مهر نوشت:

سایت رسمی بخش فیلم‌های هنری جشنواره کن (2013 Aviff Cannes) اسامی هنرمندان حاضر در این بخش از جشنواره را معرفی کرد و بر این اساس ویدئوآرت «باد و مرگ» محمود نورایی از ایران در این بخش شصت و ششمین جشنواره فیلم کن به نمایش درخواهد آمد.

 

«باد و مرگ» موضوع مرگ را مورد توجه قرار داده است و نگاهی مینی‌مال و معناگرا به مرگ از دریچه فلسفه دارد. این اثر هم از نظر گزینش موضوع و هم از نظر فرم نوعی ساده‌نگری را با مفاهیم پیچیده‌ایی همچون فلسفه وجودی مرگ بررسی کرده است.

 

در این ویدیو عکس‌های قدیمی به عنوان تصاویری ابژکتیو مورد بازخوانی قرار گرفته و در ورای آن‌ها موضوع  مرگ به صورت سوبژکتیو مورد خوانش مخاطب قرار می‌گیرد.

 

بخش فیلم‌های هنری جشنواره کن که به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، امسال با استقبال 16 هزار و 830 اثر روبرو بود و در بخش نهایی 17 اثر برای نمایش در این بخش از جشنواره انتخاب شدند.

 

در این بخش علاوه بر ایران آثاری از کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آرژانتین، ژاپن، چین و آفریقای جنوبی حضور دارند. بخش فیلم‌های هنری شصت و ششمین جشنواره فیلم کن از 20 تا 24 ماه می (30 اردیبهشت تا 3 خرداد) برگزار می‌شود.

 

محمود نورایی در زمینه هنرهای جدید فعال است و تاکنون چند پرفورمنس و نمایشگاه دیجیتال آرت در گالری‌های مختلف داشته است.
 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =