هندیجان یکی از شهرهای استان خوزستان است که اقتصاد مردم آن به شدت وابسته به آب و صیادی است، حال گرم شدن بیش از حد زمین و بحرانی شدن جهانی آب باعث شده صیادان هندیجانی در ساحل زهره رود (که از میان شهر می گذرد) روزهای زیادی را کنار لنج های به گل نشسته شان بنشینند و حسرت روزهای گذشته را بخورند. برخی از صیادان جوان تر نیز به دلیل سختی امرار معاش مجبورند تن به قاچاق سوخت در این منطقه دهند تا بتوانند شکم زن و بچه شان را سیر کنند.

این روزها نیز با به گل نشستن لاشه یک نهنگ عظیم الجثه در سواحل بحرکان بر نگرانی مردم هندیجان افزوده که نکند این پایان تلخی باشد بر صنعت صیادی در منطقه.


عکسها: ایرنا

282 24

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید سعید سعید IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 1
    من اهل هندیجان ... هفته گذشته سه نفر قاچاقچی سوخت در هندیجان تصادف کردند که دو نفرشون پدر و پسر بودن. و متاسفانه الان بین ما نیستن. اینا اولین و آخرین قربانیان قاچاق نیستن . وضعیت صیادی وحشتناک شده , شهری که قطب ماهی و میگوی کشور بود الان جوری شده که خوردن ماهی واسه همشهریای من که درآمد کمی دارن خیلی سخته . واسه منه کارمند خرید هر ماهی امکانپذیر نیست . این نهنگ هم که دیگه گواهی بر همه چیزه , در حالی که پدر و مادرش چند روز در ساحل منتظر بچشون بودن هیچکس برای نجاتش اقدام نکرد
  • بی نام RO ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    5 0
    بخش بسیار زیادی از این کم آبی بدلیل احداث سد کوثر در کهکیلویه و بویر احمد و انتقال آب پشت سد به استانهای بوشهر و فارس است.متاسفانه حق آبه محیط زیست در ایران به هیچ عنوان رعایت نمی شود.
  • enayat UA ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    6 0
    جدای بحران آب چرا به این شهر‌ها نمی‌رسند هیچ آثاری از پیشرفت و آبادی تو این شهر دیده نمی‌شه انگاری که زمان متوقف شده ,ایران یک کشور ثروتمنده پس فرق ما با کشور پاکستان چی‌ هست.....
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    6 0
    کاملا درسته ، دیگه صیادی در اینجا وجود نداره و همه به قاچاق گازوئیل روی آوردن.
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    4 0
    شاید هم ربطی به گرمایش زمین نداشته باشه شاید ربط به مدیریت آب بین استان های خوزستان و کهگیلویه و اصفهان داشته باشه