رضا میرکریمی، فیلمساز، نویسنده، تهیه‌کننده و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر از اعضای گروه داوری سی‌امین دوره جشنواره جهانی فیلم توکیو بود که از ۲۵ اکتبر تا سوم نوامبر (سوم تا دوازدهم آبان) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سی‌امین دوره جشنواره جهانی فیلم توکیو از ۲۵ اکتبر تا سوم نوامبر (سوم تا دوازدهم آبان) برگزار شد. جایزه بزرگ ۵۰ هزار دلاری این جشنواره به سیمح کاپلان‌اوغلو، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم علمی- تخیلی «دانه» تعلق گرفت. این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که در تلاش برای یافتن دانه است تا بتواند نوع بشر را نجات دهد.      

رضا میرکریمی، فیلمساز، نویسنده، تهیه‌کننده و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر که آخرین ساخته‌اش فیلم سینمایی «دختر» (۱۳۹۴) بود یکی از اعضای گروه داوری این رقابت بین‌المللی هم بود. مارتین پرووست، کارگردان بلژیکی، ماساتوشی ناگاسه، بازیگر ژاپنی و ویکی ژائو وای بازیگر و کارگردان چینی دیگر اعضای هیئت داوران بودند. رضا میرکریمی جایزه بهترین کارگردانی را اهدا کرد.

امسال از ایران فیلم «زندگی بدون زندگی» ساخته کاوه معین‌فر در بخش سینمای آسیا به نمایش درآمد و «خانه» ساخته اصغر یوسفی‌نژاد در بخش رقابتی اصلی حضور داشت اما سینمای ایران موفق به کسب جایزه نشد.

عکس‌ها از سایت سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 

58242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =