صدراعظم آلمان اظهار داشت که وی پیشتر رقیب خود و نخست وزیر ایالتی، کریستین ولف را به عنوان کاندیدای خود برای به دست گیری سمت ریاست جمهوری آلمان انتخاب کرده بود.

به گزارش ایسنا آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، خاطر نشان ساخت:‌عقیده همگانی موافق با انتخاب کریستین ولف به عنوان رئیس جمهور کشور برای کمک به رهبری آلمان در زمان بحران اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی تصریح کرد: من او را یک رئیس جمهور عالی برای آینده می‌دانم.

مرکل افزود: این نکته باعث رضایتمندی من است که او آماده بدست گیری مسئولیت برای کشورمان در زمان کنونی و در شرایطی است که ما باید خود را در بحران مالی بزرگ جهانی پیدا کنیم و از طرفی باید با آینده اروپا تعامل کنیم.

رئیس جمهور آلمان باید تا تاریخ 30 ژوئن انتخاب شود. سمت ریاست جمهوری در آلمان یک سمت تشریفاتی است، اما به عنوان یک صاحب اختیار و داور اخلاقی ملی عمل می‌کند. هورست کهلر، رئیس جمهور آلمان، روز دوشنبه به طور ناگهانی از سمت خود استعفا کرد.

در انجمن ویژه‌ای که با حضور نمایندگان پارلمان و چهره‌های عمومی برای انتخاب رئیس جمهور جدید تشکیل می‌شود، ائتلاف حاکم مرکل دارای اکثریت است. بنابراین انتخاب ولف یک امر تضمین شده می‌نماید.

ولف نیز به خبرنگاران گفت: من به دنبال عهده‌دار شدن این سمت بودم، زیرا معتقدم رئیس جمهور می‌تواند مردم را با یکدیگر متحد کند و اقداماتی در راستای منسجم کردن جامعه انجام دهد و از طرفی مردم را تشویق و در شرایط دشوار ایجاد امیدواری و خوشبینی کند.

ولف هم اکنون به عنوان نخست وزیر یکی از ایالت‌های آلمان مشغول کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =