خبرگزاری اینترفاکس به نقل از منابع خود اعلام کرده که ایران علاقه‌مند به خرید سامانه موشکی متحرک ساحلی روسیه به نام باستیون است که از موشک‌های ضد کشتی مافوق صوت یاخونت استفاده می‌کند. این موشک‌های کروز اما چه خصوصیاتی دارند؟

موشک کروز مافوق صوت اونیکس با نام تجاری-صادراتی "یاخونت" برای نابودی کشتی ها در شرایط جنگ الکترونیک و درگیری سیگنال‌های مقابله و همچنین شرایط آتشبار دفاعی درنظر گرفته شده است

این موشک همچنين می تواند برای اهداف زمینی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این حالت، بیشینه  برد از حالت استاندار ضد کشتی 300 كيلومتر بيشتر مي شود.

 اين موشك‌ها قابليت به كارگيري در زیردریایی ها، کشتی و قایق های نظامی، هواپیما و همچنین، سکوهای پرتاب ساحلی  دارد و روس‌ها آن را رقيب موشك‌هاي ضد كشتي آمريكا به نام هارپون مي‌دانند.

براي ديدن اينفوگرافيك در ابعاد بزرگتر روي آن كليك كنيد.

منبع: اسپوتنيك

5454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قلي IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    68 98
    اين وابستگي شديد نظامي كه به روسيه داريم بد نيست؟
    • امیرحسین IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
      69 42
      به آمریکا داشته باشیم خوبه ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    32 73
    روسیه با ایران مرز آبی داره عمرن چیزی به ایران نده یک در میلیون علیه خودش در آینده استفاده شه
    • صادق EU ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
      9 2
      در تئوری نظر شما بیراه نیست. ولی در عمل میبینیم که در گذشته روسیه موشکهای ضدکشتی بسیار کارایی به ایران فروخته . گل سرسبد اونها "سانبرن" هست که با موتور رمجت و سرعتی در حد 3 ماخ بسیار موشک خوفناکیه. در زمان دولت اصلاحات دریادار شمخانی در سفر به روسیه خواستار ترتیب دهی آزمایش این موشک شد و با موافقت مقامات نظامی روسیه دریادار شمخانی کارکرد این موشک رو از نزدیک و در صحنه دید و تعدادی از این موشکها توسط ایشان خریداری شد حتی با علم اینکه ایران قصد داره دل و روده موشک رو بیرون بریزه و مهندسی معکوسش کنه و به فناوریش دست پیدا کنه
    • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
      7 5
      هیچ موشک کروز دریایی روسی تبار تاکنون در ایران دیده نشده و بنابراین صحبتها در این مورد گمانه زنی است.
  • بی نام GB ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    57 72
    روسها بالاخره به ما اس۳۰۰را دادند حالا دارند موشکی که اازش رد می شه یعنی اسکندر را به عربستان می فروشند و به این می گویند سیاست
    • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
      79 16
      اسکندر هم سامانه ای برای حملات پیشگیرانه است که تا محدوده ۶۰۰ کیلومتر برد داره ولی نسخه های صادراتی این موشک ۲۸۰ کیلومتر برد داره که خرید این موشک در برابر اس ۳۰۰ نیست ولی اگه اس ۴۰۰ به عربستان بده تهدید بدی بدای موشکهای بالستیک ایران خواهد بود. ولی با این کاری که عربستان با نفت و اقتصاد روسیه کرده روسها هم بعید میدونم چیز بدرد بخوری تحویل عربستان بده.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
      2 5
      سامانه های دفاع موشکی روسیه در برابر سیستم موشکی هاوک امریکا هیچ اند.برای همین در سال های اخیر کشور های پیشرفته سرمایه گذاری اندکی بروی موشک های بالستیک غیر هسته ایی می کنند.