عکس‌های علمی، فناوری و هنری جذاب این هفته را به انتخاب پاپ‌ساینس با ما ببینید: از قرص موتوری و نمای هوایی آتشفشان‌های گواتمالا تا روز جهانی پنگوئن و چند عکس دیگر.

مگس تسه‌تسه
دانشمندان موفق شده‌اند ژنوم مگس تسه‌تسه را توالی‌یابی کنند؛ حشره‌ای که ناقل بیماری کشنده خواب به شمار می‌رود.

نوری در افق
آنچه در عکس بالا می‌بینید، عبادتگاهی زیرزمینی است که توسط کیکوما واتانا هنرمند ساخته است. این عبادتگاه هنری به سفارش شهرداری نیاگا و در کنار یکی از آزادراه‌های این شهر ساخته شده است.

آمیگای وارهول
موزه اندی وارهول (هنرمند برجسته مکتب پاپ آرت) به تازگی از یکی از کارهای هنری کامپیوتری این هنرمند فقیر رونمایی کرده است. این اثر هنری با کشف فلاپی دیسک متعلق به کامپیوتر آمیگای این هنرمند (آمیگا نسلی از کامپیوتر بود که در سال 1985 / 1364 و توسط شرکت کومودور به بازار عرضه شد) به دست آمده است.

قرص موتوری
شاید شبیه به کپسول قرص روکش‌داری به نظر رسد که دچار کجی شده است، اما عکس بالا به هیچ وجه به داروسازی ربطی ندارد؛ بلکه طراحی مفهومی یک موتورسیکلت است! این طرح عجیب و غریب برای شکستن رکورد جهانی سرعت خودروهای انسانی (وسایل نقلیه‌ای که فقط با پدال‌زدن انسان نیرو می‎گیرند) ارائه شده و سرعت 145 کیلومتر بر ساعت را هدف گرفته است.

سیارک‌هایی از مریخ
ناسا به تازگی عکس‌های جالبی از خرده‌سنگ‌های معروف منظومه شمسی، سرس و وستا را منتشر ساخته که با تمام عکس‌های قبلی از این اجرام متفاوت است. این عکس‌ها توسط مریخ‌نورد کیوریاسیتی و از چشم‌انداز سیاره سرخ منظومه شمسی گرفته شده‌اند. سرس، نزدیک‌ترین سیاره کوتوله به خورشید و وستا، بزرگ‎ترین سیارک منظومه شمسی است.

جلیقه بازخوردی
جلیقه KOR-FX جلیقه‌ای بازخوردی است که با ایجاد ارتعاش هنگام بازی‌های ویدئویی یا تماشای فیلم، می‌تواند نقش راهنمای شما را ایفاء کند.

هنر صخره مرجانی
کورتنی ماتیسون هنرمند با استفاده از ظروف چینی و سنگ‌های مختلف، مجسمه‌ای دیواری از صخره‌ای مرجانی خلق کرده که با استفاده از قطعات مرده و زیبای مرجان دریایی تزئین شده است. هدف از ساخت مجسمه این است که به ما یادآوری کند صخره‌های مرجانی دنیا در معرض خظر انقراض قرار دارند.

آتشفشانی از ماوراء
عکس‌های هوایی و فضایی همیشه زیبایی مسحورکننده‌ای دارند. این عکس زیبا از آتشفشان‌های گواتمالا توسط هواپیمای جت C-20A ناسا گرفته شده است.

روز جهانی پنگوئن
آیا می‌دانستید روزی به عنوان «روز جهانی پنگوئن» در تقویم وجود دارد؟ 25 آوریل / 5 اردیبهشت به عنوان روز جهانی پنگوئن نام‌گذاری شده تا بهانه‌ای کوچک برای یادآوری اهمیت این جانوران دوست‌داشتنی (و دیگر گونه‌های جانوری روی زمین) در زندگی بشر باشد.

53275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    1 0
    معادل کلمه بازخوردی در انگلیسی چیست؟