تصویب بودجه داعش تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که این گروه تروریستی بانکی اسلامی را در شهر موصل برای اعطای وام و مبادله واحد پول عراق با واحد پول داعش افتتاح کرده بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی (اقتصادی) مبادلات،گروه تروریستی داعش در اقدامی،‌ بودجه سال جديد ميلادی خود را با مبلغی معادل حدود 2 ميليارد دلار به تصويب رساند.

به گزارش مبادلات به نقل از سايت خبري العربي،‌ منابع عراقي در شهر موصل مركز استان نينوا اعلام كردند كه اين گروه مسلح بودجه سال مالي 2015 را كه حدود دو ميليارد دلار برآورد شده،‌ با مازادي معادل 250 ميليون دلار به تصويب رسانده است.

ناجي عبدالله از شيوخ عشاير موصل اعلام كرد كه خطيب جمعه موصل شيخ ابو سعد الانصار دو روز پيش اعلام كرده كه داعش نخستين بودجه مالي خود را در برنامه توسعه اي گسترده اي براي ايالت ها و شهرهاي وابسته به داعش به تصويب رسانده است. ادعا می شود که اين بودجه شامل حقوق ماهانه فقرا و معلولان و يتيمان و بيوه زنان و خانواده هاي قربانيان حمله هوايي ائتلاف آمريكا مي شود.
داعش از حدود 7 ماه پيش شهر موصل را در شمال و شمال غرب كشور به دست گرفت و در پي آن،‌ بخش هاي ديگري از كشور را در استان صلاح الدين و الانبار و ديالي،‌به كنترل خود درآورد.

تصويب بودجه داعش تنها چند روز پس از آن صورت مي گيرد كه اين گروه تروريستي بانكي اسلامي را در شهر موصل براي اعطاي وام و مبادله واحد پول عراق با واحد پول داعش افتتاح كرده بود.

ناجي عبدالله تصريح كرد كه خطيب جمعه موصل گفته است كه اين بودجه معادل دو ميليارد دلار براي تمامي مناطق خلافت در دو كشور عراق و سوريه درنظر گرفته شده و مازاد آن كه 250 ميليون دلار است براي امور دفاعي و جنگي در نظرگرفته شده است.
تصويب اين ميزان از بودجه نشان از آن دارد كه داعش منابع درآمدي فراواني دارد كه نمي توان آن را ناديده گرفت. اين منابع شامل نفت، باجگيري،‌ زكات،‌ صدقات پرداخت شده به اكراه از سوي تجار و حمله به نيروهاي امنيتي و پايگاه هاي نظامي و نيز كاروان هاي حامل حقوق كاركنان دولت عراق مي شود. داعش به هنگام ورود به موصل، تكريت و فلوجه و 13 شهر ديگر، دارايي هاي موجود در 62 بانك دولتي و خصوصي را به سرقت برد.

اين اقدام داعش در حالي صورت مي گيرد كه در ماه هاي گذشته،‌ اين گروه تروريستي پليسي را نيز در شهر موصل ايجاد كرده بود كه كار اداره راهنمايي و رانندگي را برعهده دارد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    12 4
    بریم یه حساب باز کنیم. راستی بلند مدت چقدر سود میدن ؟
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      1 1
      برو مسخره...
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    18 17
    این اتیشا همش از امریکا اسراعیل و به خصوص از عربستان بلند میشه
  • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    7 3
    فک کردین کم الکیه
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    14 8
    چقدر مضحک
  • ذاکر A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    20 7
    روزی فرا می رسد که اسم وحوش داعش فقط در کتابها آنهم به بدی یاد می شود . درست مثل مغول ها و حمله به ایران
  • امیرخان A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    49 4
    لابد هرکی هم وام بگیره و قسطش عقب بیفته جلوی در بانک سرش رو میبرن تا درس عبرت بقیه وام گیرندگان بشه