با ما همسفر شوید تا باهم روزی خوش و سفری خاطره انگیز در کنار آبشار شگفت انگیز و رویایی رمقان داشته باشیم.

سرچشمه این آبشار چشمه ساران شاه ابوالخیر است. در کوهپایه کوه آهکی سلامتی از میان ریشه های درختان بلند، تنومند و کهنسال درختان چنار آبی پاک، زلال و گوارا از دل زمین می جوشد، در حوضچه ای جمع می شود از زیر پل روستا عبور می کند و وارد شالیزارهای سرسبز و خرم برنج می شود.

این رود روان و این نهر خروشان پس از سیراب کردن شالیزار ها و مزارع به انتهای دشت می رسد و از یک پرتگاه کوهستانی با ارتفاعی در حدود 60 الی 70 متر که سراسر پوشیده از جنگل است، پایین می ریزد و به رودخانه جره می پیوندد.

آبشار تماشایی رمقان در باغ های انار و مزارع اهالی روستا، مکانی بسیار مناسب و به قول گردشگران محلی دنج برای تمام کسانی است که قدم در راه طبیعت می گذارند و می خواهند در دامن پاک دشت و دمن، دمی بیاسایند و نفسی تازه کنند.

شما هم اگر قصد دارید سفری به این روستا داشته باشید، بسم ا.. بگویید و دل به دریا بزنید مسیرش از جاده کازرون است. به سه راهی کوهمره سرخی که رسیدید، حدودا 25 الی 30 کیلومتر جاده خاکی به سمت جنوب را پشت سر می گذراید تا به این روستای خوش آب و هوا برسید. مطمئنا به شما خوش خواهد گذشت.

این اثر طبیعی گردشگری در دو قدمی تل نمکدان رمقان قرار دارد (این جاذبه گردشگری زمین شناسی اولین بار توسط حقیر در سال 1389 معرفی شده است) و همسایه دیوار به دیوار پل تاریخی سبوک است که قبلا اینجا معرفی شده است.
منبع:توریسم آنلاین
24282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =