کنسرت موسیقایی «شهرزاد» به آهنگسازی فردین خلعتبری و خوانندگی علیرضا قربانی با اجرا و رونمایی آنسامبل «ذاستا» در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش مهر، در این کنسرت موسیقایی که در 2 بخش برگزار شد قطعات «شب دهم» با شعر افشین یداللهی، آهنگسازی فردین خلعتبری و تنظیم بهنام ابوالقاسم، «باران اگر ببارد» با شعر غلامرضا طریقی تنظیم فردین خلعتبری، «کنار تو هستم» با شعر افشین یداللهی و تنظیم بهنام ابوالقاسم، «ای باران» با شعر فردین خلعتبری، « عاشقی» با شعر مولوی و پیش درآمد ساز و آواز سامان صمیمی و علیرضا قربانی و «زندگی» با شعر غلامرضا مین باشیان در بخش اول اجرا شد.

علیرضا قربانی قبل از اجرای قطعه «عاشقی» خطاب به تماشاگران گفت: به نمایندگی از تمامی دوستانم در گروه «ذاستا» و برادرم فردین خلعتبری، از همه شما تماشاگرانی که قدم رنجه کردید و به این کنسرت آمدید صمیمانه قدردانی می کنم. بسیار خوشحالم که دوباره این شرایط مهیا شد تا در خدمت شما مخاطبان عزیز باشیم.

وی افزود: همواره در تمام کنسرتهایی که برگزار کردم علاقه مند بوده و هستم که قطعاتی را به صورت بداهه ساز و آواز داشته باشیم که ماحصل آن در این بخش تقدیم شما عزیزان خواهد شد و لازم است از سامان صمیمی نوازنده کمانچه که در این قطعه همراه ماست صمیمانه تشکر کنم. به هر صورت همه اینها بهانه ای بود برای عرض ارادت و سلام به شما بزرگواران.

در بخش دوم کنسرت نیز قطعات «خاک بی خزان» با شعر محمد علی بهمنی و تنظیم فردین خلعتبری، «شهرزاد» با شعر افشین یداللهی و تنظیم فردین خلعتبری، «سوگ» با شعر افشین یداللهی و تنظیم بهنام ابوالقاسم، «نرو» با شعر مسعود کلانتری و تنظیم فردین خلعتبری، «اهل جنون» با شعر افشین یداللهی و تنظیم فردین خلعتبری، «پیمان شکن» با شعر مسعود کلانتری و تنظیم فردین خلعتبری و «مدار صفر درجه» با شعر افشین یداللهی و تنظیم بهنام ابوالقاسم اجرا شد که در پایان نیز در حضور مهیار علیزاده قطعه «ارغوان» از آثار پرطرفدار علیرضا قربانی برای علاقه مندان اجرا شد.

فردین خلعتبری قبل از اجرای این قطعه با حضور در صحنه خطاب به تماشاگران گفت: علیرضا چندین بار من را برادر خطاب کرده اما تا به امروز من این کار را نتوانستم بکنم اما الان در حضور شما می گویم «برادرم علیرضا». ضمن اینکه چون نمی توانم احساساتم را درباره او و گروه «ذاستا» که امروز یک رونمایی از آن است کنترل کنم چیز دیگری نمی توانم بگویم فقط بدانید هر لحظه که موسیقی می نویسم همه شما بالای سرم هستید.

وی ادامه داد: امشب شک نداشتم که شما قطعه «ارغوان» را از علیرضا درخواست می کنید. قطعه ای که اگر به من تعلق ندارد اما من او را بی نهایت دوست دارم و چون دوست دارم پس برای من است. امشب مهیار علیزاده پیش شماست و البته قرار بود حتما اسم مهیار گفته شود و نور روی او متمرکز شود که این اتفاق نیفتاد اما من از شما می خواهم تا بنشینید تا او مشخص شود کجاست.

این آهنگساز با سابقه کشورمان بیان کرد: در روزگاری هستیم که موزیسین ها راجع به هم صحبت می کنند که این موضوع به صلاح موسیقی نیست. من معتقدم نسل های مختلف موسیقی باید نسل قبل خود را ببینند و البته این نسل را مورد ستایش قرار دهند اما ما نباید فقط نسل قبلی را ستایش کنیم. ما لازم است که از نسل جدید نیز تشکر کنیم منتها برای این ستایش مقداری مهر و اندکی خضوع احتیاج داریم. آنسامبل«ذاستا» امشب جسارت کرده و «ارغوان» مهیار علیزاده را برای شما می نوازد پس طبیعتا من نباید پشت این میکروفون باشم و برادرم علیرضا قربانی باید اینجا باشد و برای شما «ارغوان» را بخواند.

 

کنسرت «شهرزاد» تا سوم بهمن ساعت های 18:30 و 21:30 در مرکز همایش های برج میلاد میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود.

 

23503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    55 8
    من عاشق چشمت شدم
  • mohammad ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    11 0
    واقعا ممنونم