بدون شک رالی شیراز در سال 2015 به عنوان سومین مرحله رالی خاورمیانه یکی از مهمترین اتفاقات 10 سال اخیر در حوزه ورزش های موتوری در ایران است. عکس ها:سروش اولیایی

محمدوالا یزدانی- خبرگزاری خبرآنلاین؛ همزمانی با هفته شیراز به عنوان شهر فرهنگ و هنر و حضور شرکت کنندگان بنام بین المللی چون ناصر العطیه، قهرمان دو دوره رالی داکار و 10 دوره این رقابت ها و خالد القسیمی به عنوان تنها راننده حاضر در رقابت های WRC از خاورمیانه، باعث شد تا ایران بعد از سال ها دوباره روی نقشه ورزش های موتوری دنیا جایگاهی به خود اختصاص دهد. با این حال نمی توان حواشی این رویداد را نادیده گرفت.

درست دو هفته قبل از برگزاری مرحله سوم رالی خاورمیانه در ایران موسوم به رالی شیراز جابه جایی در فدراسیون اتوموبیلرانی و موتورسواری ایران نگرانی های زیادی به وجود آورد. دکتر مهرعلی به عنوان رئیس فدراسیون برکنار شد و محمود صیدانلو جایگزینش شد. همین جابه جایی شاید نه به طور مستقیم ولی به طور غیرمستقیم در فاصله بسیار کم تا این رویداد مهم روی برگزاری این رویداد سایه انداخت. در شرایطی که فدراسیون بودجه لازم برای برگزاری را نداشت و جز ایرانسل به عنوان حامی معنوی رالی خاورمیانه در پوشش کامل مسیر با GPRS و ارتباط کامل خطوط موبایل، حامی دیگری در کار نبود، وزارت ورزش به کمک آمد تا میزبانی این رویداد که سال گذشته با گرفتن 956 امتیاز در مرحله کاندیداتوری رالی خاورمیانه به ایران رسیده بود، به خطر نیفتد.

فدراسیون جدید در اولین اقدام به سراغ تیمی آمد که سال گذشته مرحله کاندیداتوری را با کمترین نقص ممکن به انجام رسانده بود. تیمی متشکل از کارکشته های برگزاری رویدادهای اتوموبیلرانی که در میانشان می توان به نام هایی چون حسین نبوی، مدیر تیم برگزاری، سامیار مظاهری، مدیر ایمنی، آرش طاهری، مدیر زمان گیری مارشال ها، شهرام قانعی، مدیر سرویس پارک ، سینا سعیدی، ناظر ارشد و رامین وطن دوست، مدیر بخش فنی ماشین های داخلی اشاره کرد. این تیم به کمک حدود 130 نفر ایرانی و خارجی از پس برگزاری رالی شیراز به بهترین شکل ممکن در آمد و علاوه بر نشان دادن عزم ملی برای حضور ایرانی در عرضه های بین المللی، حمایتش از فدراسیون را هم به بهترین شکل ممکن نشان داد؛ تیمی که با تمام قوا و بدون در نظر گرفتن حواشی به صورت 24 ساعته و کاملاً حرفه ای عمل کردند.

ولی به هر حال نمی توان رالی شیراز را بدون نقص دانست. هماهنگی دیرهنگام با ارگان های مربوطه مثل خودروهای امدادرسانی سبب شد تا همه چیز به دقیقه 90 موکول شود و شاید نمود عینی آن ، مراسم اففتاحیه نمادین مسابقات بود. کنترل جمعیتی که به گفته ناصر العطیه "در کل منطقه بی سابقه است"، بدون کمک نیروهای انتظامی امکان پذیر نبود و منجر به این شد که مردم عادی جلوتر از اصحاب رسانه با موبایل ها و دوربین هایشان، لحظات شخصی ثبت کنند! ناراحتی خبرنگاران به همین جا ختم نشد. تخصیص نیافتن اتوموبیل های وعده داده شده به تعداد لازم به عکاسان و خبرنگاران برای حضور در مسیر، اصحاب رسانه را دلخور کرد و عدم برنامه ریزی روابط عمومی فدراسیون را آشکار کرد. کار تا جایی پیش رفت که سرپرست فدراسیون از در جریان کنفرانس خبری پس از پایان مسابقه از تمامی رسانه ها عذرخواهی کرد و وعده " تحقیق درباره این نقصان" را داد.

با تمامی این تفاسیر زمانی که یکی از خبرنگاران حاضر در سالن شرایط برگزاری رالی را زیر سؤال برد، ناصر العطیه میکروفون را در اختیار گرفت و صحبت هایی کرد که همه عاشقان اتوموبیلرانی را به آینده امیدوار کرد: " برگزاری خوب یا بد یک رالی را باید از راننده ها بپرسید. من به عنوان برنده سومین مرحله رالی خاورمیانه به شما یک چیز می گویم: رالی شیراز از 10، 10 گرفت. باید به همه کسانی که به برگزاری این رویداد کمک کردند تبریک گفت."

به امید اینکه سال آینده رالی خاورمیانه در ایران بهتر از امسال برگزار شود. 

به زودی متن کامل گفت و گو با ناصر العطیه را در خبرگزاری خبرآنلاین بخوانید.

251 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =