اشتفان افنبرگ را که به خاطر دارید؟ همان کسی که گل تساوی بایرن مونیخ مقابل والنسیا در فینال لیگ قهرمانان 2001 را به ثمر رساند. حالا او هدایت پادربورن در بوندسلیگا 2 را بر عهده گرفته و می خواهد دوباره این تیم را به سطح اول فوتبال آلمان برگرداند.

احسان خراسانی - خبرگزاری خبر آنلابن؛ اگر حضور در نیوکمپ و بازی با منچستر یونایتد در فینال لیگ قهرمانان 1999 به واسطه معجزه شیاطین سرخ و از دست رفتن قهرمانی برای بایرن مونیخ به بد ترین شکل ممکن در ذهن اشتفان افنبرگ نقش بسته باشد، در عوض 2 سال بعد این بار خود او بود که در رسیدن بایرن به قهرمانی نقش پر رنگی داشت. سال 2001 شهر میلان منتظر یک پیروزی ساده از سوی بایرن مونیخ در برابر والنسیا نبود. چون که خفاش ها سال قبل هم در برابر رئال فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کرده بودند. هر چند آن بازی را 3-0 واگذار کردند اما با 2 بار حضور پیاپی در فینال شگفتی ساز شده بودند. پاسخ گل گایزکا مندیتا توسط اشتفان افنبرگ باعث شد بازی بایرن و والنسیا به پنالتی کشیده شود و باواریایی ها در ضربات پنالتی 5-4 حریف را شکست دهند و بعد از سال 1976 اولین قهرمانی خود در اروپا را بدست آوردند. همین گل کافی بود تا تصویر افنبرگ در ذهن نه تنها مونیخی ها بلکه همه اهلی فوتبال به بهترین شکل ممکن ترسیم شود.

از همان ابتدا روحیه ای متفاوت داشت و با همین تفاوت، هنوز که هنوز است در قلب طرفداران فوتبال باقی مانده است. 160 بازی برای بایرن و 36 گل از یک هافبک کارنامه ای بسیار خوب است. شاید خیلی ها افنبرگ را در تیم ملی آلمان یا بایرن مونیخ به یاد داشته باشند اما او برای مونشن گلادباخ هم 118 بازی انجام داد و اتفاقا فوتبال خود را در قطر و تیم العربی این کشور پایان داد.

هافبک دوست داشتنی تیم ملی آلمان که در سال 1992 هم تک افتخار خود با تیم کشورش یعنی نایب قهرمانی در یورو را جشن گرفت، هم اکنون با 47 سال سن پا به عرصه مربی گری گذاشته است. ورود او به این عرصه استقبال دیگر مربیان را هم در پی داشت. اوتمار هیتسفلد که قهرمانی خود با بایرن در سال 2001 را بیشتر از هر کسی مدیون افنبرگ است، آینده بسیار درخشانی را برای او در مربی گری پیش بینی کرده است. افنبرگ این فصل هدایت پادربون را در اختیار گرفته است. تیمی که فصل گذشته از بوندسلیگا 1 به بوندسلیگا 2 سقوط کرد و حالا دوباره برای صعود به سطح اول فوتبال آلمان تلاش می کند. افنبرگ که سال 2011 مدرک مربی گری خود را دریافت کرد، تا کنون با پادربورن عملکرد متوسطی داشته است. پادربورن هم اکنون و بعد از گذشت 12 هفته در رده سیزدهم بوندسلیگا 2 قرار دارد. نکته مثبت در روند کار این تیم، اعتقاد خود افنبرگ به تیمش است. او بار ها در مصاحبه هایش از این گفته که پادربورن بهتر از این هم می شود.

 افنبرگ و پادربورن امشب در مرحله دوم جام حذفی آلمان باید در جهنم سیگنال ایدونا پارک به مصاف دورتموند برود. دورتموند این فصل با هدایت توخل فوق العاده بوده است و دوباره تبدیل به همین تیمی شده که خیلی ها دوست دارند. مسلما کار افنبرگ و تیمش در بازی امشب بسیار سخت خواهد بود. اما نکته مهم انگیزه بالای هافبک سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان برای پیروزی برابر زنبور ها است. انگیزه ای که شاید در جام شگفتی ها یک شگفتی به یاد ماندنی خلق کند.

41257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مخاطب A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    7 0
    موفق باشی بایرنی
  • محمد A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    14 0
    یک آلمانی با نعصب و نکنیک ژرمنی
  • ابوذر IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    7 0
    معروف به بمب افکن بود