تمام میشود دیگر جهان نه از ناوهای هواپیما بر شما می ترسی و نه تهدیدات شما یک یمن برای شما کافی است،فرار از دریای سرخ ،خایج عدم و اقیانوس هند درس فراموش نشدنی است که مجاهدین یمنی و رهبر شجاع و با اخلاص انصار الله به شما دارند ،اگر فکر می کنید روسیه کوتاه بیاید کور خواندید ،تمام متحدان خود را جمع کردید هرروز داریدپس می روید،درحمله ایران تمام امکاناتتان را روی هم گذاشتید و التماس کردید که صهیونیست ها را نزند ولی با اعلام قبلی زد و شما هم ماست ها را کیسه کردید پس رجز خوانی نکنید ،وقتی رزمندگان مقاومت توانستند ناو های هواپیمابر سمت را بی خاصیت کنند ،این اسباب بازی چیزی نیست
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    قابل‌ توجه اونهایی‌ که‌ میگفتند‌ پهپاد‌ مفت!‌از‌ ما‌‌ و‌ هزینه‌ سرنگون‌ کردن‌ سنگین‌ از‌ اونا.
  • Hjt US ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 2
    راحت میشه بدنه موشک حالت آینه ای درست کرد که نورلیزر منحرف کرد
    • بهرام IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      1 0
      بابا عوض ساختن تجهیزات هر روز پیشرفته تر از دیروز و غرق شدن روز به روز داخل ماجرای دفاع و حمله و این چیزا بهتر نیست کمی هم به فکر فقر اقتصادی و وضعیت افتضاح مردم کشورمون باشیم بابا بجای این همه هزینه که هر روز برای ساخت تجهیزات میلیاردی میکنید اگر یک هزارم اونو به قصد خارج کردن مردم از تنگنای شدید اقتصادی بکنید والا فقر اقتصادی این قدر فشار به مردم نمیاره بابا اینقدر به حرف اونایی که کنار گود نشستن و دارن هی کف میزنن و میگن لنگش کن رو گوش نکنید والا بخدا کشور خودمون خیلی واجبتر هر کشور دیگه ای هستش تروخدا بجای این چرت و پرتا کمی ،فقط یکمی بفکر مردم باشید دیگه داره بدجوری بیکاری و بیماری بیداد می‌کند ها بدجوری غافل شدید از وضعیت قشر ضعیف شمارو بخدا یکمی بفکر باشید به قول خودتون اون دنیایی هم هست ها،گرچه ما که دیگه باورمون از بین رفته ،حداقل به باور خودتون احترام بزارید بابا من دیگه نمیدونم چی بگم
  • نجفدری IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    دنیا برای برتری قدرت ،مسابقه ی تسلیحاتی گذاشته و این طبیعی است که هر از گاهی ،چیزهایی بشنویم ...! اما امیدوارم همیشه حق بر باطل پیروز باشد ... اما در جواب اون ناآشنا باید بگم ،در این صدسال ایا استعمار پیر و امریکا به ما ایرانی ها خدمتی کردند؟!!!!!!! اینکه ایرانی ها میگن مرگ بر استکبار ، سابقه ی دیرینه داره . کمتر خودتون رو به خواب بزنید .. واقعیت گرا باشید نه فراموشکار!
  • بهرام IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد انگلیسی خبیث نژاد پرست
  • علیرضا CA ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 1
    مثل دستگاه ویروس کرونا یاب نباشه صلوات
  • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    البته همه مدلا را که نه این مال بعضی مدل فلزی هست
  • بهلول IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خدایا علم نور امام زمان عج در کربلای ایران تمام سلاح هوا و فضا دشمن بی خاصیت بی اثرکند همه اهن پاره ای بیش نیست تمام بر زمین فرود آیند اهن پاره شونند خدایا ما نیازمند علم نور امام زمان عج هستیم آمین رب العالمین بی نهایت شکر
  • NL ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    ایران وطن ماست حالا هر نظامی هم که سرکار باشه و زمام امور دستش باشه فرقی نمی کنه بازم ایران وطن ماست...ایران قدرتمند زیر پرچم هرنوع گرایشی برای ما ایرانی‌ها و ملت افتخاره که قدرتمند باشیم ..پس وقتشه یه مقدار فکر کنیم و اینقدر تو سر نخبه های خودمون نزنیم و زحماتشون رو به باد تمسخر نگیریم..۱۲کشور با تمام امکاناتشون حریف موشک‌های ایران نشدن و زیرش زاییدن بعد ما خودمون قدرت خودمون رو که حاصل تخبه ای همین مرز وبوم هست رو زیر سوال می بریم و مدام در حال بزرگنمایی دشمنان خودمون هستیم...واقعا اگر این رفتارها منافق گونه و پست بازی و نشون دادن حقارت شخصت درونی یه عده ای نیست شما بفرمایید چی هست..خاک برسر آدمهای حقیر و پست...هنوز ناموسشان زیر چکمه های دشمن زجه نزده تا بفهمن که دستاوردهای جوونهای نخبه خودمون رو مسخره نکنیم...حاشا به شعور و غیرت بعضی ها ...التماس.کمی تفکر
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    زنده باد جمهوری اسلامی ایران سپاه بهترش رو میسازه
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    انگلیس دارد دروغ میگوید این روباه پیر از این حربه برای فشار به ایران و یمن میخواهد استفاده کند اگر همچین چیزی میتوانست وجود داشته باشد آمریکا اینقدر بر روی پهپاد سرمایه گزاری نمیکرد
  • مهدی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خوب بدهید اکراین تا پدر روسیه را در بیاره
  • احمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خبر آنلاین معلوم نیست طرف کی هستش؟همش دشمن رو بزرگ می‌کنه
  • یک ایرانی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    بعضی ازما ایرانیهاقیمت کالاهای توی فروشگاه سر کوچه جلوی چشممان را قبول نداریم ولی اگر بی بی سی بگه قبول ميکنيم واقعا شرم آوره فکر میکنیم این انگلیسیهای بیشرف بفکر ما ایرانیان هستنداین روباه کثیف دیگه بایدچکارکندکه برای ما مشخص بشه که دشمنی این روباه یابهتره بگیم کفتاربا ایران تمامی ندارد لی بازهم بعضیا نمی‌خواهند قبول کنند
  • علی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    اگر چیز به درد بخوری بود اینجوری افشا نمیکردن. بگو بدین اوکراین اگر این قدر خوبه. اما قطعا هرچیزی که ساخته بشر باشه ضدش هم توسط بشر ساخته میشه و پهپاد یا ضد پهپاد هم از این قضیه مستنثا نیست. از شما که ضد پهپاد با امواج رادیویی بسازید از ما که یه پهپاد بسازیم که همون طور که از جی پی اس های شما استفاده نمیکنه در مقابل امواج شما هم مقاوم باشه.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    عاااالیییییییی
  • افشین IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    بعد از جنایات غزه و افتادن پرده از روی مدعیان آزادی و حقوق بشر و برخورد دولتهای غربی با مردم خودشون و ایضا قشر دانشجو موندم چجوری بعضیا روشن میشه از وجود دموکراسی در غرب حرف بزنند؟؟ !!!!!! این سلاح هم مثل سلاح لیزریشون با برد هزار متر فقط بدرد زدن هلی شاتهای عکاسان و فیلمبرداران عروسیها میخوره. البته همینم مثل اون سلاح لیزری احتمالا فقط حرف خواهد بود.‌چون در عمل که کسی هنوز چیزی ندیده. فعلا با پهپادهای بیست هزار دلاری ما صفا کنید و با موشکهای یک میلیون دلاری آنها را بزنید. البته این پهپاد ها اگه به هدف بخورند هم بیشتر از یک میلیون دلار خسارت نمی‌زنند. پس چه بزنید و چه نزنید نتیجه یکی هست.‌اینو به آن دلقک و این کودک کش جنایتکار هم بگید.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام فرمانده ۳... بشدت نزدیک شدیم... غربال مرحله سوم نزدیکه... #تکانه_ی_سوم #در_انتظار_نشسته_ای_در_انتظار_بایست #هنوز_حضرت_معشوق_یار_میخواهد #عجلوبالظهور #اللهم_صل_علی_عزیزم_خامنه_ای... #اللهم_عجل_لولیک_الفرج_والعافیه_والنصر #وجعلنا_من_خیر_انصاره_و_اعوانه_بحق_زینب_الکبری_س 🤲🤲🤲🤲
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    بنده بدون هیچ اجبارو نفعی خلاصه وار میگم که هیچ زمانی و به هیچ کشوری مخصوصا استعارگران پیر و با سابقه دلخوش و خوش باور نباشید اینا نه تنها خوی کثیفشان عوض و بهتر نمیشه بلکه آدمخوارتر میشن قطعا تو کشور ما هم کاستی هایی هست چرا که هزینه بیشتر باید برای قدرت باشد وقتی قدرت باشد همه گوش به فرمانت میشن ، تا این حد هم بد گویان نمی فهمند در حد یک بچه ابتدایی، یا بی فکر و کور کورانه حرفی برای گفتن میزنندبس کنند متملقین غیره پرست که برای ناموس خود هم ا زش قائل نیستند
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    کا‌ش چنین تکنوژی برای بیکاری و فقر اختراع می‌کردید. هزینه ها ی ک هیچ سودی برای ملت ندارن فقط تعداد رانت خوار اضافه میکنید