بر اساس تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران تورم خرداد معادل 14.2 درصد برآورد شده است.

خرداد در حالی به انتها رسید که در این ماه میزان تورم با 0.1 درصد کاهش به 14.2 درصد رسید و نرخ تورم نقطه به نقطه این ماه نیز با 0.5 درصد افزایش به عدد 14.2 درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس اعلام مرکز آمار، پنج شاخص قیمت کالا و خدمات خانوارهای شهری در خردادماه شاخص کل در این ماه عدد 211.3 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 1.2 درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در خرداد به رقم 249.6 رسید که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در خرداد سال جاری به عدد 247.9 رسید که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است.

همچنین شاخص این گروه اصلی نسبت به ماه مشابه سال قبل 16.2 درصد افزایش نشان می‌دهد که بر این اساس نرخ تورم این گروه 10.5 درصد است.

نرخ تورم نقطه به نقطه گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» معادل 15.6 درصد و نرخ تورم این گروه معادل 10.3 درصد است که افزایشی 0.7 را نشان می‌دهد.

 شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در سومین ماه سال به رقم 198.2 رسید که نسبت به ماه قبل 1.4 درصد افزایش داشته است.

بر این اساس نرخ تورم نقطه به نقطه در این گروه معادل 13.6 درصد و نرخ تورم در آن معادل 16 درصد است که نسبت به ماه قبل 0.4 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

3939

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدغریب A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    17 1
    بابا جون بی خیال به حقوق بازنشستگان فرهنگی چهار ده درصد اضافه شده. آخه یک معلم با سی سال سابقه یک ملیون و چهارصد تومان حقوق چطوری زندگی می کنه چاپ بفرمایید این سوال من از ریس جمهور است
  • بی نام RO ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    14 1
    جناب روحانی اگر و واقعا اگر قصد خدمت به مردم را دارید و مانند بعضی‌ها دنبال منافع گروهی نیستید بعد از حل پرونده هسته‌ای باید با تمام توان به جنگ قیمت زمین و مسکن بروید. در حال حاضر هزینه‌های مسکن مردم را خفه کرده است. باید با اجرای سیاست‌های متفکرانه قیمت مسکن را پایین بیاورید چون هم اصلی‌ترین هزینه مردم کاهش می‌یابد هم محبوبیت خود را افزایش می‌دهید. حداقل در قبایل افزایش قیمت سوخت در دو نوبت این کار را انجام دهید باور کنید ثواب دارد
  • بی نام RO ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    2 0
    به نظرم تا زمانی که مرکز آمار سازمان مستقل نباشد ما شاهد چنین آمارهای عجیب و غریب خواهیم بود. خواهش من از رییس جمهور اینست اگر می خواهید آمارهای منتشر شده بی جهت منظورم جناحی بودن آن است نشود بهتراست همانند بانک مرکزی باشد. چون در آمارهای رسمی که بانک مرکزی منتشر می کند هیچ گونه دخالت سیاسی درآن وجود ندارد.
  • علی A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    یکی از مشکلات اساسی کشورمون جمعیت زیادشه.اگه جمعیت ایران40 میلیون بود خیلی بهتر میشد.جمعیت زیاد باعث افزایش بیکاری،تورم،فقر،رکود اقتصادی،بالارفتن میزان مصرف کننده نسبت به تولید کننده و در نهایت بدبختی و نابسامانی را در پی خواهد داشت.