زلزله 6.2 ریشتری شنبه 21 مردادماه در آذربایجان شرقی تاکنون نزدیک به300 کشته و 5000 مصدوم برجا گذاشته است.

غلامرضا معصومی، رییس اورژانس گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی یک‌هزار و 180 مصدوم برای انجام معاینات درمانی بیشتر به بیمارستان‌ها منتقل شدند. وی در تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی تکنیسین‌های اورژانس برای درمان مصدومان زلزله عصر روز گذشته گفت: آمبولانس و تکنیسین‌های اورژانس‌های اردبیل، ارومیه و تبریز به مقرهای خود برگردانده شدند و تقریبا بحث انتقال مصدومان و رسیدگی به آنان به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه براساس آخرین گزارش‌های دریافتی یک‌هزار و 180 مصدوم برای انجام معاینات درمانی بیشتر به بیمارستان‌ها منتقل شدند، به ایسنا گفت: چهار هزار و 500 تن نیز به صورت سرپایی و در محل توسط تکنیسین‌های اورژانس درمان شدند که برخی از این افراد درمان‌های جزیی داشته‌اند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه با مکاتبات صورت گرفته با مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، هماهنگ شده است که تیم‌های بهداشت روان به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند، گفت: یکی از عوارض زلزله تاثیرات روانی است که بر بازماندگان بر جای می‌گذارد. وی با اشاره به عملکرد خوب تیم‌های بهداشت و روان در زلزله‌های پیش‌تر گفت: حضور این تیم‌ها پس از پایان یافتن مرحله جست‌وجو و انتقال در منطقه موثر است.


سفر "معاون اول رییس‌جمهور" به مناطق زلزله‌زده
وزیر کشور که هم اکنون در مناطق زلزله‌زده حضور دارد، با بیان اینکه با سازماندهی دولت و مسئولان امکانات مورد نیاز فراهم است ، گفت: کمبودی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد. وی با بیان اینکه رییس‌جمهور به این موضوع بسیار حساس است و از دقایق اولیه زلزله پیگیر موضوع بوده است، گفت: حضور مسوولان و وزراء نشان از حساسیت دولت دارد و این حق مردم است و باید قدردان آنان باشیم.

وزیر کشور افزود: معاون اول رییس جمهور به همراه وزیر اقتصاد برای بازدید از مناطق زلزله زده به تبریز سفر می‌کنند.
نجار همچنین اعلام کرد: با تاکید رییس جمهور مقرر شده بودجه اضافه‌تری برای بازسازی مناطق زلزله زده درنظر گرفته شود و با توجه به اینکه برخی از نقاط حادثه دیده برف‌گیر بوده و فصل سرما هم نزدیک است، کاربازسازی از فردا آغاز خواهد شد.  وزیر کشور با حضور در جلسه مدیریت بحران شهرستان هریس، با تاکید بر اینکه نارسایی‌های موجود در امداد رسانی به زلزله زدگان باید در اسرع وقت جبران شود، گفت: باید در اسرع وقت مشکلات زلزله زدگان رفع شود.

وی با تاکید بر تسریع در دفن اموات گفت: نیازمندی‌های اولیه زلزله زدگان این شهرستان از جمله چادر، پتو و مواد اولیه خوراکی باید به نحو احسن تامین شود. وی از مقامات استانی خواست برای تسلی خاطر زلزله زدگان حتما از مناطق زلزله زده بازدید کنند.

نجار با اشاره به تاکید رییس‌جمهور مبنی بر برآورد خسارت در این مناطق خاطرنشان کرد: هرچه زودتر باید خسارات جانی و مالی وارد شده به این شهرستان برآورد شود.


اسکان 36 هزار زلزله‌زده
همچنین محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران در مورد آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده به ایسنا گفت: از روز گذشته تاکنون 36 هزار و 220 تن توسط امدادگران اسکان اضطراری داده شدند. وی با بیان اینکه هفت هزار و 244 تخته چادر میان زلزله‌زدگان توزیع شد، گفت: 16 هزار تخته پتو، 30 هزار و 828 قوطی کنسرو و یک‌هزار و 644 شعله چراغ میان آسیب‌دیدگان توزیع شد. مظفر با بیان اینکه 92 تیم امدادی در قالب در یک‌هزار و 80 امدادگر در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند، گفت: با اتمام مرحله جست‌وجو و نجات زلزله‌زدگان در حال حاضر امدادرسانی در مرحله آواربرداری قرار دارد.

 

دو نفر از زیر آوار توسط سگ‌های زنده‌یاب نجات یافتند
بعد از گذشت حدود 21 ساعت از وقوع زلزله 6 ریشتری شهرستان ورزقان، دو تن از روستاییان این شهرستان که در زیر آوار گرفتار شده بودند، نجات یافتند. به گزارش ایسنا، این دو نفر تنها بازماندگان یک خانواده پنج نفره هستند که به کمک سگ‌های زنده‌یاب عوامل هلال احمر اعزامی از تهران نجات یافته‌اند. بنا بر اعلام مسئول مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان ورزقان، وضعیت این دو تن خوب گزارش شده است.


مرگ پیرمرد هنگام فرار از زلزله
در پی وقوع زلزله روز گذشته در شمال‌غرب کشور، پیرمردی که قصد فرار از خانه را داشت بر اثر برخورد با یک خودروی سواری جان خود را از داد. به گزارش ایسنا، این حادثه ساعت 17:05 و همزمان با وقوع زلزله دوم در محله «خسرق اسکو» روی داد و در پی آن پیرمردی که قصد داشت از زلزله فرار کند در هنگام عبور از عرض خیابان با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرده و در دم جان سپرد. کارشناس راهنمایی و رانندگی اسکو علت حادثه را سرعت سواری پراید و عدم‌کنترل خودرو اعلام کرد.

 

 پیام هم دردی وزیر امور خارجه لهستان به مناسبت وقوع زلزله در ایران
رادوسلاو شیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان با ارسال پیامی به دکتر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان مراتب غم و اندوه عمیق و هم دردی خود را به مناسبت وقوع زلزله در ایران ابراز داشت.
وزیر امور خارجه لهستان در این پیام اظهار کرد: با شنیدن خبر زلزله غم انگیز در شمال غرب ایران که خسارت و تلفات بسیاری به همراه داشت، بسیار متاسف شدم. او با ابلاغ مراتب تسلیت خود به خانواده های قربانیان و آرزوی بهبودی سریع برای افراد مصدوم و آسیب دیده در این حادثه، تاکید کرد: اطمینان می دهم که کشور لهستان آماده کمک رسانی به کسانی است که تحت تاثیر این فاجعه وحشتناک قرار گرفته اند.


کاخ سفید هم حادثه زلزله آذربایجان را تسلیت گفت
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای، حادثه زمین‌لرزه در شمال غرب ایران را تسلیت گفته و آمادگی خود برای کمک به آسیب‌دیدگان را اعلام کرد.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه آورده است: مردم آمریکا عمیق‌ترین مراتب تاثر خود از کشته شدن افراد در زلزله غم‌انگیز شمال شرق ایران [در بیانیه کاخ سفید شمال غرب اشتباها شمال شرق ذکر شده است]، را برای مردم ایران می‌فرستند.

وی ادامه داده است: ذهن ما پیش خانواده‌های کسانی است که جان خود را از دست داده‌اند و برای مجروحان بهبودی سریع آرزومندیم. ما برای ارائه کمک در این لحظات دشوار آماده‌ایم.

تاکنون کشورهای مختلفی ضمن ارسال تسلیت، آمادگی خود برای ارسال کمک به مناطق آسیب‌دیده را اعلام کرده‌اند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    كاخ سفيد غلط كرد تسليت گفت اين همه تحريم از زلزله 100 ريشتر به مردم ايران بدتر است مرگ بر آمريكا مرگ بر اسراييل
    • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      8 49
      نظرت خيلي عالي
    • محمد IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      146 5
      دوست عزیز چرا همه اتفاقات رو با سیاست درگیر میکنیم؟ من اهل شهرستان نکا استان مازندرانم سیل سال 78 رو هنوز به یاد دارم هنوز تجهیزات شهرسازی امریکایی تو شهرم استفاده میشه همونطور که ما احساس داریم امریکایی ها هم دارن
    • محمدارجمندی ازمشهد IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      3 0
      واقعا خیلی وحشتناک بودمن توخونمون خوابیده بودم یه صدای وحشتناکی اومد بعد زمین شروع کردلرزیدن بعد 10دقیقه یکی دیگه اومدچندتاازخونه های روستای مارا خراب کرد خوشبختانه کسی چیریشون نشد. تورخدا ای اهل ایران به مردم ورزقان واهر وهریس کمک کنیدباکمکهای نقدی یاغیرنقدی خودتان دل مردم آذربایجان را شادکنیدمن اهل تبریز ولی ساکن مشهد هستم.یاشاسن آذربایجان
  • سهیلا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    خواهشا همه کمک کنن لطفا خون بدین یا به شماره حساب 99999 هلال احمر کمک های نقدی واریز کنید من با همه ی عزیزان اذری همدردی میکنم
    • قادر IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      23 5
      فقط پتو بيسكويت كنسرو نان خشك شير بچه پوشاك بچه به اينها فعلا به اينه نياز دارن . و چادر پول ميخوان چي كار عزيز من
    • رضا IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      5 0
      سلام من یک ]ذری . از کلیه هموطنان عزیز که به نوعی برا هم استانی های ما کمک میکنند به نوبه خودم نهایت تشکر از بزرگواران را دارم. دوستان تنها چیزی که بیشتر نیاز دارند وسیل بهداشتی و لبس زیر می باشد.
    • الینا IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      2 0
      عزیز فعلا خون نیاز نداریم هر وقت نیاز شد باهاتون تماس میگیریم چون خون تازه نیازمندیم شرایط نگهداری خون خیلی سخته بالاخره مردم شریف زحمت میکشن بازم به غیرت آذری ها...
  • در سوگ آذربایجان IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    384 4
    واقعا برای صدا و سیما و خیلی از رسانه ها به خاطر پوشش خبری ضعیف این واقعه دردناک متاسفم! دیروز در ضلع شمال غربی صادقیه برای اهدای خون رفته بودم (ساعت 6 عصر) و با نهایت تاسف دیدم که درش بسته هست! (روی پارچه هم نوشته بودن شروع کار از ساعت 19 تا 24) اوون هم در شرایطی که در وضعیت اورژانس هستیم و در حالت معمولی هم بانک خون کشور دچار کمبود خون هستش! (در ماه رمضان بنا به اظهارات خود مسئولین بانک خون به دلیل کمتر شدن اهدای خون دچار کمبود بیشتری هم هست).
  • قادر IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    پس اين ارتش كجاست؟ پس كس ميخواهد به مردم و ملت كمك كنه ؟ تو را به خدا كمك كنيد اي ارتش ايران كجايي؟
    • زینب IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      9 46
      ارتش چه ربطی به زلزله داره ؟ مگه کار دفاع شخص در برابر حمله دشمنه که ارتش رو صدا میزنی؟ باید خدا رو صدا زد تا به داد همه مظلومان برسه...
    • زینب IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      10 40
      اخه ارتش چه ربطی به زلزله داره؟ مگه دفاع از حمله دشمن که ارتش رو صدا میزنی؟؟؟ باید خدا رو صدا زد که به داد مظلومان رسید
    • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      6 1
      در مواقع بحرانی این ارتش است که باید به داد ملت برسد تنها برای دفاع و جنگ به ارتش نیاز نیست تجربه نشان داده است که در چنین مواقعی ارتش اگر وارد عمل شود خیلی راحت می تواند منطقه را کنترل کند .
    • frhad44 IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      7 0
      فكر ميكني فقط ارتش براي دفاع از مملكت هست؟ نه عزيز ارتش ما و ملت ما بايد دست در دست هم دهيم به مهر ميهن خويش كنيم آباد و ارتش هم بايد كمك كند كه اين هم جزو وظايف ارتش ايران است اين همه تجهيزات ارتش پس به چه درد ميخورد ؟
    • رز IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      7 2
      منم با قادر موافقم ارتش کجاست:-(این زمین لرزه یه امر طبیعی نیست خدای که من شناختم خیلی رئوف تر ازین حرفاست اونم تو ماهی که میهمهنش هستیم! غلط نکنم هارپ دستش تو کاسس
    • بدون نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      8 0
      عزیز من در همه جای دنیا پس از وقوع حوادث و بلایای طبیعی یکی از اولین ارگان هایی که وارد کار میشه ارتش
    • سعیدازتبریز IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      6 2
      سلام باتشکرازحسانسان دوستی تمامی عزیزان باید بگم حق باقادرعزیزه باید ارتش روواردعمل میکردندولی دقت کنیم باید واردعمل میکردن چون ارتش درکل دنیاباید تحت فرمان باشه اطمینان داریم ارتش ماکه ازهمین مردمه اگر دستور داشت واردعمل میشد وحتماکاری فراترازتصور انجام میداد.
  • ستارخان مردی از ورزقان اذربایجان US ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    99 14
    روزگاری که ستارخان از دیار ورزقان برای ازادی واستقلال ایران وایرانی قیام کرد این است جواب ما درمقابل این سردار ملی؟؟؟؟؟بیایید برای شادی روح ستار خان به داد مردم ورزقان بشتابیم.بیایید ورزقان رااز نوبسازیم.کمترین کمکی که میتوانیم بکنیم راانجام دهیم.
    • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
      16 3
      آخه کی گفته ستار خان از ورزقان مرد مومن اول برو مطالعه بکن بعد بیا حرف بزن
    • امیرعلی US ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      9 1
      ستار خان اهل اهر بود که حتی اهر سدی به نام ستار خان داره
  • جلال US ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    27 2
    واقعا"‌متاسفم از جنوب كشور هستم زبانم گوياي هيچنيست چون پوشش خبري نداشتيم و اطلاع زيادي از اين زلزله و تلفاتش نداشتيم حالا به اين سايت سر زدم متوجه شدم انا لله و انا اليه راجعون
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    20 0
    ما رو هم تو غمتون شریک کنین
  • هستی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    آمریکاخیلی بیجاکرده میخوادکمک کنه نبایداجازه داده بشه اوناجز بیماری چیزدیگه ای نمیتونن به کشورمون بیارن
    • بدون نام US ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      43 1
      لطفا احساسی برخورد نکن -همه چیز رو سیاسی نگاه نکن -اینجا پای جون مردم در میانه
    • مهدی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      1 1
      خب هلال احمر با پول میره اینارو تهیه میکنه دیگه!؟
  • قادر اسماعیلی بیرق IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    25 1
    با نهایت تاسف از تمامی مردم خونگرم ایران خواهشمندم کمک کنین. شاید روزی هم ما اسیر خاک شویم.التماس دعا
  • بدون نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    38 4
    هموطنم زير آوار است صداو سيما خنده بازار پخش ميكند.اين انصاف است مادر غم زلزله بم شريك نبوديم؟؟؟!!!
  • جمال CA ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    46 3
    براي اذربايجان به قدري ناراحتم كه نميتونم بگم اما جالبه در روزي كه در اذربايجان عزاي عمومي بود صدا سيما خنده بازار پخش ميكند و مردم زلزله زده را مسخره ميكند احسنت به صدا و سيما من دييرم اذربايجان قهرمانلاا يوردودو شجاعتلي ستار خانلار باكريلر يوردودو
  • مسعود IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    38 1
    بعد از چهار روز دارن اطلاعيه ميدن منطقه زلزله زده از نظر بهداشتي تو خطره ، دستشويي نداريم ، وسايل بهداشتي نداريم ، اگه اين زلزله به تبريز بياد و كشته شده ها بجاي 300 نفر بشن 300 هزار نفر و مجروحين بجاي 4000 نفر بشن يك ميليون نفر ، ميخواد چه بلايي سرمون بياد ؟
  • بهرام از منطقه آزادارس IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    29 1
    بنده از طرف خودم به تمام مردم غیور آذری زبان تسلیت عرض مینمایم
  • زینب IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    17 1
    من یک آذری هستم و حال اونا خوب در می کنم. اونا الان به همدردی و کمک شما هموطنان عزیز نیازمند هستند... جایی که براشون یه عمر ارامش و امنیت رو داشت الان فقط درماندگی و غم از دست دادن عزیزانشون رو تداعی می کنه... با این مشکلات چکار باید کرد. کاش اختراعی بود که میتونست 2 روز قبل یا حتی 1 ساعت قبلاز زلزله رو پیش بینی کنه تا دیگه هیچ وقت هیچ کس رو زیر آوار نمیدیدیم
  • هستیار IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    متاسفم به خاطر گریه مادران سیه پوش و کودکان یتیم .متاسفم به خاطرخشم خروشان زمین دوستان ،هموطن ،نیازی نیست بگویم در دل همه ما چه می گذرد بیایید صدای گریه این کبوتران رابشنوییم و همه به یاد شوق پرواز بیفتیم وبرای لحضاتی بس اندک خود را در بالین این مصیبت دیدگان بیابیم ---- هستیار از بوکان
  • هیوا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 0
    تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ شما از خداوند صبر جمیل را برای بازماندگان عزیز زلزله آذربایجان خواهانم. هموطنان کردتان را در غم خود شریک بدونید.
  • یه همدرد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 0
    منم تبریزی هستم.دیشب یکسری وسایل به کمک دوستان جمع کردیم و فرستادیم به یکی از روستاهای دور افتاده.شعار ندین عمل کنین.دیگران بدند تو چی خوبی؟؟؟؟
  • بهناز IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 0
    من خودم آذری و اهل تبریزم نزدیک مناطق ویران شده هستم واقعا درک میکنم چی میکشن ما با یک لرزه اینقد ر ترسیدیم و 2 روز تو خیابونا موندیم وای به حال اونایی که هم خونه زندگی و هم عزیزانشون رو از دست دادن... تسلیت میگم و در غمتون شریکم.
  • مهرداد US ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    22 1
    هموطنان عزیز آذری که داغدار عزیزانتان در زلزله هستید،آرزو و طلب صبر برای شما داریم. ما را هم در غم خودتان شریک و همراه بدانید...
  • مهرداد US ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 0
    هموطنان عزیز آذری که داغدار عزیزانتان در زلزله هستید،آرزو و طلب صبر برای شما داریم. ما را هم در غم خودتان شریک و همراه بدانید...
  • حامد EU ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 0
    هوار یا رسول الله
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 0
    ای خدا چی میشد انقدر پول داشتم تا بتونم تعداد زیادی بخاری بخرم و بفرستم براشون..تبریز سرده و تا چند هفته دیگه روزهاشم سرد خواهند بود..تورو خدا هر کی وضع مالیش خوبه کمک کنه..به خدا جای دوری نمیره..یه سفر خارجه اتونو کنسل کنین..سه سرویس برلیان رو بیخیال بشین و بدین به این هموطنان تنها و مظلوم...
  • كامران از اشنويه- آذ.غ IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    5 0
    واقعا"‌متاسفم اهل شهرستان اشنويه در آذربايجان غربي هستم وقوع اين حادثه را تسليت ميگم وبراي بازماندگان ومجروعان اين حادثه هم از خداوند شفاي هرچه زودتر وبرگشتن به زندگي عادي را مسالت ميخواهم واقعا من خيلي خيلي متاسفم انا لله و انا اليه راجعون دوستان آذري ما پشتتان هستيم ما رو هم تو غمتون شریک کنین
  • توحید IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 1
    دست همه اعضای سایت خبرآنلاین درد نکنه.واقعون پوشش خبریتون بسیار فراتر از بقیه سایتهاست و قابل مقایسه با بقیه نیست.به عنوان یک آذربایجانی این حرکت انسان دوستانه تون رو هیچوقت فراموش نخواهم کرد.دستت همتون رو میبوسم
  • مریم IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    14 4
    سلام. من اهل شهرستان اهرم. مادربزرگم تو روستا زندگی میکنه واسه همین بعد از زلزله خودمون رو به اونجا رسوندیم . بعد از یه ساعت نیروهای امدادی خودشون رو رسوندن. درسته عمق فاجعه خیلی زیاد بود و کمک رسانی سخت،اما مسئولای محلی همه تلالششون رو میکردن همون شب هم که جند تا وزیر از تهران اومدن.نمیخام بگم مردم هیچ مشکلی ندارن اما مسئولا هم دارن تلاششون رو میکنن.حالا اچه صدا و سیما ضعیف عمل کرده نباید این همه تلاش رو ندید بگیریم .راستی مادربزرگم بد جور زخمی شده براش دعا کنید
    • ابراهیم ایلام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      5 1
      مام برای همه هم وطنانمون دعا میکنیم ومادر بزرگ شما
    • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      4 0
      مریم جان ازته دل از خدا می خوایم مادربزرگت وتمام عزیزای هموطنمون تو زلزله اخیر هر چه زودتر حالشون بهتر بشه. به تمام کسایی که عزیزاشونو از دست دادنم تسلیت میگم منم تو غم خودتون شریک بدونین
  • تارا DE ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    9 1
    به خانواده های بزرگ اذربایجان تسلیت همه سعی و تلاشمون رو بکنیم واسه کمک به زلزله زده ها
  • ایمان IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    10 2
    سلام. یه جایی یه حدیث خونده بودم که کسی که در زلزله بمیره ثواب شهید رو داره. ضمن طلب مغفرت برا جان داده ها و آرزوی صبر برا باز ماندگان ،از همه میخام که کمکشون کنن. نقدی و غیر نقدی من از نزدیک وضع رو دیدم .درسته کمکهای دولتی زیاده اما عمق فاجعه بیشتر از این میطلبه. باید مردم بیان میدون. یادمون باشه که مردم آذربایجان تو زلزله بم سنگ تموم گذاشتن
  • مه لقا IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    15 0
    من تا این تصاویر و می بینم مو به تنم سیخ میشه نمی دونم چی بگم ولی فقط انسان باشیم . من این مصیبت وارده رو به تمامی آذربایجان تسلیت میگم. نگاه به صدا و سیما نکنین که خنده بازار پخش می کنه ، فقط افتخار بکنین که انسانین و هنوز وجدان تو رگ و خونتون جریان داره. آذربایجان بویله بیر شیلریله یخیلماس بونو هرکس بیلسین.
  • رامین ازپارس آبادمغان IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 0
    سلام زلزله اخیر آذربایجان که هنوزم پس لرزه های اون ادامه داره دل ما رو واقعا به درد آورداین اتفاق میتونست به هر یک از خانواده ماهم بیافته ازدولت محترم و اونایی که ابراز همدردی کردن با ملت همیشه درصحنه آذربایجان کمال تشکررو به جا می اورم
  • وحید شکری IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 0
    منم تو غمتون شریک بدونید
  • بدون نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    الان که این نظرو مینویسم ساعت 21.41 روز سه شنبه است متاسفانه 18.30 دوباره زلزله 5.3 ورزقان رو لرزاند اخبار بالا بروز نیست
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    تسلیت می گویم
  • amin IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    با سلام به همه عزیزانی که ابراز همدردی کردن .من خودم از اهر هستم .وضع روستاها خیلی بده فقط چشم به کمکای مردم با غیرت ایران دارن.
  • kj IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    5 0
    سلام میشه کسی بگه علت سرگیجه و تهوع که بعد از زلزله خیلی از مردم داشته بودند چیه بوده است؟؟؟؟؟
  • محمد امین IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    2 0
    واقعا تسلیت میگم.
  • احسان 01 IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    2 0
    از آدمائيكه ميخوان حتي تو مصيبتام بين مردم و مسئولان شكاف بندازن متفرم،انتقاد بدون غرض ورزي خوبه؛بهتره تو اين وضعيت با تموم وجود با هموطنانمون ابراز همدردي كنيم و دعاگوشون باشيم و در حد لزوم و توان كمك كنيم. اللهم عجل لوليك الفرج
  • با عرض تاسف شدید و احساس همدردی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    3 1
    با سلام و تاسف شدید به خاطر وقوع زلزله2/6ریشتری در ای سه شهرستان اهر.ورزقان.هریس با توجه به شایعاتی که شده مردم هنوز اظراب شدیدی دارند اما با الطاف الهی و خواسته های ان همیشه یاور مظلومان اصلا نترسید و به فکر قیامت باشیم که در انجا به کجا فرار میکنیم یا اینکه کجا چادر میزنیم و... البته این را اضافه کنم که زلزله اخیر این شهرستان به مس سونگون ورزقان ربط داره انطور که میگن و استادان دانشگاه ازاد اهر هم مطلع بودن ان معدن یه پروژه داشتند که باید به 6000متری به زیر زمین میرفتند تا چیزهایی رو به دست اورند و به همین خاطر هم جاده خواجه به طول شاید 150متری .قبل از زلزله .ترک برداشته بود ..لطفا در این مورد بررسی بیشتری شود که ایا این حرف واقعیت داره یا نه
  • با عرض تاسف IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    3 0
    ایا در این زلزله مس سونگون ورزقان نقشی داشت یا نه مثلا اینکه اون معدن یه پروژه ی داشتند تابه6000متری اعماق زمین برای استخراج میرفتند که باعث این کار که در جاده ی اهر _تبریزدر جاده ی خواجه ترک برداشتن جاده بود ..میشد البته معدن در وسط همین سه شهرستان اهر. ورزقان.هریس قرار داره...
  • با عرض تاسف IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    3 0
    ایا در این زلزله مس سونگون ورزقان نقشی داشت یا نه مثلا اینکه اون معدن یه پروژه ی داشتند تابه6000متری اعماق زمین برای استخراج میرفتند که باعث این کار که در جاده ی اهر _تبریزدر جاده ی خواجه ترک برداشتن جاده بود ..میشد البته معدن در وسط همین سه شهرستان اهر. ورزقان.هریس قرار داره...
  • امدادگر حسن لوایی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    3 0
    تسلیت به تمامی باز ماندگان منطفه هریس،اهر امدادگر :حسن لوایی (اردبیل)
  • نسیم IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    3 0
    سلام من هم این واقعه ی دلخراش رو به هموطنا و دوستای خوب آذریم تسلیت میگم و از پروردگار عالم طلب صبر برای بازمانده های این واقعه دردناک دارم. به نظر من تو این شرایط خاص و اورژانسی باید انتقاد کردن و ایراد گرفتن و بذاریم کنار و به هم انرژی منفی ندیم و به جاش از هیچ کمک و حمایتی به زلزله زده ها دریغ نکنیم و همدیگرو تشویق به کمک کنیم و هر کاری که از دستمون بر می یاد واسشون انجام بدیم مثل اهدای خون،کمک نقدی و غیر نقدی،عیادت از مجروحان،سر زدن به بازمانده ها و کودکان ،حمایت روحی و عاطفی
  • پری ناز IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    1 1
    نمیدونم چی بگم من که تو تبریز بودم زلزله رو به حدی احساس کردم که بار دوم که دوباره اومد از ترس بیهوش شدم فقط اینو میتونم بگم خدا به داد تمام مصیبت زده های زلزله برسه من میدونم الان چه حالی دارن .زلزله یه مصیبت بزرگیه خدا نصیب هیچ مملکتی نکنه.بیاین برا نشوندن یه لبخند گرچه کوچیک به زلزله زده ها کمک کنیم تا شاید مرهمی باشه بر زخم های عمیق شون.فکر کن اگه کودکی 6 ساله بودی و تمام خانوادت رو تو زلزله از دست میدادی چه حالی میشدی خدا از همه ی خوانندگان این مطلب دور بکنه این مصیبت رو فقط کمک کنید تا با شاد کردن دل حتی 1 کودک جواب زحماتتون رو بگیرید.
  • نیلوفر IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    4 0
    از خدا برای بازماندگان این حادثه صبر میخوام
  • امین IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    5 0
    اقا یکی به این مسئولا بگه امتحانات نهایی شهریور لغو شه و یه نمره قبولی بدن تو این زلزله که نمیشه به درس نگاه کرد:هر روز کمه کم سه پس لرزه میاد که یکیش حتما بالای 4 ریشتره چجوری به درس نگاه کنیم! تورو خدا یکی اینو بگه ممنون میشم.
  • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    2 0
    الهي بميربم درد و رنج شما را كسي بهتر از خودتان نميداند. خدا صبرتان بدهد.
  • بابک IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    15 0
    من در پاسخ به شخصی که گفته ستارخان مردی از ورزقان باید بگم که ستارخان اصلیتی اهری داشته ودر ضمن شهرستان اهر و هریس هم زلزله شده تنها ورزقان نیست که دچار حادثه شده با مدرک صحبت کردن خوب است
  • آذریایجان IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    2 0
    وزیر کشور همان صبح روز اول امد و گفت عملیات نجات از زیر آوار پایان یافته پس این افراد که بعدا زنده بیرون امدند و این همه افزایش آمار تلفات از کجا آمد. روستائئیان بیچاره هم که می گفتند هیچ کس به کمک ما نیامد .
  • سحر IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    2 0
    سلام.خیلی ناراحتم بخاطرزلزله زدگان میتونم درکشون کنم که چه حالی دارن امیدوارم خدا هرچه زود این بلای طبیعی را از ما دور کنه.
  • بهزاد از اهر IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    2 0
    سلام من شهرونده اهری هستم که در هلال احمرم کار میکنم.بچه های داطلب هلال سنگ تموم گذاشتن مردم عادی هم خیلی خوب ظاهر شدن.از همه ی نقاط کشور مردم عادی اومده بودن دمشون گرم ولی باز پس لرزه های 5ریشتری ادامه داره هرروز یدونه داریم....
  • علی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    1 0
    اگه دولت این همه پول که جمع میشه و ادم های خیر میدن رو برای مردم شریف هم استانیم خرج کنن به امام حسین قسم سه چهار تا ورزقان نو میشه ساخت ولی کو این قیرت
  • بدون نام DE ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    1 0
    سخت نگیرید ادم اومده تو دنیا برای سختی کشیدن
  • اهر IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    1 0
    مس سونگون هر روز اهر و آذربایجان را می لرزاند ولی کو گوش شنوا
  • سعید IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    1 0
    من اهل اهر هستم وخیلی دلم پره ازاینکه پس ازکذشت این مدت .خیلی ازهمشهری هام هنوزتوچادرن وپس لرزه ها هنوز ادامه داره.خواهشا مارو دعا کنید.راستی ازتمام ارتشیان تشکر میکنم به خاطر تمام زحماتی که درساعات اولیه زلزله کشیدن.
  • اهر IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    2 0
    خدا به دادمون برسه هروز داریم میلرزیم