«فردریک پنت» را در تاریخ به عنوان نظریه‌پرداز و دانشمند علم شیمی می‌شناسند، اما او یکی از پیشگامان عکاسی رنگی در تاریخ به شمار می‌رود که مجموعه‌ای با بیش از ۲ هزار عکس از او برجای مانده است.

به گزارش فرادید، «فردریش آدولف پنت» شیمیدان و دانشمند اتریشی در سال ۱۸۸۷ در وین به دنیا آمد و تحصیلات خود را در همانجا تا مقطع دکترای شیمی آلی دنبال کرد. او سپس تحقیقات خود را با تمرکز بر «رادیو شیمی» ادامه داد و با اینکه سررشته‌ای از عکاسی نداشت از اولین کسانی بود که ابداعاتی در زمینه ترکیب رنگ‌ها در عکاسی انجام داد. ابدعاتی که در آن زمان منجر به اختراع عکس‌های رنگی ابتدایی با نام «اتوکروم» شد.

جذابیت دوربین عکاسی اتوکروم در همان زمان باعث شد این شیمیدان و دانشمند اتریشی کار عکاسی را به شکل آماتور انجام دهد. او برای نخستین بار زمانی که با همسرش «الس هالتمن» برای ماه عسل به مصر رفته بود با یک دوربین عکاسی شروع به عکاسی کرد. پنت از آنجا که به جهانگردی نیز علامند بود در همه سفرها دوربینش را با خود می‌برد و عکاسی می‌کرد؛ حاصل عکاسی-جهانگردی پنت با دوربین «اتوکروم» مجموعه‌ای با ۲هزار عکس رنگی شد که در سال ۱۹۷۸ توسط دخترش رونمایی شد. این عکس‌ها نمونه خارق‌العاده‌ای از عکاسی رنگی ابتدایی است که تا دو دهه پس از این تاریخ نیز رواج داشت.

17503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =