گلف Rجدیدترین محصول فولکس‌واگن با داشتن 296 اسب‌بخار قدرت و مصرف 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر، اسپرت‌ترین، قدرتمندترین و در عین حال کم‌مصرف‌ترین مدل سری گلف است.

سولماز گرئی:

سال 2013/1392 سال گلف بود. در شش ماه اول این سال (زمستان 1391 و بهار 1392) از مدل‌های گلف GTI جدید، گلف GTD، گلف استیت و گلف TDI BlueMotion رونمایی شد و در اوایل سال 2014 نوبت به سری جدید R رسیده است.

این خودروی اسپرت از یک موتور 296 اسب بخاری تغذیه می‌شود که هرچند قدرت آن 29.5 اسب بخار بیشتر شده، اما مصرف آن 18 درصد کاهش یافته و از 8.5 به7.1 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است.

مانند سه مدل قبلی گلف R، مدل جدید هم قدرت موتور توربوشارژدار خود را از طریق سیستم دائم تمام چرخ محرک که آخرین نسخه از سیستم 4MOTION است، به جاده منتقل می‌سازد. تغییرات قابل توجه دیگر شامل این موارد می‌شود: سیستم تعلیق اسپرت جدید با 20 میلی‌متر کاهش ارتفاع بدنه، سیستم ارتقایافته و جدید فرمان و تنظیمات اسپرت ESC که در پیست مسابقه می‌توان آن را کاملا غیر فعال کرد. از گزینه‌های اختیاری ویژه می‌توان به سیستم پیشرفته‌تر و پویای کنترل شاسی DCC با امکان انتخاب حالت رانندگی و به ویژه حالت جدید مسابقه‌ای اشاره کرد.

شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت فولکس واگن گلف R با جعبه دنده دستی تنها 5.1 ثانیه (مدل قبلی:5.7 ثانیه) و با جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه (DSG) 4.9 ثانیه به طول می‌انجامد. حداکثر سرعت این مدل به طور الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده و میزان آلایندگی نیز از199به 165 گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر بهبود یافته است.

در جهت کاهش هر چه بیشتر میزان آلایندگی می‌توان مدل R را به یک سیستم استارت / استاپ و سیستم بازیایی باتری و گزینه جعبه دنده اختیاری 6 سرعته و دو کلاچه (DSG) مجهز کرد که در این صورت مصرف سوخت 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

گلف R جدید با مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های سفارشی و منحصر به فرد ارائه می‌شود. هرچند عناصر کاملا جدید از قبیل سپر جلو و عقب با طراحی منحصربفرد و چرخ‌های 18 اینچی تاثیرقابل توجهی بر طراحی R گذاشته‌اند اما هنوز هم نکات ریزی مانند چراغ‌های جلو بای‌زنون استاندارد و چراغ‌های روز ال.ای.دی با طراحی جدید، چراغ‌های قرمزرنگ عقب و سیستم اگزوز دوشاخه‌ای با چهار خروجی کروم طراحی اسپرت آن را تعریف می‌کنند..

در بخش طراحی داخلی، گلف R موقعیت خود را به عنوان یک نمونه شاخص گلف با بهره‌گیری از امکاناتی نظیر صندلی‌های اسپرت با روکش ویژه، فرمان اسپرت سه پره‌ای تزئین شده با چرم، نورپردازی محیطی، سیستم کنترل آب‌وهوای خودکار و یک سیستم رادیو-CD با صفحه نمایش لمسی تثبیت می‌کند. این نمایشگر در آغاز حرف R را به صورت یک لوگوی متحرک نمایش می‌دهد. ابزار و منوی شروع روی صفحه نمایش لمسی در کنسول مرکزی هم به طور سفارشی طراحی و ساخته شده‌اند. برای آن که حس اسپرت از همان دقایق اول قرارگیری در کابین R القا شود، با روشن کردن خودرو عقربه‌های نمایشگرهای سرعت و دور موتور یک بار تا آخر رفته و باز می‌گردند. در مورد سرعت‌سنج، عقربه تا آخرین سرعت یعنی 320 کیلومتر بر ساعت می‌پیماید. همه جزئیات کابین به دقت مورد بررسی قرار گرفته‌اند و این را می‌توان از کابین منظم، زیبا و کارآمد R تشخیص داد.

این کوچولوی اسپرت در دو نمونه 2 در و 4 در و در 8 رنگ تولید می‌شود. یک رنگ آبی متالیک به طور ویژه برای R ساخته شده است.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ميگرن IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    17 0
    اخه خبرانلاين چرا با احساساتمون بازي ميكني مگه نميدوني اينجا مردم محكومند به استفاده از پرايد و ،،، ولي از حق كه نگذريم شايد پرايد قدرتش رو نداشته باشه ولي مصرفشون مثل همه!!!
    • بی نام US ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
      17 3
      گلف آلمانی، فقط 15 هزار دلار، یعنی 45 میلیون تومن. بعد پژو هاچ بک قراضه 40 میلیون. واقعن زور داره.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    38 0
    ٢٩٦ اسب بخار!!!!!!! يعني تقريباً سه برابر سمند قدرت داره! صدي ٧ بنزين!!! واقعاً جاي فولكس واگن ايران خاليه
    • بی نام US ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      10 0
      ولکس واگن گلف از ماشین های ارزان قیمت آلمانی و با قیمت زیر 20 هزار دلار هست که به خاطر فضای رقابتی بازار خودرو اروپا با اقساط 5 ساله فروخته میشود. مشتری عمده آن جوانان و قشر کم درآمد و به ویژه مهاجران هستند. یعنی یک جورایی پراید اروپا هست با این تفاوت که این خودرو مدل 2013 و با امکانات ایمنی و استاندارد محیط زیستی یورو 5 فروخته میشود. ولی پراید یک خودرو قراضه تکنولوژی 20 سال پیش آمریکا و کره جنوبی هست و بی نهایت غیر ایمن هست و بدون هیچ نوع قسط و تسهیلاتی عرضه میشود و باید 19 میلیون نقد بدهید این ارابه مرگ را بخرید. در حالیکه ولکس واگن مدل جتا، یا همین مدل گلف را معادل 15 میلیون تومنشو نقد میدی، بقیه اقساط بلند مدت. یا که اصلن هیچ پولی اول نمیدی و اقساطش را از درآمد خودتان میدهید.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    5 0
    میزان آلایندگی نیز از199به 165 گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر بهبود یافته است . مال پراید چقدره ؟ یا این مدلای کپی پیست شده جدید پراید ؟
  • فرهاددددددددددد IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    11 0
    واي كه چقد من از فلكس واگن خوشم ميادد ولي چي ميشد ميومد تو ايران ميخوابونديش تا ته واي واي ؟؟
  • داریوش IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    7 7
    وقتی یه خانم بخواد در مورد ماشین مطلب بزار اینطوری میشه اینهمه درمورد شتاب وسرعت و خاصیت و قدرت موتور گفته واصل کار حجم موتور رو نگفتن یا یادشون رفته ترجمه کنن !
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    10 0
    لطفا وقتی یه ماشین رو معرفی می کنید قیمت فروش اون رو هم بزنین
    • بی نام US ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      5 0
      ولکس واگن گلف 18 هزار دلار معادل 54 میلیون تومان با دلار 3000 تومانی. ولی همین رو با تعرفه و مالیات و عوارض گمرکی ایران برسونی اینجا میشه 150 میلیون. در حالیکه اگر بازار خودروی ایران انحصاری نبود. مثل همه جای دنیا 10 میلیون از 54 میلیون تومن را میدادی و بقیه پول ماشین را اقساط 5 ساله پرداخت میکردی. مثل ایران نیست که 40 میلیون تومن جلو جلو میدی، تازه 3 ماه بعد یا 6 ماه بعد خودروساز یک پژو قراضه میندازه جلوت. تمام امکانات مدل اوریجینالشو هم برداشته.
  • بی نام GB ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    9 0
    ما که باید تو ایران فقط عکساشو ببینیم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    4 0
    ان وقت ما هم هنوز پراید می زنیم.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    1 0
    همین رنگ.همین مدل.یه لکه رنگ.بیمه ۶ ماه.تخفیف بیمه ۲سال.لاستیکا ۸۰ درصد.فقط مصرف کننده ۲۶.۸۰۰م
  • فرزین A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    7 0
    چی بگم والا. فقط می تونم بگم دست ایران خودرو و سایپا درد نکنه همین!!
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    5 0
    حجم موتور؟!
  • mohsen A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    9 0
    حجم موتورش رو نزدید تا ببینیم تعرفه وارداتش چه قدر میشه.