«چالش سطل آب یخ» که برای معرفی بیماری ALS در جهان راه افتاد به ایران هم رسید؛ کمپینی که حالا مخالفان و موافقان بسیاری دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زمانی که کاربران ایرانی تصویر چهره‌های سرشناس دنیای ورزش، هنر، سینما، سیاست و ... را در فضای مجازی می‌دیدند که دارند یک سطل آب یخ روی سر خودشان خالی می‌کنند، تصور نمی‌کردند که این موج بلافاصله به ایران برسد و سرعت زیادی پیدا کند.

این اتفاق اما افتاد و چهره‌های شناخته شده ایرانی هم مقابل دوربین یک سطل اب یخ روی سرشان خالی کردند. بعضی‌ها هم در شبکه‌های اجتماعی علنا خواهش کردند که از آنها برای پیوستن به این کمپین دعوت نشود. نمونه‌اش محمدعلی ابطحی که در اینستاگرام نوشت اگرچه خیلی دلش می‌خواهد این کار را بکند اما می‌ترسد دلواپسان آن را توهینی به لباس روحانیت تلقی کنند. میترا حجار هم عکسی از سرم و نام و شماره تختش در بیمارستان را منتشر کرد و از دوستانش خواست به خاطر مریضی از او دعوت نکنند.

این کار، مثل هر اتفاق و حرکت اجتماعی دیگری مخالفان و موافقان خودش را داشت، اما در ایران هرچه بر دامنه این ماجرا افزوده شد، نظرات منفی بیشتری در پای خبرهای مربوط به چالش سطل آب یخ نوشته شد. مخالفان کمپین به چند دسته تقسیم می‌شدند.
برخی نگران کم آبی بودند و اکثرا پیشنهاد می‌دادند که برای معرفی بیماری ALS در ایران لااقل فکر دیگری شود، هر چند موافقان این کار در جواب این عده می‌گفتند لوله‌های انتقال آب و خود مردم هنگام ظرف شستن، استحمام و حتی مسواک زدند خیلی بیشتر از این یک سطل آب هدر می‌دهند.

دسته دوم کسانی بودند که نگاهی اجتماعی به این موضوع داشتند و معتقد بودند وقتی در جامعه مشکلات بزرگ و کوچک زیادی مثل دختران سوخته شین‌آباد، روغن پالم، آلودگی صنایع غذایی و هوا وجود دارد، چرا آدم‌های مشهور به فکر راه‌اندازی کمپین برای این مسائل نیفتاده‌اند؟

دسته سوم اما معتقد بودند که این حرکت در ایران بیشتر جنبه خود نماهم آدم‌هایی بودند که اعتقاد داشتند به جای سطل آب باید آن صد یی پیدا کرده و هدف اصلی آن فراموش شده‌است.

در جدولی که پیش روی شماست نظرات کاربران خبرآنلاین در مخالفت با این کمپین و دلایل آن‌ها فهرست شده است.

 

دلایل مخالفت

نظر کاربران

نگرانی برای بحران کم‌آبی

سعید: خوبه آب کم داریم هنرمند فرهیخته و با فرهنگ

نرگساى بابا مملكت بابحران كم ابى مواجه شده،حالااگه قرارباشه هركس يه سطل اب بريزه چه شود،،،،،،،،ًًً،ًًخشكسالىًً

نرگساين مسخره بازيا چيه ؟؟ چند روز پيش تو خبر انلاين عكسهايي از روستايي تو مشهد ديدم كه تو هفته يه بار بهشون آب ميرسيد با يه وضع اسفناك زندگي ميكردند اگه هدف كمك كردنه اين روستاها بايد تو الويت كمك باشه اگه هم هدف تفريح وخود نمايي و جلب توجه باشه ... من ديگه حرفي ندارم.

بی‌نام: واقعا اینا چقدر بیخیال و بی فکرند بیان یکم راجع به مشکلات خودمون مثل کمبود اب حرف بزنند.

علیاینطور که پیش میره احتمالا آب دریای خزر رو ملت تمام کنن والا

امیرخان: توی این بی آبی ، بعضیا میشینن فکر میکنن چطوری آب هدر بدن.

فرهادبرای کشوری مثل ایران که کم آبی شدید گلوش رو فشار میده کار جالبی نیست. خصوصا با توجه به اینکه ما در جوگیری مجازی جتی از امریکا هم جلو میزنیم، قائله بسیار گسترده میشود و 40، 50 میلیون سطل آب هدر رفته روی دستمون خواهد گذاشت

بی‌نام: اینقد آب بریزید ک ایرانا آب بگیره ...

سخیلی ببخشید ولی گفتن قطره جمع گردد وانگهی دریا شود این همه سطل آب اونم توی این بحران کم آبی نمی شود حالا بدون ریختن سطل آب کمک کرد؟

بی‌نامکمک کردن برای رضای خدا خیلی خوبه نه به ضرر سلامتی خود و جامعه اش . با ریختن سطل اب ویخ هم خودش را بخطر میاندازه هم اب را هدر میده . بنظرم با روش بهتری اظهار همدردی و کمک نماییم .

مشکلات اجتماعی

بی‌نام: مساله یک سطل آب نیست.مساله این حرکت جمعی هست که از برآیند فرهنگی سرزمین خودمون بر نخواسته...هر چیزی رو نباید چشم بسته پذیرفت...شاید این حرکت برای اونها معنی کاربردی داشته باشه اما در کشور ما مسائل با اهمیت تری برای حل کردن هست هترمندان ما باید به این مسائل اول حساس بشوند... باید این کار تحلیل بشه اول.....

بی‌نام: یه مشت مرفهین بی درد

بی‌نام: اگر اینها دغدغه ای داشتند یک فکری به حال آلودگی هوا میکردند یک کمپینی برای این واجب تره

بی‌نام: چه مزخرف ، بیاین از فردا برای همدردی با فقرای ایران ، یه سطل آب رو سرتون خالی کنین تا مشکل فقر حل بشه مثلا.

علیکاش تمام مشکلات این مملکت مثل اختلاس ، بیکاری ، آلودگی هوا ، فوتبال ،روغن پالم و ... هم با سطل آب حل میشد

بی‌نام: جماعت شکم سیر ملت گرسنه اجتماع خواب زده جامعه دودی

بی‌نام: این همه کلیه تو ایران فروخته شد دریغ از یک توجه .با دنیا جلو هستید فقط خودتون.

میلادیه پولی جمع می کردن برای گرسنه ها ، بی خانمان ها ، جنگزده ها و ... جورج بوش خودش عامل بیماریه و امثال او که صرفا ثروت به جیب زدند و پاشون بیخ گلوی بقیه بوده .صرفا شوآف و جلب توجه رسانه ایه

بی‌ناماین بهانه انسانی برای تقویت سیستم ستاره‌سازی و خالی کردن جیب مخاطبان توسط سرمایه‌داری... در ایران ما آلودگی‌ هوا داریم که تبعاتش از این بیماری وحشتناک‌تره ستارگان آسمان هنر و ورزش ایران چرا سر این موضوع نمایش ندادید؟ فقط صدای مهرجویی رو همه شنیدیم.

بی‌نام:   می دونید همین کار چقدر ویروس سرماخوردگی رو گسترش میده؟ اگر میلیونها نفر اینکار رو انجام بدن چقدر سرماخوردگی افزایش پیدا میکنه ؟ برای جلوگیری از یک بیماری نباید باعث یک بیماری دیگر بشویم باید به اون موسسه کمک کنیم.

تحریم: به جای این چالش باید کمپین "تحریم مصرف مواد غذای آلوده" رو راه بندازیم باور کنین خطر جدیه برنج های هندی آلوده... آب معدنی نیتراتی... مرغ های هورمونی/پالمی/آمینواسیدی ... لبنیات پالمی... و سوسیس و کالباس

بی‌ناممتأسفم . بسیار متأسفم . اینهمه فلاکت در سرزمین ایران به سرمون اومده حالا دیگه اونقدر جو گیر شدیم که شین آباد و زلزله و کم آبی و ...غیره فراموش شدن و حالا چسبیدیم به یه چیزی که خودمون هم نمی دونیم چیه . از مهناز افشار و شبیه اون انتظار می رفت ولی از همایون شجریان ، ....... باز گلی به جمال خانم نیکی کریمی .

بی‌نام: اینها اگر احساس تعهد به بیماری و سلامت میکردند از شهرتشان برای مبارزه با آلودگی هوا در این سالها و همین الان در تهران و کل ایران استفاده می کردند چون زمستان مرگ آور در راه است .....این کارها برای ما در ایران انتزاعی است چون ما مسائل مهمتری داریم که باید براش کمپین بدهند....نتیجه این کار شهرت و تفریح و اتحاد ستارگان به نفع خودشان و تحسین و ارعاب ستاره پرستها .همین

بی‌نام: اي كاش در كنار اين كار براي 10 ثانيه هم كه شده كف دست يا صورت و يا پاهايمان روي يك شمع روشن بگيريم تا گوشه اي از رنج كودكان معصوم شين آبادي كه مظلومانه سوختند و در بر نياوردند را لمس كنيم. بياييد به جاي آب يخ هر كدام از ما فقط هزار تومان و نه بيشتر به يك حسابي واريز كنيم تا با اين مبلغ بتوان به اين كودكان معصوم و خانواده هاي مستاصل ايشان كمك كنيم. اگر فقط يك ميليون نفر از جمعيت 77 ميليوني ايران كمك كنند مبلغي معادل يك ميليارد تومان جمع ميشود كه كمك موثري در امر درمان اين دختران معصوم ميباشد. من به عنوان يك پدر خودم اولين نفر ميباشم.

بی‌توجهی به کمک مالی

علیرضا سوریبیاییم 1 درصد از حقوق شهریور ماه خود را به بیماران مذکور اهدا کنیم.

بی‌ناماگر همه آب به خودشون بریزن پس چه کسی به طرح کمک مالی کنه ؟

بی‌نام: حالا 100دلار را بدین. تابستان که سطل یخ رو سر ریختن هنری نداره . اقایان اقلا برای کمک به این بیماری وجوه بپردازن خیلی بهتر از یک سطل اب یخ در این هوای گرم است که افراد از خداشونم هست این کار کنند.

بی‌نامجای این کارای بیهوده و مزخرف که فقط میخواید شادی خودتنو پر کنین از اون پولهای نجومی که میگیرین کمک کنید نه کارهای بچه گانه و دور از عقل

بهزاد: اگر هر چی آب یخ رو خودشون نریزن ولی به جاش اون صد دلار کمک را به اون موسسه بکنن که بیشتر به درد بیمارا می خوره...پس همه چه اصراری دارن این سطل آب را بریزن اگه راست می گن و واقعا می خوان از اون بیمارا حمایت کنن اون صد دلار بدن.

بی‌نامبنظر من این افراد می تونستن این کمپین را به همین شکل اجرا بکنند در جهت بیماران داخل کشور. مثلا پول را به حساب مرکز بیماریهای خاص، یا بیماران کلیوی یا محک یا جاهای دیگه که کمبود بودجه دارن می ریختند که اینها مستلزم یکسزی کارهای اداری است. اما کمپین خوبی است.

بی‌نام: اقا برو اگه میتونی کمک مالی به بیماران بکن نه این مسخره بازیا

رسول: حالا حتماً‌ نباید آب رو خودمون بریزیم میتونیم با کمک کردن مالی به این کارزار توی این موضوع شرکت کنیم.

سیدعلیرضا: چرا به جای سطل آب اون 100 دلار رو کسی کمک نکرده مگه این بیماری با یه سطل آب درمان میشه

محمدمسخرس سطل اب یخ چه فاید ه ای واسه موسسه خیریه داره به جای اینکار همون پولش رو بدن که بهتره الان مثلا جنیفر لوپز 100 دلار نداره که ریختن سطل اب رو سرش رو قبول کرده؟ به جاب اینکار میتونست هم اب رو بریزه هم پول رو بده

بی‌نام: كار بنيادهاي خيريه براي كمك به بيماري كساده جون همه سطل آب يخ رو روي سرشون خالي مي كنند بدون آنكه كمك مالي بكنند

بی‌ناملوس بازی. مرد حسابی برو صد دلار کمک کن نه یه سطل آب یخ رو سرت خالی کن.

سایر

بی‌ناممثلا کار خیره؟ کار خیر هم شده کالای لوکس و تجملاتی فقط اگه یک فرد مشهور دعوتت کنه قبوله. اگه واقعا خیره و مفیده اجازه بدین همه بدون دعوت این کارو بکنن، نه که تا یکی دعوتت نکنه نشه، اون وقت میبینین که دیگه بعضی ها که دنبال شهرتن نمیرن سمت این کار.

محمدتو غزه هزاران کودک و بچه به خاک و خون کشیده شدن اینا هیچ کاری نکردن حالا یه بیماری مسخره که تو هزار نفر 10 نفر دچارش آن این همه مسخره بازی میکنن.

میلاد: ظاهرا تا زمانی که مشهور و پولدار نباشی جزو آدم ها حساب نمیشی اگه این کار و چند تا جوون سرحال باهم راه می انداختن و تو فضای مجازی می چرخید می گفتن 4 تا جوون الکی خوش دوباره خزبازی در آوردن . ولی حالا این خانم بازیگر واسه اون آقای ورزشکار و اون یکی واسه یکی دیگه ، یکی به یکی کلاس می گذارن و همدیگر و به چالش می کشن . خوش به حالتون که چون معروفید اگه کتونی و با کت و شلوار بپوشید باز هم بهتون می گن با کلاس .

جوون بیکار: خوش به حالشون. اینا چه دغدغه هایی دارن ما به چی فکر میکنیم.

فرزادينو خوب اومدي من فكرو خيالم تو بي پوليو چكه برگشتي هست اينم ...............

بی‌نام: الكي خوش هاكه چي؟مثل آدم بريد به اون مريضا ها كمك كنيد.

سعید: بعید می دونم انقدرها هم به کاری که می کنند فکر کرده باشند.

پیروز: هر شخصی مسئول رفتار خودش است حتی اگه با همه مشکلات کم آبی روزانه یه کامیون یخ روی خودشون خالی کنند و به قولی حالش رو ببرند قصد توهین ندارم ولی هرچه فکرش رو می کنم اینها عده ای الکی خوش هستند که کپی برداری از حرکتی می کنند که در بعضی کشورهای غربی شروع شده و شاید در آنجا با جو اجتماعی سازگار باشد و به اهدافشون برسند .ولی در کشور ما که جو زده ترین آدم های دنیا وجود دارند و زود جو گیر میشند تا نابود کردن منابع آبی , از آب سدها بگیر تا منابع زیر زمینی از پای نخواهند نشست تا فقط به روز بودن و متفاوت بودن خودشون را ثابت کنند. آره متفاوت ها هر کاری میخواهید انجام بدید اما ما اگه خواستیم پرده ها رو میکشیم بی ریا سطل آب یخ رو روی خودمان خالی می کنیم . اینجوری ثوابش بیشتره

بی‌نام: نمیخوان تمومش کنن این همه مشکل تو مملکت داریم سلطل یخ بریزیم روسرمون که چی؟جو گیری هم حدی داره ....انتظار ما از هنرمندامون بیشتر از این بود مایوس شدیم .

بی‌نام:این لوس بازی در خاطر مردم ثبت می شود.

بی‌نامعادت كرديم براي مطرح شدن، بدون فكر كردن و عمل كردن به نيت عمل ،دست به هر كاري بزنيم و براي خودمون سرگرمي ايجاد كنيم...

طرفدار: کاش کسی هم به فکر اون بچه یک و نیم ساله از سقوط هواپیما آنتونف 140بود.

بی‌نام: مساله یک سطل آب نیست.مساله این حرکت جمعی هست که از برآیند فرهنگی سرزمین خودمون بر نخواسته...هر چیزی رو نباید چشم بسته پذیرفت...شاید این حرکت برای اونها معنی کاربردی داشته باشه اما در کشور ما مسائل با اهمیت تری برای حل کردن هست هترمندان ما باید به این مسائل اول حساس بشوند... باید این کار تحلیل بشه اول.....

بی‌نام: بس کنید این بازی رو اینجا که امریکا نیست

بی‌نام: مثلا کار خیره؟ کار خیر هم شده کالای لوکس و تجملاتی فقط اگه یک فرد مشهور دعوتت کنه قبوله. اگه واقعا خیره و مفیده اجازه بدین همه بدون دعوت این کارو بکنن، نه که تا یکی دعوتت نکنه نشه، اون وقت میبینین که دیگه بعضی ها که دنبال شهرتن نمیرن سمت این کار.

بی‌نامه اقا اگه یک دستفروش برای تامین هزینه زندگی خانوادش بخواد کاری انجام بده اون بلا سرش میاد اونوقت این همه پول از بیت المال خرج بازیگران درجه دهم و چاپلوس و دورو می کنند

بی‌نام: ما که الحمداله از خودمون نوآوری نداریم کلا. بهتره هر کاری رو میخواهیم تقلید اول ببینیم به شرایط طبیعی و اقلیم و جغرافیا و فرهنگ ایران میخوره یا نه؟ مثل این میمونه که بازی هاکی روی یخ که در کانادا بسیار محبوبه رو بیایم در اهواز پیاده کنیم.

بی‌نامکاری که در امریکا شد فرق داره. از اول هدف و سازمان دریافت کننده پول کاملا مشخص بود. ولی ایران چی؟ به کی و کجا میخواد کمک بشه؟ حنی اینکه شما از ایران به امریکا پول بفرستید نه امکانپذیره نه منطقی و اخلاقی. در ایران هم هیچ جایی اعلام پذیرش کمک نکرده به این روش. /// پس اینکاری که در ایران شده و خواهد شد فقط مسخره بازیست و بس.

حامی: به جای این کارها خیلی مردی از مردم غزه حمایت کن. برو خون بده

طاهرخانی: بابا سر کاری یه پولی می خواهند به جیب بزنند یک سری آدمهای سیاسی و ورزشی را دور خودشون جمع کردند .

چمرانچقد این آدما باید کوتاه فکر باشن که این نماد رو علم کردن و بعد اصل موضوع رو فراموش کردن ،فقط مونده تفریح این کار و دوئل با افراد دیگه ...آیا میفهمند میشه همین افراد معروف با یک جمله جلوی همین دوربین ها خیلی هارو دعوت به همکاری کنن؟

بی‌نام: کاش هنرمندان ما برای کودکان بیگناه غزه اینکارو می کردن ،نه جو گیر تقلید از آمریکاییها می شدن

محبوبه: حالا که این آدمای مشهور حرف و رفتارشون اینقدر خریدار داره و اینقدر راحت یه موضوع همه گیر میشه که جرج بوش هم اینکار رو میکنه کاش یه کاری هم میکردن یه کم جنگای دنیا کم بشه و مردم بی گناه کشته نشن،زن و بچه ی مردم مورد آزار و اذیت قرار نگیرن و مردها گردن زده نشن

محمودجالبه ایده ی جسورانه و زیرکانه ای به نظر میاد می تونست ریختن آب یخ ربطی به بیماری هم داشته باشه، حد اقل من انتظار داشتم نامربوط نباشه، در حیرتم البته اگه با اقبال اشخاص مشهوری رروبرو نشده بود 100 تا این اندازه جالب به نظر نمیومد کاش چند درصد اقبالی که به این موضوع شده به موضوع کشتار مردم بی دفاع فلسطین و عراق و افغانستان و ... می شد اون وقت فقط لازم بود مقداری از این میلیاردها دلار کمک به نابودی انسان ها کاسته شه، نه که با هزار فریب کاری و منت یه صد دلاری به تعدادی از بیماران کمک بشه مسلما نهایتا تا یک ماه آینده این موضوع و این بیماری از یاد 99 مردم جهان می ره، موقعی که بحث در موضوع کشتار مردم که الان داره صورت می گیره هیچ فایده ای نخواهد داشت

بی‌نام: یکی به من بگه تاثیر اینکار چیه آیا با ریختن آب یخ رو خودتون جلوگیری میکنید از ابتلا به این بیماری؟؟ آیا کمک میکنید کسانی که این بیماری رو دارن خوب بشن با ریختن آب یخ رو خودتون؟؟ واقعن اینکار رو برای آگاهی مردم از یه بیماری که کمتر کسی دچارش میشه لازمه؟؟

بی نامبر ماست که بار دیگه کتاب غربزدگی جلال رو بخونیم..50 سال پبش بیماری را دیده بود.

بی‌نامآقا من چک دارم به منم کمک کنید ......

5757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 102
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    متاسفانه افكارسطحي ما ايرانيا همه جابايدنمودداشته باشه...اصلاوبه هيچ وجه جنبه مثبت اينكارو نميبينيم...بنده به شخصه بااين بيماري آشنانبودم واين كمپين كاري كرد كه برم درمورد اين بيماري تحقيق كنم وممنونم ازهمه اوناييكه اين كارو انجام دادن...به اميدريشه كن شدن همه بيماريها
    • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      77 23
      بقیه بیماری ها چی؟ حالا شما با این بیماری اشنا شدی چه دردی از بیماران دوا شد؟
    • رضا A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      به نظرم ما براي آلودكي هوا ، كمپين خوابيدن جلوي اگزوز خاور به مدت ٢ دقيقه راه بندازيم هوم ؟ خوبه ها ... شايد مسئولين يه فكري بكنن
    • adibravoo A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      18 33
      خدا خیرت بده بیماری چیه. مگه نمی گن ایران یکی از غمگین ترین کشورهای دنیاست حالا اگه این بهانه ای برای شادی بشه بده و کمی شادی به جامعه تزریق بشه. اونایی هم که می گن کم آبی، برن الگوی مصرفشون رو اصلاح کنن زیر دوش همیجوری آب تلف می شه یا ماشین شستن. یا شکستگی لوله آب که 10 روز طول میکشه تا درستش کنن.حالا برای یه سطل آب عزا دار شدن.
    • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      15 31
      یکی خودش جای اون بیمار بذاره که چند لحظه می خنده. همچی رو ما سیاسی مکنیم
    • محمدعلی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      35 10
      اصلا گیریم شما با همه بیماری های خطرناک آشنا شدی . که چی ؟؟ چه مشکلی رو حل می کنه ؟
    • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      23 10
      حالا با این بیماری آشنا شدی چی شد؟ یه بیماری هایی که شناختی در این سطح ساده یکی اضاقه شد....حالا چی کارش می کنی؟ اطرافت در ایران کسی این بیماری رو داره که کمک کنی؟.یا فقط داری توجیه می کنی این حرکت بی مسما در ایران رو
    • علیرضا A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      19 6
      اینجور حرکات در کل چون جنبه انسان دوستی داره در کل خوبه...اما در جهت کمک به مشکلات و بیماران داخلی
    • دوست دوست رضا A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      16 1
      با آقا رضا موافقم البته ما اصولا فقط اداها رو وارد می کنیم و اگر بغل گوشمون یکی یه لیوان آب بخواد بیشتر سختمونه بهش بدیم.
    • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      13 8
      حرف شما متین ولی کشور بی آبی مثله ما نیز بایذ به این کارزار بپیوندد ؟ تازه خیلی ها فقط این کار رو واسه شوخی میکنند نه واسه چیز دیگه ای تا چند سال دیگه جای آب ، خاک میریزیم رو سرمون ....
    • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      14 2
      آقای پارسا تو که افکارت سطحی نیست چقدر کمک کردی به این کمپین؟
    • دخو IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      12 0
      اقا رضا بری جلوی موتور ایران 140 هم بخوابی بعضی از مسئولین کک شون هم نمی گزه اره ببم
    • حميد IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      6 2
      ايرادش اينه كه ما شور همه چيز رو در مي ياريم.يه چنر روز صبر كنيد آمار كسايي كه تو ايران اين كار رو مي كردند با آمار جهاني برابري مي كنه.و گرنه معرفي اين بيماري و جلب كمك هاي مردمي از اين طريق خيلي هم جالبه.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      10 2
      حالا همه ی این بحثا به کنار,ما که دیگه خودمون همدیگرو می شناسیم و می دونیم که فقط و فقط جنبهی طنز قضیه به ما رسیده
    • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      3 0
      الان ک شما افکارت خیلی عمیقه ی مقدار در مورد این بیماری توضیح بده ما هم یاد بگیریم تنها چیزی ک من فهمیدم اینه ک ی بیماری مربوط ب سیستم اعصاب ک کم کم باعث فلج میشه اونم ب خاطر هاوکینگ از اول میدونستم ... مساله سر فرهنگ بابا تو فرهنگ ما ب این کارا میگن جنگولک بازی ربطی هم ب آب وبرق نداره .. تا کی تقلید ؟تا کی ادا و اطوار؟؟
  • alireza A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    این حرکت در کشورهای دیگه با هدف جلب توجه به بیماری و جمع آوری کمک های مالی جهت این بیماری رقم خورد ولی در ایران افراد سرشناس با اون به صورت یک تفریح برخورد کردند و نه یک حرکت اجتماعی افراد مشهور در غرب علاوه بر کارکردهای شخصی توان بسیج اجتماعی در یک موضوع را دارند به طور مثال در مراسم جایزه ام تی وی امسال میلی سایروس وقتی برنده جایزه شد اجازه داد تا یک جوان بی خانمان روی سن بره و جایزه را دریافت کنه تا به ترتیب برای این گروه حرکتی کل بگیره. متاسفانه در کشور ما افراد مشهور چنین کارکردهایی ندارند و حرکاتی مثل ریختن آب برای اونها مثل یک تفریح میشه و هیچ بار خوردی نداره. فقط آب ریختن مهم نیست مهم اینه که اون فرد مشهور بعد از اون می خواد برای اون هدف چه حرکتی کنه
    • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      12 9
      هیچ جای دنیا به اندازه ما راجع به یه سطل اب که می تونی تو باغچه بریزی ، اینقدر بحث و تفسیر نکردن. ما انرژی مون صرف چی می کنیم بجای یه لبخند ساده
  • آرمین 68 A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    به طور کلی تفاوتی بین این حرکت با حرکت کچل کردن موی سر که در ادامه حرکت ان معلم اتفاق افتاد نمیبینم. عادت کرده ایم به جلب توجه و بعد از مدتی فراموشی... اینها تنها یک موج هست و عده ای موج سوار
  • نادر A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    تو ایران اینجور کارها همش قرتی بازی و لوس بازیه ماها فقط ساخته شدیم برای عزاداری
    • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      25 5
      فوق العاده ترین کامنت چارلی چاپلین : یک روز بدون خنده یک روز مزخرف هست
    • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      10 4
      از خوت شروع کن
    • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      10 6
      خوب اسمش رو بگذارند چالش سطل آب برای خوشحالی و شادی که بر ما حرام شده....این صادقانه تره و اوریجیناله....هدفش کپی از اونور هم نیست....ما که اصلا نمی تونیم به اینها کمک کنیم با این وضع مالی و نبودن کردیت کارت
  • سعادت IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    خدارو شکر چه هنرمندا و ورزشکارای روشنفکری داریم که توی این اوضای نا بسامان دنیای اسلام و کشورهای منطقه فکر تقلید کورکورانه از اجنبی های بی درد رو دارند. به سوای اینکه توی ایران ما بعضی هموطنامون فقط هفته ای نیم ساعت آب شرب لوله کشی دارند .تازه اونم چه قابل شربی.
    • فرزاد A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      14 7
      حالا یکی باید زندگی خود شمارو در نظر بگیره ببینه چقدر آب هدر میدی.اتفاقا اجنبی ها برای کسایی که درد دارند اینکارو کردند .مشکلات دنیای اسلام به خاطر یه عده همفکر شماست
  • ندا A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    75 24
    بنظرم دیگه بسه.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    13 6
    به نظر منم بسه دیگه تا شور نشده این آش باید تمومش کرد
  • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    15 2
    فقط جوگیری.....استاد جوگیری هستیم ما ایرانیا
  • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    12 3
    آخه اونی که کلاه قرمزی رو دعوت میکنه چه هدفی داره؟عروسک هم شبکه عصبی داره مگه؟ تو این بحران آبی فقط به فکر فان هستند.آفرین به نیکی کریمی
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    7 2
    واقعا برای برخی هموطنان جو گیر متاسفم. برخی حاضر به هیچ گونه تلاشی برای معضلات کشور در حوضه فرهنگی اجتماعی اقتصادی نیستند حالا میخواهند کار بین المللی کنند اونم با تقلید.الان همه در جواب میگویند خوب تو بیا کاری انجام بده ولی عزیزان یک دست صدا نداره.تشکر خبر انلاین
  • mehdi A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    9 1
    فکر کنم کلا تو ایران 30 یا 40 نفر آب یخ روی سر خودشون ریخته باشن من که اینکارو نکردم همچین حجم زیادی هدر نرفته
  • نشان IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    10 12
    ای بابا قبلاً قرار بود هرمسلمانی به فرمایش بنیانگذار انقلاب یک سطل آب بریزه توی اسرائیل تا اسرائیل را آب ببره ... اینکار نشد حالا اون اسرائیل ضعیف و نحیف با کمک استکبار جهانی تنومندتر شده و اون سطل سطل که چه عرض کنم بشکه بشکه بمب بر روی زن ها و بچه های بیدفاع و مسلمان فلسطینی خالی میکنه ... یادمون نره داعش داره سر از تن مردم مظلوم عراق و سوریه جدا میکنه اونوقت ما باید کمپین راه بیندازیم برای بیماران ا الاس که من خبر دارم که این بیماری وخیمی است اما بسیار نادر یعنی در حد یک مورد در 200 هزار جمعیت ، آقا جان اینها آدرس های غلط است چرا ما همراهی می کنیم. داعش با کمک غربی ها به فکر خالی کردن سد روی سر مسلمانان است ما داریم سنگ غربی ها را به سینه میزنیم و بعد افتخار می کنیم.
  • حسین A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    8 11
    من که هیچ ایرادی توش نمیبینم.به نظرم باعث همدلی و نزدیکی بین انسانها میشه این حرکت
  • آزادی خواه IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    61 56
    اصولن کاری که یه کم شادی و لذت هم توش باشه مخالفای مختلف با کلاه های مختلف پیدا میکنه اصولن مشکل اونا با کم آبی و کمک مالی نیست کلن چیزی که باعث این بشه که یکی بخنده و خوشحال باشه توسط این متنفران تقبیح میشه اینکار حتی اگه بخاطر تفریح هم باشه به نظر من مشکل نداره با تفریح موافقم
    • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      8 6
      اصولا هر کاری که شادی و لذت داره رو ما باید کورکورانه انجام بدیم.
    • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      7 3
      اگر هدف این کمپین شادی صرف بود من مشکلی نداشتم اما چون هدفش چیز دیگری بود و در ایران بهش نرسیدند مسخره شد...در ایران تبدیل شد به همان ویدیوی هپی.....اشکالی هم نداره ولی نگویند کار خیر بهش بگن شادی محض ..بعد هم میرن 1 شب بازداشتگاه..الان سر منکرات کلاه گذاشتن
    • محمد حسین IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      6 2
      نه خیر انسان آزادی خواه، مشکل خندیدن من و شما و دیگران نیست ، مشکل ما مسخ کردن و جلب توجه قرار دادن خودمون هست بدون اینکه به نتیجه مثبتی دست یابیم ، توی این جامعه هزاران بیماری دردناکی هست که هر گاه یادی از اونها برده شده ما ایرانی ها فقط بلدیم ادای حمایت از انها را در بیاوریم و چه کم هستند افراد خیری که ادعایی در این موارد نکردند و نخواهند کرد ، پس اگر بیکارید بنشینید و بقیه سریال را دنبال کنید تا بخوابید...
  • بی نام RO ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    شادي بر ما ايرانيها حرام است . نه نويسنده نه ديگران هيچ تحقيقي نكردند كه فلسفه اين كار چيست سطل آب يخ فلج موقت ميدهد شبيه اي ال اس . نكنيم چنين با خودمان . خمود و عصبيت در جامعه موج ميزند . چرا اينقدر در بخل و عذابيم. . چقدر بديم ما ..
    • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      11 8
      فلج موقت؟؟ حتی یک ثانیه هم طول نمیکشه فقط هدر دادن آبه
  • شهروند درجه 2 IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    92 70
    اینکه هموطنانمون تو یه نقطه آب برای خوردن ندارن مشکل کسایی که سطل آب یخ میریزن رو سرشون نیست مثل اینکه بگم کامپیوترت رو خاموش کن چون برق استفاده میکنه و هموطنانمون تو نقطه فلان کشور برق نداره
    • وحید IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      14 3
      وقتی بی آبی هم وطنشون مشکل اونا نیست چطور بیماری دیگران می تونه مشکلشون باشه؟ این کارها با ادعای همدردی انجام میشه. این که آب بازی چطور می تونه برای یه بیمار مفید باشه و همدردیش کجاشه نمی دونم. اما اگه واقعا ادعای همدردیشون میشه این افراد، به جای آب بازی، یه تانکر آب برای اون روستای دورافتاده بفرستن. یا هزینه بازسازی روستا رو بدن. یا اگه واقعا فکر همدردی با بیمارها رو دارند بهشون کمک مالی بکنن و کمپین کمک های مالی راه بندازن. خیلی کارها بهتر از آب بازی وجود داره.
    • بی نام A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      10 2
      بفرمائید از این سطل آب یخ که برخی افراد در کشورمون رو خودشون ریختند چه عوایدی به هموطنان بیمار رسید؟ این مراسم بگونه ای جریان یافت که حتی نتوانست تسلی روحی هم برای هموطنان دردمندمان باشد.
  • بیژن A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    16 2
    به قول مهران مدیری ما در هر موضوعی استعداد نداشته باشیم در جوگیر شدن استادیم
  • parsa A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 11
    ما هشت سال بود داشتیم خاک می‌ریختیم سرمون کسی نیومد نظر سنجی کنه حالا برای همدردی با یک عده بیمار و کمی هم جنبه تفریح دلواپسان ریختن اینجا
  • مرتضی A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    6 3
    خداوند ما را از انجام کارهای غیر عقلانی و پیروی شیطان بر حذر داشته است. اگر برای مریض کمک بفرستید بهتر است ...
  • شایان A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 2
    ملت جوگیرن ها...اصل کار برای کمک به بیماران بوده ولی اینجا فقط به عنوان تفریح استفاده میکنن،شاید بعضی از هنرمندا این کارو انجام بدن ولی اونا کمک مالی هم میکنن ولی مردم عادی فقط آب میریزن رو خودشون دلیلی نداره اینکارو بکنن،امیدوارم هنرمندان هم با پرداخت نقدی پول و انتقاد از هدر دادن آب این فرهنگ غلطی که جا افتاده رو از بین ببرن...
  • علی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 2
    ولی خداییش ایرانیا فقط یه سطل کوچیک پارچ آب می ریزن رو خودشون، معلوم هم نیست که توش واقعاً یخ هست یا نه. اصلاً به قول بر و بچ همش سوسول بازیه. هرچند ممکنه بعضیا بگن که این یک حرکت نمادینه، اما یا باید مثل درست انجام بشه یا اصلا انجام نشه. مثلاً تو این عکسی که شما گذاشتید واقعاً یه سطل بزرگ آب یخ میریزن رو طرف که تا کنه وجودش یخ می زنه و همون حس مورد نظر اون بیماری عجیب بهش دست میده، و تا حد خیلی کمی از اون رو تجربه می کنه. باید قبول کنیم که خیلی از کارامون همین جوری الکیه و فقط برای تظاهره.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    8 0
    توی اون خبر هم گفتم. اینکارها با نیت خیر خیلی خوبه ولی گاهی مشکلات زندگی روزمره به آدم کنایه میزنه و نمیذاره دل آدم خوش باشه. من الان در اصفهان بخوام از شیر آب یه سطل آب پر کنم نیم ساعت طول میکشه که تازه اونم باید ببرم رو پشت بوم که آب نمیرسه بریزم تو کولر. اون ور تر رو نگاه میکنم میبینم وسط شهرم یه کویر به طول 20 کیلومتر و عرض 100 متر کشیده شده بنام زاینده رود. امریکایی ها از این مشکلات و دغدغه ها دارن؟ نه. کارای اینطوری دل خوش و روح شاد میخواد. نه ما که هر روز فسرده تر میشیم.
  • بی نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    7 4
    اگه مشکل آب نبود بازم یه عده مخالف بودن.اینا با خودشونم مخالفن
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 5
    بخاطر اين اب يخ رو خودشون ميرزن چون كه حس اين بيماران دقيقا اون حسيه كه افراد معمرلي هنگام اب يخ ريختن روي خود را دارند با اين تفاوت كه اون ها اين حسو هميشه دارن
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 2
    آیا مشکل جوانان ما حل شد؟ آیا چالش جوانان ما اینه؟ سطل آب و یخ...
  • احمد A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 3
    افرادی ک برای خشکسالی ادعا میکنن که نباید اب ریخته بشه و خاک رو توصیه میکنن..آیا بعد از خاک پاشی نیازی به حمام ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 2
    شد یک بار هم این کمپینی ها که نخود هر کمپینی میشوند، از خودشان کمپینی در کنند تا بقیه جهانیان هم به هنرنمایی آنها کمپین کنند؟؟
  • korosh A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 2
    چه حرقایی میزنید دولتم خیلی حرفاش خنده داره به مردم میگه اب کم مصرف کنید برق کم مصرف کنید خوب برق ارزون کنید که مردم از کولر گازی استفاده بکنن بیشتر مصرف مردم مال کولر ابیه/ بعد اینکه الان مخالفت شما با این چالش اب یخ چیه؟میگید بااین یه سطل اب تو کشور خشکسالی به وجود میاد؟اگه شماها خیلی به فکر مملکتت میرید جلوی اون اقای رو میگیرید که با شیلینگ جلوی خونه شو ماشینشو مغغازشو میشوره نه این بدبختا که برا کمک به این بیماری این کارو میکنن در ضمن با یه سطل اب صرفه جویی کشور از خشکسالی نجات پیدا نمیکنه فقط باید مردم درست از اب استفاده بکنن اگه اینجوری که شما میگید مردم با اب معدنی برن حموم که اب ایران تموم نشه
  • رایان A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 5
    ای بابا یه عده کلا تو ساز مخالفند از همه چی بگذریم قدری شادی را که به همراه داشت و البته اگاهی ... من که تا حالا در مورد این بیماری نمی دونستم همش که نباید زد صحرای کربلا ... قدری شادی هم لازمه قول میدم همه مخالفین هم منتظر کلیپ های جدیدند ....
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    9 1
    عملا وسیله‌ای شده است برای خودنمایی و جلب توجه دیگران
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      3 1
      آفرین
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    7 3
    لوس بازی همینو بس
  • بی نام EU ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 3
    در مورد کم آبی نشون میده دوستان اصلا عادت ندارن از ضرب و تقسیم استفاده کنن. فلاش تانک دستشویی حدود ۶ تا ۱۰ لیتر آب تو خودش نگه میداره. حالا اینایی که آب میریزن تو سرشون معمولا ۲ لیتر یا ۳ لیتره حد اکثر. یعنی با یک بار استفاده از فلاش تانک شما حدود ۴ برابر این دوستان آب رو از بین بردید کمی فکر کنید . کلا شاید ۵۰۰ نفر این کارو کرده باشه. میشه ۱۵۰۰ لیتر. .... حجم آب مصرفی یک ثانیه ایران هم نیست.....
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      3 2
      عزیز من مشکل آمار و ارقام نیست...اصلا بقول شما آبی هم هدر نشده....و اصلا برای نزدیک شدن به حس اون بیماران هم جالبه....اما برای کسی که این چالش رو انجام میده و حس می کنه نه برای من به عنوان بیننده...برای من بقول یکی از دوستان در همین صفحه مسخ شدن در حالتهای ظاهری 4 تا سوپر استاره....شادی بلد نیستیم به عنوان آدمهای عادی انجام بدیم می سپریم به عهده سوپر استارها....در ضمن ما مشکلات مهمتر و واجبتری برای کمپین داریم
  • طوفان سرخ اسیا A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 2
    من هم با این کار مخالفم هم موافق مخالف به این دلیل که 1 مردم میگن اب هدر میره اخه اگه قرار باشه با 2سطل اب ریختن اب هذر بره وابیلا پس برای چی تو مصرف اب صرفه جویی نمیکنید بعد میاد میگید اب هدر میره جای تعجب موافق به این دلیل که این کار یه کار فرهنگی برای کمک به بیماران وو سرگرمی خنده مگه عیبی داره کهه شما مردم همش میگید خشکسالی شما تو مصرف ابتون صرفه جویی میکنید
  • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 2
    چرا نظرات موافقان را ننوشتید؟
  • سینا A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 2
    عجیب مردمی داریم ما تو کشورهای خارجی همه دارن انجام میدن ولی به ایران که میرسه میشه خودنمایی؟ اصلا گیرم که فقط جنبه تفریحی داشته باشه آیا تفریح حرومه به مردم این مملکت یه عده هم میگن که جای آب ریختن برن کمک کنن خوب مشکلی داره هم آب بریزن رو خودشون هم کمک کنن دقیقا همون کاری که ترانه علیدوستی کرد یه عده دیگه هم همه اینا رو ربط میدن به مردم غزه ببینم مردم غزه تو جنگ هشت ساله ما چند بار علیه عراق کمپین و راهپیمایی تشکیل دادن؟ میدونم چاپ نمیکنی واسه دل خودم بود که نوشتم
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 4
    این مریضی هم مثل هزاران مریضی دیگرواما باید خاک بر سرمان بریزیم که در دنیایی زندگی میکنیم که با نام حقوق بشر اینقدر ادمهای سالم وبی گناه کشته میشوند باید خاک بر سرمان بریزیم که یک عده بی شرم مفتخور برای پول جوانان را معتاد میکنند وبهصورت تدریجی میکشندودر ضمن از این کیسه دوختنها در همه جای دنیا است
  • محمّد IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 2
    کسی نیست برایِ ما شرح بده که این سطل آب خالی کردن، چه کمکی به این بیمارها می‌کنه؟
  • فرزاد A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 1
    هدف این کمپین اشنا کردن مردم با این بیماری و جلب توجه دنیا به این بیماریه که به نظرم بسیار موفق بوده حالا اگه مشکلات دیگه ای هم تو جامعه ما هست میتونیم برای اونها هم کمپین راه بندازیم اینها که با هم منافاتی نداره هرکی نظری و پیشنهادی داره ارایه کنه وگرنه که مخالفت کردن که دردی دوا نمیکنه
  • مهدی A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 2
    این کار جنبه آگاهسازی و تبلیغ برای کمک داره، تو ایران که هیچ اطلاعاتی از این بیماری نیست و مردم نمیتونن کمک کنن فقط جنبه تفریح داره
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 4
    چه اشکالی داره .....تا یه کم میاییم مثل دنیا بشیم.......شروع به بدگویی و ایراد میگیرند......ما نمیتونیم دولتی فکر کنیم
  • رضا رحیمی زاده A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 1
    بنده پیشنهاد می کنم این کار را در کنار رودخانه یا دریا انجام بدهند تا آب دوباره به دودخانه یا دریا برگردد اینطوری آب هدر نخواهد رفت
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 1
    بعني با يه سطل يخ مملكت دچار بي ابي شد؟ اخه چرا ميخواين خلاف دنيا حركت كنين مثلا چي رو ميخواين ثابت كنين ا
  • بی نام RO ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 2
    حرکت جالب هست.اما بهتره که اون مبلغ رو به خیره های داخل کشور مثل محک اهدا کنند.چون تعداد بیماران درگیر با این بیماری در ایران زیاد نیست.
  • امیر RO ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 2
    بابا ایناهمشون آب گرمه این بازیگرا همشون سوسول موسولن اگه آب یخ بریزی رو سرشون سکته رو درجا زدن
  • منصوره A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 3
    به نظرمنم بسه دیگه تازه هی از همم دعوت میکنن که اینکارو بکنن خوبه راستی خشکسالی دارم بسه تو چیزای دیگه جو گیر بشید که به پیشرفت ممکلت کمک کنه نه این که باعث پس رفت میشه و خشکسالی بیشتر اه بی مزه ها
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 2
    کلا کارهای ما مسخره بازیه
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 5
    این آب ریختن رو اسرائیل مطرح کرده برای فراموشی غزه بابا به خدا خاک بریزید سرتون چرا اینا نمیفهمن غزه مهمتره غزه غزه غزه بعدشم تو ایران کم آبیه خاک بریزید اسراف هم نمیشه
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 3
    بهتر نیست کمی هم به فکر انجمن های توی کشور خودمون باشیم
  • احضارشده IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 4
    بدم میاد از این خلگری ها
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 3
    منم ازاینکه جامعه خمود و افسرده ای داریم نارحتم ولی این جنگولک بازیهاروهم شادی نمیدونم باید فکر اساسی تری کرد میدونم که مبتلایان به ابن بیماری چند روز دیگه فراموش میشن
  • شهروند ایرانی A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 2
    ما در ایران عادت داریم که همیشه همه چیز را به دید منفی ببینیم چون دوست داریم از همه متفاوت باشیم . اما از این دید نمی بینیم که شاید این کار موجب شود تا در برابر مسائل دیگر چنین واکنش هایی صورت گیرد تا مسئولین و به اصطلاح فرهیخته گانی که از این کمپین هابا دید منفی صحبت می کنند به خودشان بیایند حال اگر خود آن افراد آغاز گر این موضوع بودند مطمئن باشید از این کار بخوبی یاد می کردند. همیشه در ایران سعی می شود هر کاری که از سوی هنرمندان ، ورزشکاران یا هر فردی که محبوبیتی در بین افکار عمومی دارد انجام شود به دید قرتی بازی ، و....... گفته شود. بیایید از این کار یاد بگیرید تا بتوانید برای به هدف رسیدن و از بین بردن به قول بعضی ها فلاکت های اجتماعی و فرهنگی یک کار جمعی صورت گیرد .
    • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      2 3
      تنها نکته مثبت این کار نه شادی اش نه بیماری که معرفی شد که مساله حاد ایران نبود.. تنها حسنش طبق گفته شما تمرین کمپین بود....اما بعید می دانم این تمرین خودجوش توسط هنرمندان داخلی سر مسائل وطنی تکرا ر بشه....آخه مرغ همسایه غازه
  • معین IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 4
    متاسفم برای کسانی که اگر فردی، با این کمپین مخالفت میکنه، ازش به عنوان مخالف شادی نام می برند. متاسفانه همین ربط دادن های بی جهت موضوعات مختلف امروز از دلایل مشکلات ماست. از نظر من هم این کار در ایران تبدیل به یک بازی شده و کاش همه این افراد برای سایر مسایل هم همین میزان حساسیت را داشتند.
  • کیان US ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    6 4
    به ضرس قاطع میتونم بگم که اکثر کسانی که دست به این کار زده اند از جریان بیخبر بوده و فقط هدفشون خودنمایی بوده
  • کارشناس ارشد آب A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 2
    به نظرم کم آبی باید مانع این کارها بشه قطره قطره آب را پاس بداریم حرمتش را
  • بی نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 6
    دقت دارین بعضیانظر دادن این کاراواسه تفریحه وخوبه وماایرانیافقط میخوایم عزاداری کنیم و...یکی ازمریضی رنج ببره بعدتوتفریح کنی وبگی فکرخوبیه؟؟؟ انقدجنایت وحشیانه و وحشتناک تواین دوسال اخیرتودنیااتفاق افتاده وتصاویرشودیدیم بی غمابرن نگاه کنن تاذره ای انسانیتشون بیدارشه هنوزجانایات فجیع بوداییهاعلیه مردم میانمارتموم نشده دنیابایه عده موجودخونخواروحشی بلا نسبت حیوونای بیچاره به نام داعش توسوریه مواجه شدبعدجنایات همیشگی اسراییل توعزه تصاویرجنایات داعش توسوریه وسربریدن جوونا...یه دختر5ساله روسربریدن باهاش عکس گرفتن...حالاهم توعراق بریدبخونیدچه جنایاتی میکنن ایناکاراونایی که میخوان حواس مردموپرت کنن تارو واقعیتاو مصیبتایی که دارن سربیگناهامیارن سرپوش بذارن وهمه مشکلاتی که خودمون تو ایران داریم
  • محمد IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 6
    بگذارید برای چند ثانیه هم که شده یکم فضای شادی جداقل دردنیای مجازی راه بیفته بدنیست .
  • بی نام IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 2
    همین کار بدرد نخور باعث جلب توجه شد و هدف اصلی هم همین بود. این دولتها هستند که باید برای تحقیق پیرامون این بیماری،شرایط روانی بیمار وخانوادش و هزینه درمانش پول هزینه کنند این بیماری به علت در صد کم ابتلا البته فعلا مورد کم توجهی در عرصه تحقیقات مغز و اعصاب بوده. هزینه تحقیقات گسترده هم با پول ملتها تامین نمیشه، این نه شرق زدگیه نه غربزدگی اما ما ایرانی هستیم و اگه حرف نزنیم ...... اما آب، شما خودتون مصرفتونو کم کنید با این سطلها آب دریاهاتمام نمیشه مادر عروسها. معنیه همدردی همدلی و...... را چرا به ما یاد ندادند؟ فقط تخریب فقط من میدونم، من مخالفم، من...
  • حسین IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    9 0
    بهتره به جای یک سطل اب یخ یک سطل ماست با روغن پالم رو سروشون بریزند...
  • حامد A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 2
    این دوستان تازه یاد بیماران افتادند؟
  • م A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 8
    نمیفهمم یه سطل آب اینقدر واسه شماها سخته؟ چرا اینقدر کوته بین هستین؟ اصلا اون آبی میریزن شاید آب غیر قابل شرب باشه.ندونسته میایین نظر میدین.آب قابل شرب هم اگه باشه تا ثیرش زیاده.یکی از اثراتش افزایش آگاهی در مورد خطر بیماری alsهستش. این همه آب داره تو مملکت بی خودو بی جهت هدر میره کسی مخالفت نمیکنه حالا اینا شدن گناهکار
  • مالك A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    2 4
    بنطر من مردم هرجوري كه مي توانند شاد باشند و غم غصه را براي لحظه اي از زندگي دور كنند بايد استفاده كنند
  • مانی IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    6 3
    اسمشونم گذاشتن هنرمند، بیان نشینن به جای هدر دادن این همه آب یه فکری بکنن که به نفع جامعه باشه نه به ضررش اون از جام جهانی رفتنشون با هزینه بیت المال اینم هدر دادن این همه آب، به جای هدر دادن آب برید به یکی از بیمارستانهای کشور سر بزنید و به بیمارهای نیازمند کمک کنید.
  • siavash IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    17 0
    خبر تو كلا با من مشكلت جيه؟ نظر منو تاييد نميكني هيج وقت
  • یزدان US ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    8 4
    هردفعه ما میریم دستشویی یه افتابه اب میریزیم....حالا یه عده راه خشکسالی ابو نرختن سطل اب اعلام کردن......حداقل بذارین صدقه سر بیماران اعصاب یه موج شادی بین مردم شکل بگیره
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 4
    در زمان بچگي ما يه كارتون مي داد توي يه جنگلي كه سنجاب ها بودن اسمش يادم نيست ولي اونجا يه سنجاب بود به اسم گوچا اونوم كلا با هم چيز مخالف بوداينا از فك و فاميلاي گوچا هستن كلا با همه چيز و همه كس و همه كاري مخالفن
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    2 2
    در کشورهایی که این جنبش راه افتاده است هرکسی که سطب آب یخ خالی می کنه رو سرش اولا مبلغی رو برای کمک باید واریز کنه و بعد سه نفر رو عرفی کنه اینجا ادا در اوردن اش مثل همیشه وارد شده فقط سطل اب یخ می ر یزن که بگن ما در این حرکت جهانی هستیم وگرنه تا همین لحظه چندتا بیماری داریم در همین کشورمان که نیازی دارند که بهشان توجه بشه
    • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      2 1
      یا 100 دلار یا آب یح کدومش؟ نه این که هردوش
  • سطل کمکی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    2 1
    این بیماری همان « آمیوتروفیک لاترال اسکلوزیس » است که سیستم عصبی بویژه نرون های حرکتی را تخریب میکند و پیشرفت می کند که می تواند به مرگ منجر شود و یک داروی تائید شده برای کند کردن پیشرفت آن داروی «ریزولول» است. اما برای همدردی چه سطل آب یخ روی خودت بریزی یا سطل آب جوش و یا حتی فقط دماغت را بخارانی برای بیماران هیچ فرقی نمی کند. اگر از من بپرسید همان دعا کردن بهتر است چون اگر به حال بیماران هم سودمند نباشد خود انجام دعا تاثیر روانی خوبی برای خودمان دارد چون حداقل یادمان نمی رود که یک نیروی برتری وجود دارد که در سختی ها باید از او مدد بخواهیم چرا که او آفریننده ماست و قادر بر هر چیزی ...
  • رضا معاوی A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    1 2
    شمایی که حرص یکسطل آب رو میخوری یا اینکار رو جوگیری میخونی ما برا بابام هر بسته قرص رو 1میلیون تومان میخریموهر جلسه کاردرمانی اون 36 هزار تومان و فیزیوتراپی 29 هزارتومان تازه به غیر از ویتامین ها و غیره تازه و اینکه بابام داره جلومون آب میشه آره ما که این مریض روداریم میفهمیم نه تو که بی دردی
  • بی نام A1 ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    1 1
    منم مخالفم در جهت مشکلات و کمک به کشور خودمون باشه و جنبه طنز و خودنمایی نگیره کمک به بیماران ام اس کمک به درمانهای بسیار پرهزینه ناباروری کمک به محیط زیست و خیلی چیزای دیگه
  • سروش میرزا A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1 1
    بنر من هم به جای اینکارهای بی فایده باید کمکهای مادی بشه این اقدامات بیشتر برای خودنمایی
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1 1
    کمک کردن برای کار خیر به هر شکلی بسیار خوب و پسندیده هست اما این آب یخ ریختن کاری بیهوده و مسخره و تقلیدی کورکورانه است
  • فرزانه A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    1 0
    منم نظرات و خوندم و دیدم یه عده گفتن چه عیبی داره که بخندیم اما دوست عزیزی که خندیدی واقعاً فکر میکنی هدف از این چالش سطل آب یخ خندیدن بوده ؟؟؟ گفتین رفتین درباره این بیماری اطلاعات جمع کردین ؟؟؟ وقتی درباره این بیماری فهمیدی بازم خندیدی ؟؟؟؟ اینکه یه نفر در عرض چند سال همه تواناهایشو از جمله راه رفتن صحبت کردن حتی غذا خوردنشو از دست بده خنده دار نیست اما متاسفانه توی ایران این مسئله تبدیل به جوک شده اون آدم سرشناسی که خارج از کشور آب میریزه رو خودش که واسه چند لحضه احساس اون بیمار و درک کنه بعدش یه پولی هم به کمپ اهدا میکنه و طرفدار های اون شخصم به خاطر حمایت از کسی که دوسش دارن میرن و کمک میکنن اما خودتون ببینین همچین حرکت نمادین قشنگی به چه شکل افتضاحی داره تو کشور ما اجرا میشه .
  • ندا A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    زیاد فکر کردم؛ بارها خط زدم و منصرف شدم اما عاقبت تصمیم گرفتم بنویسم، گرچه سخن گفتن در مورد بعضی مسائل یادآوری اتفاقهای بسیار سخت و دشوار هست. نمیدونم باید در مقابل انتقادهای شدیدی که بعضی افراد در مورد جریان سطل آب و یخ می¬کنن سکوت کرد و یا نه؟ کاش همیشه مسائل رو از منظرهای مختلف بررسی می¬کردیم.کاش می¬شد لحن تند و تیز بعضی کلام¬ها رو عوض کنیم. کاش می¬شد به همه¬ی کسانی که یا از روی تعصب و یا ناآگاهی سخنی رو بدون مزه مزه کردن به زبون می¬یارن بگم:« لطفاً کمی تأمل کنید»