اگرچه که هیچ فصلی به اندازه تابستان جشنواره شاد در خود ندارد، اما پاییز هم از این فرصت عقب نمانده و برای جبران دلتنگی‌های معروفش جشنواره‌های خاص خودش را دارد.

به گزارش توریسم‌آنلاین، با آغاز فصل پاییز جشنواره‌های جالبی در نقاط مختف دنیا برگزار می‌شود. در این گزارش تصویری ۸ جشنواره جالب و منتخب از میان انبوه جشنواره‌های پاییزی به شما معرفی می‌شود:

- جشنواره دزدان دریایی هر ساله به مدت ۱۰ روز از ۱۲ نوامبر (۱۹ آبان) در جزیره «کیمن» واقع در دریای کارائیب، برگزار می‌شود. سه کشتی در بندرگاه پهلو گرفته و شرکت‌کنندگان با لباس‌های دزدان دریایی از آن پیاده می‌شوند و رژه و آتش‌بازی شروع می‌شود.

- جشنواره میانه پاییز هر سال در چین، ویتنام و دیگر کشورهای آسیایی برگزار می‌شود و شامل رقص اژدهای آتشین ساخته شده با هزاران عود است.

- روز مردگان، جشنواره سالانه‌ای در مکزیک است که افراد با پوشیدن لباس‌های عجیب در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تا ۲ نوامبر (۱۱ آبان) در قبرستان جمع می‌شوند و به یاد از دست‌رفتگان گل آورده و شمع روشن می‌کنند.

- رقابت جهانی ریش و سبیل عجیب و متفاوت هرساله از ۲ تا ۴ اکتبر (۱۰ تا ۱۲ مهر) در شهر «لئوگنگ»- اتریش- برگزار می‌شود.

- جشن نور دیوالی هر ساله ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) با حضور میلیون‌ها نفر هندی و گردشگر خارجی در هندوستان برگزار می‌شود و فانوس‌ها، شمع و عودها روشن، گل‌ها بر آب روان شده و دستان به دعا بلند می‌شوند.

- جشنواره غذا، هر ساله ۱۲ تا ۲۰ اکتبر (۲۰ تا ۲۸ مهر) در محله چینی‌ها در بانکوک، تایلند برگزار می‌شود که هدف اصلی آن ارائه غذاهای گیاهی است.

- روز مجردها در چین، ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) است که قرارگیری ۱ در کنار ۱ ایده اصلی جشن و به نوعی مقابله با روز «ولنتاین» است که مجردها به خیابان‌ها رفته، گردش و خرید می‌کنند. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، کالاهای خود را نصف قیمت به فروش می‌رسانند.

- جشنواره غذایی در «کورنوال» انگستان که از ۱۰ تا ۲۷ سپتامبر (۱۹ شهریور تا ۵ مهر) با حضور سرآشپزهای مطرح دنیا برگزار می‌شود.

45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =