مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: 20 نقطه جنگلی مازندران در ۷۲ ساعت گذشته دچار آتش‌سوزی شد که مهم‌ترین و نخستین علت این وقایع، عامل انسانی است.


رستم زرودی با بیان اینکه شب گذشته به دلیل وزش باد گرم و بالا بودن دمای هوا در مناطق جنگلی چهار شهر مازندران آتش‌سوزی گزارش شد به فارس گفت: جنگل‌های بهشهر در منطقه کشیرخیل، سوادکوه در مناطق جمشیدآباد و کارمزد، ساری در مناطق جنگلی عالی‌دشت، جزین‌آباد و نکا در مناطق جنگلی چلمردی، بندبن، سنگ‌بن، خیرآباد، قرمرض، محسن‌آباد و زرندین دچار آتش‌سوزی سطحی یا گسترده شدند. این آتش‌سوزی‌ها همزمان از ساعت 22 آغاز شد که در محمدآباد و خیرآباد نکا تا ساعت پنج صبح ادامه داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: شب گذشته 11 مرحله آتش‌سوزی و سه‌شنبه شب نیز 9 مرحله آتش‌سوزی در نقاط مختلف مازندران اتفاق افتاد که در مجموع، طی 72 ساعت گذشته 20 مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران رخ داده است. بخشی از این وقایع به دلیل وزش باد گرم و بخشی دیگر به دلیل سهل‌انگاری عامل انسانی بوده است که البته می‌توان گفت به هر طریق، عامل انسانی مهم‌ترین دلیل در وقوع آتش‌سوزی‌ها بوده است.
او در پایان گفت: بر اثر آتش‌سوزی‌های 72 ساعت گذشته، 40 هکتار از اراضی جنگلی مازندران به صورت سطحی یا گسترده در شهرهای رامسر، تنکابن، سوادکوه، بهشهر، ساری، نکا و گلوگاه، آسیب دیدند.

32 هکتار از جنگل‌های نکا طعمه حریق شد

دبیر مدیریت بحران نکا با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های نکا در شب گذشته گفت: 32 هکتار از جنگل‌های نکا طی 2 روز گذشته دچار حریق شد.
محمد محمدیان به فارس گفت: به‌دنبال هشدار هواشناسی مبنی بر وزش بادهای گرم در مازندران، بخشی از جنگل‌های نکا شب گذشته در 6 نقطه از روستاهای چلمردی، خیرآباد و اطراف دچار آتش‌سوزی گسترده شد.
او گفت: شب گذشته منطقه وسیعی از جنگل‌های چلمردی و خیرآباد دچار آتش‌سوزی شد که برآورد اولیه این آتش سوزی 20 هکتار گزارش شده است و برآورد میزان خسارت در دست اقدام است.
محمدیان با اشاره به اینکه همه این آتش‌سوزی‌ها در جنگل اتفاق افتاده و مناطق مسکونی ایمن از آتش و حریق است، گفت: جای نگرانی در رابطه با آتش‌سوزی منازل مسکونی در این روستاها وجود ندارد اما مدیریت بحران برای تمام شرایط در آمادگی کامل است.
دبیر مدیریت بحران فرمانداری نکا همچنین با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته در نکا نیز گفت: در آتش‌سوزی که دو شب گذشته در جنگل‌های نکا اتفاق افتاد نیز بخش‌هایی از جنگل‌های ‌نکا در حدود 12 هکتار طعمه حریق شد که روز گذشته این آتش مهار شد.
او گفت: در آتش‌سوزی غیرعمدی روز گذشته که با همت مردم و گروه‌های امدادی مهار شد بیش از 10 هکتار از اراضی جنگلی قرمرض نکا دچار حریق شد و دو هکتار از زمین‌های جنگلی زرندین بالا و روستاهای اطراف نیز در آتش سوخت.
محمدیان با بیان اینکه در یک‌ ماه گذشته این چهارمین آتش‌سوزی در منطقه هزارجریب نکا است، گفت: علت این آتش‌سوزی گرمای غیرمتعارف روزهای گذشته بوده است.

آتش سوزی مهار شد
آتش سوزی در مناطق جنگلی شهرهای ساری ، بهشهر، نکا و سوادکوه مهار شد.
به گزارش ایرنا از روز چهارشنبه به دلیل دمای بالای هوا و وزش بادهای گرم، سه مورد آتش سوزی در مناطق جنگلی شهر سوادکوه، 6 مورد در ساری، سه مورد در بهشهر و سه مورد در نکا به وقوع پیوست.
بدنبال حضور نیروهای یگان حفاظت ادارات مناطق فوق و کمک نیروهای مردمی و شوراهای اسلامی و دهیاریها و نیروهای امدادی تا ساعت 6 صبح امروز پنج شنبه مهار نهایی حریق تقریبا به پایان رسیده است.
در حال حاضر یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی بهشهر و نکا همچنان در محلهای وقوع حریق مستقر هستند تا هر گونه حریق مجدد را اطفاء نمایند.

عکسها:فارس
23282 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =