سپتامبر گذشته نسخه لالی پاپ در چارت توزیع سیستم‌عامل اندروید رقم 20 درصد را به خود اختصاص داد و حالا جدیدترین نسخه اندروید – مارشمالو – با 3 دهم یک درصد وارد چارت شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، مارشمالو همان‌طور که انتظار می‌رفت سهم بزرگی را به خود اختصاص نداده است و مانند نسخه قدیمی اندروید - فرویو - شده است.

اما خبر خوب اینکه سازندگان گوشی و تبلت در حال حرکت به‌سوی مارشمالو هستند و این در حالی است که این ماه لالی پاپ - نسخه 5.1  - بیش از 25.6 درصد از سهم بازار را در اختیار خود گرفته است که نسبت به ماه اکتبر 2 درصد بیشتر شده است.

در همین حال کیت کت از 38.9 درصد به 37.8 درصد سقوط کرده و نسخه جلی بین نیز 29 درصد شده است که 1.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سه نسخه قدیمی اندروید نسبت به گذشته چندان فرقی نکرده‌اند.

این آمار از روی گوگل پلی و ابزاری که اپ ها از طریق آن دانلود شده استخراج‌شده است و نسخه‌های بسیار قدیمی اندروید را نمی‌تواند پوشش دهد.

گفتنی است نام نسخه‌های اندروید از روی شیرینی‌های مختلف گرفته‌شده است و به شرح زیر هستند:

Cupcake  نوعی کیک بزرگ‌تر از کیک کابلی  / Donut نوعی پیراشکی / Eclair نوعی شیرینی خامه‌ای / Foroy یا Frozen Yogurt که یک نوع دسر است / Gingerbread نان زنجفیلی / Ice Cream Sandwich بستنی حصیری / Jelly Bean آب‌نبات ژله‌ای / KitKat شکلات کیت کت / Lollipop آب‌نبات‌چوبی / Marshmallow پف‌نبات

(برای دیدن جدول در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید)

5656

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =