رضایتمندی مشتریان یکی از مهمترین هدفهای خودروسازان است؛ از مراجعه مشتری برای خرید و برخورد فروشندگان با وی تا ارایه خدمات پس از فروش حتی پس از اتمام گارانتی، همگی در تفکر مشتری نسبت به برند خودروی خود تاثیر گذار است.
ایالات متحده آمریکا را میتوان یکی از رقابتیترین بازارهای جهان دانست. مردم در ایالات متحده روی برند خاصی تعصب ندارند و همواره با تحقیق بهترین محصول را برای خرید انتخاب میکنند، به همین دلیل نیز معمولا ردهبندی فروش محصولات مختلف در این کشور برای تولیدکنندگان حائز اهمیت است زیرا علاوه بر پتانسیل فروش بالای محصولات، میتوانند از عملکرد خود نیز ارزیابی مناسبی داشته باشند.
با توجه به موارد ذکر شده، به بررسی لیست رضایتمندی مشتریان در زمینه برندهای خودروسازی در ایالات متحده پرداختهایم. بر اساس آمار سازمان رضایت مشتریان این کشور، نمره کلی میزان رضایت مصرفکنندگان از خودروهای خود برای سومین سال متوالی افت داشته و نسبت به سال ۲۰۱۴، ۳.۷ واحد کاهش را تجربه کرده است. کلاس فارنل مدیر عامل این سازمان در این خصوص افزود: خودروهای کنونی نسبت به نمونههای ۱۰ سال گذشته پیشرفت بسیاری کردهاند اما این آمار زنگ خطری است برای خودروسازان در رابطه با کیفیت محصولات تولیدی خود. تعداد خودروهای فراخوانده شده برای اعمال تعمیرات لازم به بیشترین میزان خود رسیده است که با توجه به تکنولوژیهای تولید پیشرفته نباید شاهد این روند باشیم.
از ۲۷ برند بررسی شده تنها آکورا و بامو در جلب رضایت مشتریان موفق عمل کرده و ۱۵ برند دیگر در این زمینه نسبت به سال ۲۰۱۴ افت کردهاند. به طور کلی خودروسازان ژاپنی بهترین عملکرد را داشتهاند و فورد نیز در میان خودروسازان هموطن خود بالاترین نمره رضایتمندی را بدست آورده است. موفقیت اصلی برندهای ژاپنی را میتوان به ارایه خودروهای با کیفیت و خدمات پس از فروش مشتریپسند دانست، به نحوی که برندهایی مثل تویوتا و هوندا در بسیاری از کشورها در صدر این ردهبندی قرار دارند.
منبع:شبکه های اجتماعی
17503
نظر شما