فرمانده نیروی انتظامی گفت: تلاش جهادی جوهره حرکت ما است و منظور همان هدف مقدسی است که پلیس از ابزار و راه مقدس استفاده می کند و تنها برای خدا کار می کند، خستگی ناپذیر بوده و واهمه ای از دشواری‌ها ندارد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم در صبحگاه عمومی که به مناسبت اولین روز از هفته ناجا برگزار شده بود، گفت: هفته نیروی انتظامی امسال در میان دو عید بسیار بزرگ و مبارک قرار گرفت که امیدوارم از برکات این ایام بهره مند شویم.

وی یادآور شد: پیام این اعیاد، در ماموریت های ناجا بسیار معنادار است چرا که عید سعید قربان، عید مبارزه با شیطان بیرون و درون، مبارزه با تعلقات مادی و وسوسه ها و عبور از مید ان های سخت و امتحانات بزرگ الهی برای دست یافتن به شایستگی رهبری و امامت امت توسط ابراهیم (ع) است که این علامتی است برای شایسته سالاری.

فرمانده ناجا افزود: درحقیقت کسی می تواند رهبر باشد که تعلقی جز به خداوند و خدمت به مردم نداشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به اینکه شیطان‌های درون و برون زیادی انسان را وسوسه به گناه می کنند، تصریح کرد: شیطان برون همانند تروریست ها که دست به سلاح برده و نیروی انتظامی افتخار دارد که در مبارزه با آنها، دروازه شهادت برای آنان باز است و همچنین وسوسه هایی که برای فریب جامعه و جوانان در قالب تهاجم فرهنگی، سلب هویت، دورکردن از دانش و معنویت و مشغول کردن آنها به لهو و لعب و بی هویتی وجود دارد.مواد مخدر نیز یکی دیگر از صورت های شیطان است.

احمدی مقدم ادامه داد: اگر در مبارزه با شیطان درونی پیروز شویم قطعا مبارزه با شیاطین بیرونی کاری سهل است.

فرمانده ناجا، یادآور شد: برنامه رشد و تعالی معنوی در نیروی انتظامی، چند سالی است که آغاز شده و هم اکنون در حال ارزیابی یگان ها می باشیم و این برنامه تلاش دارد تا عناصر و شاخص های ناپایداری اقتدار را در درون ناجا که برگرفته از روح معنوی و نشاط برای خدمت است را اندازه بگیرد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: همانطور که در دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب قدرت معنوی و اراده برتمامی ابزارهای مادی دشمنان غلبه کرد نشان از آن دارد که ابزارهای مادی بی اهمیت نیست اما زمانی برنده است که دست ماموری بصیر باشد که با قدرت ایمان، انگیزه، دانش و اخلاص برای مردم و خدا از این ابزار استفاده کند.

وی با تاکید براینکه، عنصر اصلی اقتدار پلیس سلاح نیست، افزود: اقتدار حتی به تعداد پلیس ها و تاسیسات و امکانات ما نیست بلکه عنصر اصلی اقتدارو قدرت معنوی است.

احمدی مقدم، از آغاز به کار پلیس افتخاری همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این پلیس نقش بسیجی دارد و بسیج نمادی از مشارکت همه جامعه در دفاع مقدس بود و نمادی از عید قربان که مردم، عزیزان خود را با دست خود به جبهه می فرستادند و به شهادت آنها افتخار می کردند و امروز پلیس افتخاری همین مفهوم را دارد.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، رمز بقاء در جمهوری اسلامی ایران، پیوستگی حکومت با مردم است چرا که هیچ فاصله ای بین مردم و حکومت وجود ندارد و مردم حکومت را از خود می دانند.

وی با اشاره به اینکه، مردم امروز چشم امید به این نظام دارند، اظهار داشت: مردمی بودن نظام برپایه تعالیم اسلامی و مکتب امام (ره) است که امروز دلدادگان زیادی در تمام دنیا دارد. تمام کسانی که از وضع موجود به ستوه آمده و دلهایشان گرایش به این مکتب و امام دارد.

احمدی مقدم به شعار هفته نیروی انتظامی «تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار»در سال 93 اشاره کرد و گفت: تلاش جهادی جوهره حرکت ما است و منظور همان هدف مقدسی است که پلیس از ابزار و راه مقدس استفاده می کند و تنها برای خدا کار می کند، خستگی ناپذیر بوده و واهمه ای از دشواری ها ندارد. مجاهد فی سبیل الله نیز چنین کسی است که تنها دست یاری به سوی خدا دراز می کند.

فرمانده نیروی انتظامی، ادامه داد: تبلور تلاش جهادی، شهادت، جانبازی، ایثارگری و گذشت از تعطیلات و عشق به خدمت است.

وی با اشاره به اینکه کارآمدی،عنصر اصلی اقتدار ناجا است، گفت: کارآمدی یعنی قدرت پاسخگویی به مطالبات و نیازهای جامعه، مردم باید ناجا را پشتوانه امن خود بدانند و نیروی انتظامی تنها از طریق کارآمدی می تواند محبوبیت و رضایت مردم را جلب کند.

احمدی مقدم، تاکید کرد: تنها با گفتن سخنان زیبا و ارائه طرح های رنگارنگ نمی توان امنیت را ایجاد کرد بلکه در عمل مردم باید مشاهده کنند که دست های ناجا، خطر را از آنها دور می کند.

وی افزود: برپایه این تفکر مردمی است که نیروی انتظامی با این امکانات مادی توانسته امنیت را برقرار کند.

این مقام ارشد انتظامی، 'tj: کشورهای پیرامون ما که درگیر ناامنی هستند، برای برقراری امنیت، نیرو و هزینه های امنیتی زیادی در مقایسه با ما هزینه می کنند.

عکسها: ایسنا

47282 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    7 1
    گروگان رو از تو اتوبوس با کلاشینکف نجات میدن ؟ آر پی جی بهتر نیست ؟ :
  • فرهاد A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 0
    آقای احمدی مقدم عزیز این استدلال شما درست ولی در مقابل افراد جامعه ستیز و مردم آزار نه در مقابل جوانانی که در کشوری هستند که هیچ چیزی برایشان نه آماده سازی شده نه سالم تحویلشون شده نه کار دارن نه تفریح
  • جیم جارموش IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    185 2
    بله با حرفهای زیبا و طرح های رنگارنگ امنیت ایجاد نمیشود.با بی ادبی و بی احترامی و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم با دیدن پلیس و طرح های بسیار کارامد مانند گشت ارشاد و ایست های بازرسی بی دلیل و وقت و بی وقت خیلی خوب میشه امنیت ایجاد کرد . حالا اگر شهامت دارید چاپ کنید تا فقط از تعداد منفی ها و مثبت ها متوجه صحت سخنان جناب احمدی مقدم بشیم.