فرمانده نیروی انتظامی ایران با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت، توزیع کنندگان خرد مواد مخدر و جمع آوری معتادین ولگرد اولویت های سال آینده نیروی انتظامی است، گفت: حتی آمادگی داریم در صورت لزوم پادگان های ناجا را به محل نگهداری معتادین ولگرد اختصاص دهیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار دکتر اسماعيل احمدي مقدم امروز در همايش سراسری روساي پليس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مواد مخدر مهمترين آسيب اجتماعي در ايران است گرچه تلاشهاي بسياري براي مهار پيشرفت اين بلاي خانمان سوز در کشور انجام شده از جمله تقديم شهدا و جانبازان فراوان و زحمات و فداکاري کساني که در نقاط صفر مرزي و بدترين شرايط آب و هوايي در اين مبارزه شرکت مي کنند اما اين بلا همچنان دامنگير ملت ايران است.

او گفت: مهمترين چالش ما کاهش ورود مواد مخدر به چرخه اعتياد و همچنين افزايش خروج معتادين از اين چرخه است که هر دو مستلزم فعاليت هاي زياد از جمله اقدامات پليسي، پزشکي، درماني، پيشگيري و ... است.


فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينکه ناجا در هر سال اولويتي را در دستور کار خود دارد گفت: در دو سال گذشته اولويت خود را در مبارزه با سرقت هاي خرد گذاشتيم که خوشبختانه نسبت به سال گذشته ولو درصد کمي موفق به کاهش اين جرم شده ايم همچنين در مبارزه با قاچاق سوخت پس از اينکه از سوي ستاد به ما ابلاغ شد موفق شديم مانع از توزيع روزانه 2 ميليون ليتر سوخت قاچاق در هرمزگان شويم که تمامي اين موفقيت ها با تمرکز بر اين اولويت انجام شد.

اين مقام ارشد انتظامي با تاکيد بر اينکه کاهش جرم سرقت سال آينده نيز از اولويت هاي پليس خواهد بود گفت: امکانات ما اجازه نمي دهد که تمام توان خود را بر تمامي مشکلات توزيع کنيم؛علاوه بر اين مبارزه با معتادان ولگردو فروشندگان خرد نيز که ويترين اجتماع را نازيبا کرده و ارتباط مستقيمي با افزايش سرقت دارد سال آينده از اولويت هاي ما مي باشد بنابراين در صورت لزوم پادگان هاي ناجا را به نگهداري از معتادان اختصاص خواهيم داد؛ سال 84 نيز مرکز نگهداري شفق را به همين دليل راه اندازي کرديم.

او گفت: نيروي انتظامي آمادگي دارد هرکمکي که براي نگهداري معتادان ولگرد لازم باشد انجام دهد حتي ما واحد هايي را براي مبارزه با سرقت و توزيع مواد مخدر خرد و جمع آوري معتادان به کار خواهيم بست.

مقدم همچنين يادآور شد که تمرکز بر مرز نيز از برنامه هاي ما بوده و خوشبختانه از زمان حضور جناب آقاي رحماني فضلي با وجود اينکه مشکلات مالي در کشور بود اما منابع مالي براي انسداد مرز ها به دست ما رسيد و حرکت هاي جدي در اين زمان اتفاق افتاد و موفق شديم صدها کيلومتر جاده در مرزها احداث کنيم که سال آينده نيز اين اقدامات ادامه پيدا خواهد کرد.

اقدام سازمان هاي بين المللي در مبارزه با مواد مخدر در حد حرف است
حجت الاسلام رئيسي با اشاره به اقدام سازمان هاي بين المللي در زمينه مبارزه با مواد مخدر گفت: بعضي از سازمان هاي بين المللي فقط در حد حرف در زمينه مبارزه با مواد مخدر اقدام مي کنند.

حجت الاسلام رئيسي دادستان کل کشور در همايش سراسري روساي پليس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور گفت : مواد مخدر باعث تخريب روح و جسم انسان ها مي شود و مرگ تدريجي را براي فرد و جامعه در پي دارد و طبيعتا انساني که آلوده به مواد مخدر است از فکر و انديشه و رسالت يک انسان به دور است.

او گفت: در گذشته مواد مخدر به دليل سود بالايي که دارد افراد را به سمت قاچاق آن سوق مي داد ولي امروز سبغه سياسي دارد و همه مي دانند و بيشتر مواد مخدر در افغانستان زير سايه نيروهاي ناتو و آمريکا توليد مي شود و نيروهاي افغان فقط کار کشت مواد سنتي مي کنند.

حجت الاسلام رئيسي گفت: تبديل مواد سنتي به صنعتي حتما با کار مداوم بخش هاي علمي که در سطح نظام سلطه هستند انجام مي شود.

او گفت: مسئله مواد مخدر امروز سياسي، اقتصادي و مالي است که پولهاي ناپاک در عرصه اقتصادي به وجود مي آورد.

دادستان کل کشور گفت: بسياري از ناهنجار هاي اجتماعي مثل سرقت و بسياري از جنايت ها از اعتياد و مواد مخدر نشات مي گيرد.

رئيسي با اشاره به اينکه 30 الي 40 سايت اينترنتي در فضاي مجازي اقدام به فروش مواد مخدر مي کنند، گفت: خوشبختانه پليس فتا در حال پيگيري اين موضوع است

او گفت: ما با تمام امکانات پيگير هستيم و مثل بعضي از سازمان هاي بين المللي که فقط در حد صحبت مبارزه با مواد مخدر اقدام مي کنند، نيستيم و بر کسي پوشيده نيست که تاکنون چيزي از سازمان هاي بين المللي در زمينه کشف و مبارزه ديده نشده است.

شناسايي و انهدام 2 هزار باند مواد مخدر طي 11 ماه
 رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از انهدام 2 هزار باند مواد مخدر طي 11 ماه گذشته خبر داد و گفت: طي اين مدت عمليات هاي ناجا در راستاي مبارزه با مواد مخدر 63 درصد افزايش داشته است. 

سردار علي مويدي امروز در حاشيه همايش سراسری روساي پليس مواد مخدر  کشور گفت: طي 11 ماه گذشته، نيروي انتظامي موفق به کشف 445 تن انواع مواد مخدر شد که بيش از 70 درصد آن در شرق ایران کشف شده است.

او گفت: طي اين مدت عمليات هاي ناجا در مبارزه با مواد مخدر 63 درصد افزايش يافته است و همچنين شاهد افزايش 3 درصدي درگيري مسلحانه پليس با قاچاقچيان مواد مخدر هستيم.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در درگيري هاي مسلحانه که قاچاقچيان سلاح هاي جنگي نيز به همراه داشته اند 90 نفر از آنان به هلاکت رسيده اند و 8 تن از ماموران ما نيز به درجه رفيع شهادت نائل آمدند اين درحالي است که شاهد افزايش 20 درصدي در هلاکت و افزايش 6 درصدي در آمار مجروحان قاچاقچيان هستيم.

او همچنين از شناسايي و انهدام دو هزار باند مواد مخدر در ایران خبر داد.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه مواد مخدر يک جرم سازمان يافته است گفت: تلاش مي کنيم که در جغرافياي اين جرم که شرق و جنوب شرق مي باشد نيروها را متمرکز کرده تا شاهد تحرک بيشتري در مبارزه با مواد مخدر باشيم.

او با اشاره با اينکه برخورد با خرده فروشان در الويت برنامه هاي ما در سال آينده خواهد بود گفت: بخشي از اين موضوع به پليس برمي گردد اما سازمان هاي ديگر نيز وظايفي دارند که بايد با فراهم کردن شرايط بهتري دغدعه مردم نسبت به مواد مخدر را کاهش دهيم.

مويدي درباره اقدامات پليس در مورد مواد مخدر صنعتي نيز گفت: يکي از راه هاي مبارزه، آشنايي مردم با تبعات و عوارض مصرف اين نوع مواد مخدر است که تهديدي جدي براي انسان هاست که اين مهم برعهده رسانه ها است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا انجام اقدامات فني و تخصصي با استفاده از تکنولوژي هاي روز به منظور شناسايي مواد مخدر صنعتي را يکي ديگر از راه هاي مقابله دانست و گفت : خوشبختانه پليس خود را مجهز به ابزار روز براي آناليز تحليل مواد مخدر کرده است.

او گفت: دستگاه هاي متولي نيز بايد نگراني مواد مخدر صنعتي را داشته باشند علاوه بر اين بخش هاي فرهنگي، علمي و حوزه علميه در اين مبارزه به منظور آگاه سازي مردم وارد شوند.

مویدی در پاسخ به سوالي در خصوص اينکه آيا حکم قاچاقچي معروف به تمساح خليج صادر شده است گفت: هنوز خير اما انشالله اين حکم به زودي صادر خواهد شد.

عکسها:ایرنا

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =