مال باختگان یک پرونده کلاهبرداری از طریق پیش فروش املاک در مقابل کاخ دادگستری واقع در مرکز تهران تجمع کردند و از مسئولان قوه قضاییه خواستند ضمن تسریع در اجرای احکام این پرونده، جلوی جریمه تاخیر وام بانکی را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از مال باختگان یک پرونده کلاهبرداری از طریق فروش آپارتمان و املاک به اشخاص متعدد، امروز در مقابل کاخ دادگستری تجمع کردند و با حمل پلاکاردهایی از مسئولان قوه قضاییه خواستند احکام متهمان پرونده اجرا شود.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار ما گفت: متهم اصلی پرونده از سال 86، اقدام به فروش آپارتمانهای مختلف در منطقه یک تهران به اشخاص مختلف کرده، به صورتی که یک واحد ملکی به اشخاص متعدد بارها فروخته شده. این متهم با ارتباطاتی که داشت، موفق شد روی هر ملک چندین بار وامهای بالای 500 میلیارد بگیرد به صورتی که هم اکنون حدود 1000 میلیارد تومان وام روی این املاک گرفته شده و البته صاحبان متعدد این واحدها، بدهکار بانک شده اند. او ملکهای متعدد در مناطق فرمانیه و نیاوران دارد و هر یک از این املاک را به اشخاص مختلف فروخت که با شکایت ده ها تن از مشتریان، متهم راهی زندان شد.
این شهروند معترض ادامه داد: نزدیک به دو سال است متهم در بازداشت به سر می برد و در پاییز سال گذشته نیز حکم بدوی این متهم مبنی بر رد مال و جریمه و سایر مجازاتهای تکمیلی به او ابلاغ شد، ولی با اعتراض متهم، پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت. برای همین جمعی از مالباختگان امروز تجمع کردیم تا از مسئولان قوه قضاییه درخواست کنیم ضمن تسریع در اجرای حکم، از سیستم بانکی بخواهند جریمه تاخیر اقساط وامها در این پرونده گرفته نشود.
او در ادامه سخنانش گفت: هنوز پرونده شکایت بسیاری از شهروندان در دادگاه است و حکمی برای آن صادر نشده ولی چون سند املاک در رهن بانکهاست، هر ماه، حدود 1 میلیارد تومان سود و جریمه تاخیر به این وامها تعلق می گیرد که باعث می شود در نهایت، بانک، برنده اصلی اطاله دادرسی باشد و برای سایر طلبکاران، چیزی باقی نماند.

به نظر می رسد عدم اجرای قانون پیش فروش آپارتمان و املاک در تهران باعث بروز مشکلاتی از این دست برای مردم شده است.
این تجمع کنندگان از سرویس مشکلات مردم خواستند در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه درباره سرنوشت این پرونده سوال شود.


45231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    3 2
    مگر سود دیکرکرد ربا نیست چرا سکوت و قانون نشدن آن؟؟
  • جلیلی A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    11 0
    قوه قضاییه معمولا اونقدر در رسیدگی به شکایات کند عمل میکنه که شاکی از شکایتش نادم میشه. من اینو جدیدا با تمام وجودم حس کردم.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
      0 0
      بله مثل پرونده ی مالباختگان نگین خودرو آفتاب که پس از چند سال هنوز به پولمان نرسیده ایم
  • یک بانکی A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    2 8
    چرا نباید بانک جریمه تاخیر را بگیرد ؟ پس فرق خوش حساب با بدحساب چیست؟ اگر جریمه تاخیر البته اونهم با نرخ ناچیز سود تسهیلات 6 درصد نباشد ، هر کس تسهیلات بگیرد می تواند تا آخر عمرش تسهیلات را تسویه نکند و یا منتظر اقدام قانونی بانک باشد و انوقت در دقیقه 90 تسهیلات را تسویه کند. جریمه تاخیر در همه شئونات زندگی وجود دارد ، حالا چرا در بانک نباید باشد؟ مثلا دانش آموزی که درس را خوب نخواند معلم تشویق می کند یا جریمه ؟ راننده ای که خطا کرده ، راهنمائی و رانندگی تشویق می کند یا جریمه؟ افراد خطا کار را قانون تشوق می کند یا مجازات؟ و الاآخر.
  • بی نام RO ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    7 1
    الان هم که ظاهرا دوباره ،کد رهگیری، رو که مانعی برای اینجور کلاه برداریها بود و شاید بشه گفت جزو معدود قانونهای مفید و کارا بود رو حذف کردن