این بار مالباختگان و کارکنان موسسه اعتباری میزان، در مقابل شعب بسته شده این موسسه در مشهد و سایر شهرهای استان خراسان تجمع نکردند، بلکه به قلب پایتخت آمدند تا شب را در مقابل بانک مرکزی به روز برسانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه مالباختگان موسسه مالی و اعتباری میزان، از حضور در خیابانها و تجمعات شبانه مقابل شعب بسته شده این موسسه در مشهد و سایر شهرها نتیجه ای نگرفتند، به تهران آمدند تا اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.


هفته های گذشته، این اشخاص با حضور در مقابل بانک مرکزی اعلام کرده بودند قصد دارند تجمع کنند ولی با حضور آنها مقابل بانک مرکزی موافقت نشد و آنها ترجیح دادند چند شبانه روز را در ایستگاه متروی میرداماد و پیاده روی اطراف آن به روز برسانند.
ولی بالاخره تجمع شبانه کارکنان و مالباختگان موسسه اعتباری میزان مقابل بانک مرکزی رقم خورد و تعداد زیادی از این اشخاص که غالبا از مشهد و استان خراسان رضوی آمده بودند مقابل بانک مرکزی شب را به صبح رساندند. آنها با افراشتن پلاکاردها و نصب آن به دیوار بانک مرکزی، سعی کردند خواسته های خود را به گوش مسئولان و مردم برسانند.

موسسه اعتباری میزان، با حضور تعدادی از کارکنان بازنشسته قوه قضاییه تشکیل شده بود که پس از ورشکستگی و احراز تخلفات مالی، به دستور دادستانی و شورای تامین استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، پلمب شد.
اژه ای معاون اول قوه قضاییه دو هفته پیش اعلام کرد پس از آنکه عنوان شد بانک صادرات به عنوان بانکی که عهده دار تسویه امور دارایی و بدهی این موسسه شده است، مسئولان میزان با حضور بانک صادرات در این پرونده مخالفت کردند و ترجیح دادند در بازداشت به سر ببرند.
این موسسه با داشتن صدها هزار طلبکار، به یکی از معضلات اصلی اقتصاد منطقه شمال شرق کشور تبدیل شده است و هنوز گره کور بدهی های این موسسه مالی منحل شده، باز نشده و کماکان طلبکاران و مالباختگان ترجیح می دهند با حضور اعتراضی خود در مقابل نهادهای حکومتی و اقتصادی مانند استانداری، دادگستری و بانک مرکزی، عنوان کنند دنبال پس گرفتن اصل سپرده خود هستند.

۴۵۲۳۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    16 1
    مگه برای رئیس بانک مرکزی وسایر مسئولین مهمه که کجا این ستم دیده ها بیتوته کردند.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
      2 7
      پولا رو میزان خورده به بانک مرکزی چه ربطی داره؟ وقتی بانک اطلاعیه میداد پولاتونو ندین دسته این کلاهبردارا باید فکر اینجا رو هم میکردین طمع بد چیزیه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    12 0
    حق با مردمه باید حق مردم و داد
  • سپرده گذاد A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    11 0
    فقط ورود سرمایه گذار مشکل حل می کنه بذارید مشکل مردم حل بشه 4تا جوان بیکار نشوند
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    7 1
    چرا استان خراسان به بهشت موسسات اعتباري تبديل شده است؟
  • سعید A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    7 0
    در شهرستان سبزوار تا سقف 2 میلیون بیشتر ندادن
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    5 10
    عجب بابا چقدر خود همین بانک مرکزی گفت که پولاتون رو ندید به این موسسات؟ حالا بانک مرکزی باید جواب بده یا خوداشون که به طمع چند درصد بیشتر ریسک کردند؟ رو دارند بعضی ها
  • کیوان EU ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    8 0
    سوال اصلی اینه که چرا در یک کشور اینهمه موسسه مالی و اعتباری باید باشه؟چطور میشه که این موسسات در هنگام شروع کار از جانب بانک مرکزی ممیزی و صحه گذاری نمی شوند؟چرا منابع و کار راهه ایشان پایش نمی شوند؟ و هزار چرای دیگر که پاسخگویی براشون وجود نداره
  • سپرده گذار A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    1 1
    من میخواستم بعد از ده سال که تو بازار شاگردی کردم و سگ دو زدم امسال واسه خودم یه مغازه بزنم که 1000 جا باید برم 1000 تا امضا بگیرم که اجازه بدن مغازه پوشاک و بپا کنیم که پولمونو میزان خورد حالا با این تفاسیر میرم موسسه مالی اعتباری میزنم مثل اینکه اون خیلی راحت تر انجام میشه تازه آخرشم چند میلیاردی کاسبم