دیدار رییس فدراسیون سوارکاری و استاندار گلستان

جلسه امروز فدراسیون سوارکاری با استاندار گلستان برگزار شد.

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون سوارکاری، محمد کاظمیان، رئیس فدراسیون سوارکاری در جریان سفر استانی به استان گلستان در جلسه‌ای با دکتر علی محمد زنگانه، استاندار گلستان درباره مسائل و مشکلات مربیان و تولیدکنندگان اسبهای ورزشی آماده سازی پیست‌های اسبدوانی در این استان گفتگو کرد.

کاظمیان درباره مباحث مطرح شده در این نشست که با حضور قاسمعلی برزمینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان، ایرج رحمانی، نایب رئیس فدراسیون سوارکاری، سهیل یوسف‌نیا، رئیس مجموعه سوارکاری شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، و رزاقیان رئیس هیأت گلستان و معاون اسبدوانی برگزار شد، گفت: در این نشست مطرح شد که مجموعه‌های اسبدوانی بندرترکمن، آق‌ قلا و گنبد برای برگزاری مسابقات و تجهیزات، در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و هیأت سوارکاری استان قرار بگیرد.

وی افزود: موضوع بدهی‌های سه مجموعه اسبدوانی بندرترکمن، آق قلا و گنبد به شرکت توسعه هم در این نشست مطرح شد که قرار شد با پیگیری‌هایی که استاندار با دولت و وزیر ورزش انجام می‌دهد، بدهی های مجموعه‌ها به شرکت توسعه و تجهیز با مستندسازی ، ساخت و سازهای انجام شده به عنوان بخشی از بدهی به فدراسیون لحاظ شود.

استاندار ، همچنین از اعتبار ده میلیاردی برای تجهیز مجموعه‌های سوارکاری خبر داد و رئیس فدراسیون درخواست اختصاص اعتبار مذکور بابت ساخت مکان اسکان برای مربیان و بسترسازی میادین اسب دوانی، ساخت میدان تمرین قبل از کورس ، استقرار محل‌هایی برای نگه‌داری اسب‌ها تا از این شکل پراکنده جلوگیری شود، همچنین حصارکشی اطراف میدانهای اسبدوانی و … هزینه شود.

کاظمیان ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه سوارکاری استان و حمایتهای استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: در جریان این سفر استانی قرار است از باشگاههای شکوه طبیعت و باشگاه هیرکان گرگان که توسط بخش خصوصی ساخته شده و در حال آموزش به مردم می باشد، بازدید کنیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به برگزاری همایش چالش‌ها و فرصت‌های اسبدوانی در چند ماه آینده برای تدوین نقشه راه اسبدوانی کشور توسط کارشناسان و متخصصان، افزود: همچنین قرار است در جلسات مشترکی با جهاد دانشگاهی و نخبگان، اقدامات لازم برای اصلاح نژاد و تولید اسبهای ورزشی از بهره مندی ژنهای اسبهای اصیل ایرانی به منظور صادرات و ارز آوری برای کشور را عملیاتی نماییم .

کاظمیان با بیان اینکه استان گلستان پایلوت اسبدوانی کشور است، یادآور شد: علاوه بر برگزاری کلاس‌های مربیگری و آموزشی، با تفاهم‎‌نامه و تعامل با استاندار در تلاش برای توسعه اسبدوانی و انجام یک کار متفاوت و بزرگ در استان گلستان هستیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =