لامبورگینی Huracan، جانشین مدل جنجالی گالاردو رسما به صحنه آمد. نمایش عمومی این خودروی 610 اسب بخاری در ماه مارس /اسفند پیش رو در موتورشوی ژنو روی می دهد.

توجه: برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ، روی گزینه مربع (Maximize) در گوشه پایین-راست منوی گزارش تصویری کلیک کنید

سولماز گرئی: جانشین گالاردو، یعنی لامبورگینی Huracan رسما به صحنه آمد. نام این مدل از یکی از گاومیش‌های معروف اسپانیایی گرفته شده که جسارت و حس مبارزه طلبی اش زبانزد خاص و عام بوده است. در نام‌گذاری لامبورگینی اوراکان همچنین عبارت 610-4 LP به چشم می‌خورد که به قدرت چشمگیر آن اشاره دارد.

موتور اوراکان بر طبق سنت لامبورگینی تنفس طبیعی است و از سیلندرهای متعدد سود می‌جوید. موتور 5.2 لیتری و 10 سیلندر آن در دور موتور 8250 دور در دقیقه 610 اسب بخار قدرت تولید می‌کند در حالی که حداکثر گشتاور آن به مقدار 560 نیوتن متر در دور موتور 6500 دور در دقیقه در دسترس است.

یک جعبه دنده 7 سرعته و دو کلاچه LDF و یک سیستم چهارچرخ محرک با کنترل کاملا الکترونیکی مسئول تبدیل قدرت موتور به عملکرد مسحورکننده اوراکان هستند. سه حالت عملکرد یعنی استرادا، اسپورت و کورسا پاسخ ساسات و گیربکس، کیفیت صدا، کنترل پایداری و رفتار سیستم تمام چرخ محرک را مشخص می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید سیستم متغیر فرمان به نام فرمان دهی دینامیک لامبورگینی و همچنین کنترل سیستم تعلیق را نیز دریافت کنید.

از آن جایی که وزن کل خودرو 1422 کیلوگرم است نسبت قدرت به وزن آن تنها 2.33 کیلوگرم بر اسب بخار است. به کارگیری آلومینیوم و فیبرکربن در شاسی در این امر تاثیر بسزایی داشته است. در نتیجه شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 3.2 ثانیه به طول می‌انجامد. علاوه براین وزن کم تر خودرو مصرف سوخت را نیز پائین می‌آورد. استفاده هوشمندانه از هر دو حالت تزریق مستقیم و غیرمستقیم سوخت و بهره گیری از سیستم استارت استاپ هم نقش موثری در مصرف سوخت 12.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و میزان آلایندگی 290 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر اوراکان داشته است.

درون کابین یک پانل ابزار 12.3 اینچی TFT با انبوهی از اطلاعات قرار گرفته است. البته بعید است برای مشاهده همه این اطلاعت فرصت مناسب داشته باشید چراکه ممکن است از جدول کنار خیابان سر در بیاورید!

در قسمت خارجی شاهد طراحی جسورانه، منحصربفرد، جدید و در عین حال پایبند به اصول لامبورگینی هستیم.
نمایش عمومی این مدل در ماه مارس /اسفند آینده در نمایشگاه خودروی ژنو روی می‌دهد.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    197 7
    اصن، باید واسه دیدن عکسشون هم باید پول بدی بس که قشنگ طراحی شدن.
    • بی نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      4 56
      نه، خیلی خوب هم طراحی نشدن. طرح هاشون داره تکرار میشه و خیلی جزیی تغییر می کنن. زیاد از حد هم تهاجمی بدنه شون
    • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      32 2
      فشارم افتاد..خیلی زیباست..چی میشد منم داشتمش:(
    • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
      7 1
      بی نام دومیه نه پراید شما طرتحیش خوبه یکی صندوق عقب نداره یکی داری و لی بهتره نداشته باشه یه طرحش چراغاش کوچیکه یکی دوباره چراغ عقبش کوچیک شده یکی ترمز داره یکی نداره یکی کیسه هوا داره یکی نداره
    • بی نام US ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      8 1
      هر جور حساب کنی، می بینی که خودروسازی های داخلی با تولید پراید و پیکان وانت، مایه ننگ هستند.
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    92 62
    به پراید نمی رسه
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      13 45
      خلایق هر چه لایق.
  • اورملی A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    ماشین مخصوص اقازاده ها. و ایضا شیخ نشین ها.
    • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      38 2
      ماشین مخصوص پولدارها این مشکل ما و عربهاست که پولدارامون آقازاده و شیخ هستن فقط!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
      10 2
      من با این کلمه آقازاده کلا مشکل دارم...! یه جور احترام بیخود قایل شدن برای کسایی است که رانت خوارند.
    • باران A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      0 2
      اره بابا بریم پرایدو خودمونو سوار شیم
  • عرشیا A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    135 3
    شاهکاره .کلا ماشینهای ایتالیایی چه لامبورگینی و چه فراری از لحاظ طراحی فوق العاده و بسیار چشم نوازند .
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      13 89
      البته هر کاری کنن به المانیا که متاسفانه نمیتونن برسن!
  • smj IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    23 1
    جای تاسف داره که مردم ایران حق سوار شدن چنین ماشینهایی رو ندارن و به اجبار باید سوار ارابه های مرگ ساخت داخل بشن!! با دیدن این ماشینها فقط باید تاسف بخوریم و آه بکشیم...
  • اشکان IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    108 6
    اینو اگه وانتش کنند محشر میشه !
    • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      8 1
      روحت شاد، روحم رو شاد کردی!
  • امیر IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    3 32
    چراغ عقبش که روشن میشه مثل خنده این کارتونای ژاپنی میشه. ابهت و خشونتش رو میگیره. همه چیش عالیه غیر چراغ عقبش (وقتی روشنه)
  • soheil A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    4 1
    میخرم برات :دی
  • عادل IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    79 6
    کاش طراحان ما یه کم طراحی یاد یگیرند .....به جای تعویض لامپ یا وانت بار کردن سواری هایی مثل پراید و ال90 و پژو405 بروند کمی طراحی یاد بگیرند.
    • محمدعلی ح RO ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      30 4
      عزیزم طراحی بلدیم . حتی برای بهترین برندها هم استعدادای ایرانی دارن طراحی میکن. مسئله طراحی یه مقوله وابسته به صنعته. طراح وقتی میخواد طراحی کنه مثلا یه پیچ رو اولین سوال اینه که طول عمر این پیچ چقدر باید باشه بعدش با توجه به اون طول عمر بعضی از فاکتوراشو انتخاب میکنه. مثلا فکر کن تو بهترین طراحی رو هم انجام بدی وقتی صنعت نتونه قالبشو و اجزاشو با اون کیفیت خوب داشته باشه فایدش چیه ؟ وقتی اینا از یه خط تولید دارن 30 سال استفاده میکنن واسه تولید خودرو چه انتظاری داری؟ در صورتیکه خط تولید کمری 2006 با 2007 کاملا متفاوته. ما خیلی عقبیم فعلا دلیلشم قبضه کردن بازار توسط چنتا خودروسازه
    • هادی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      6 1
      داداش خوشیاااا . به در میگی که دیوار بشنوه ؟
    • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      21 6
      طراحان ما در آلمان و امریکا و استرالیا دارن برای بی ام و و جی ام و فورد ماشین طراحی میکنن
  • علي GB ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    10 16
    ماه مارس ميشه ارديبهشت و خرداد، اسفند رو از كجا اوردين؟
    • محمودی اهواز A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      5 1
      جناب!! ژانویه،فوریه،مارس سه ماه اول میلادی ان!!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      6 1
      آقای انگلیسی ژانویه دی و بهمن فوریه بهمن و اسفند مارس اسفند و فروردین اپریل می اردیبهست و خرداد الی اخر
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    45 19
    کدام ماشین از لحاظ طراحی بهتر است؟ 1- سایپا تیبا 2- لامبورگینی اوراکان
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      24 1
      یخچال .
    • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
      1 1
      من با کلی قرض و وام می خواستم 24 میلیون بدم تیبا بخرم با این حرفت دلم و شکوندی
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    26 1
    مصرف بنزین: 12 لیتر در 100 کیلومتر...بعد پژو 405 1800 cc در صد کیلومتر چقدر خام میسوزونه...خدا لعنت کنه دلال جماعتو
  • م EU ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    3 2
    گالاردو نه "گایاردو" درسته
    • امیر IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
      5 1
      دوست عزیز هر دو درسته. تلفظ ایتالیاییش میشه گلاردو یا گالاردو و تلفظ اسپانییایش میشه گایاردو. فقط چون ماشین ایتالیایی هست تلفظ گلاردو صحیحتر و نزدیکتر به اصل هست.
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    6 1
    wooooooow
  • محمد A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    2 1
    به قول بچه ها جواب میده نه ایطور
  • فرزین A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    5 1
    واقعا زیباست.... در جواب دوستان که میگن طراحان ما یاد بگیرن..به جای عوض کردن چراغ بیان ماشین طراحی کنن ما یکی از بهترین ها در ضمینه طراحی خواهیم بود اگه امکانات و علم تولید اش رو داشته باشیم شما دقت کن 90 درصد ماشین های تولیدی در ایران روی یک پلتقرم هستند چاره دیگه ای نیست...احداث هر پلت فرم جدید نیاز به سرمایه حداقل 1 میلیارد دلاری داری.. تا وقتی من وشما به این فرغون هایی که بهمون میدن راضی باشیم داستان همینه...
  • رضا A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    8 1
    من که هر چی صبر کردم عکساش لود نشد بتونم ببینم .خوشبحال هر کی عکسشو دید .اینم اینترنته داریم آخه؟
  • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    6 1
    میخرمش
  • هومن A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    3 0
    فوق العادست.
  • مهدی A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    16 1
    عجب پرایـــدی!
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    5 1
    اگر فقط دود هم از کلش بلند میشد کامل تر میشد.
  • دادا EU ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    9 1
    قالپاقش قیمت پراید ایرانه...
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    4 1
    آقا یعنی چی ی ی ی ! آخه چرا پدر و مادر ما پولدار نیستن که از اینا بخریم......من عاشق لامبورگینی ام...خدایاااااا:(
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    1 1
    من از این گاومیشا می خوام
  • مصطفی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    1 1
    ما که چیزی ندیدیم خوش به حال شما
  • امیر IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    2 1
    پراید بخر حالشو ببر هر سال با طرح ها و رنگ های متنوع و خدمات پس از فروش عالی
  • خان A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    1 2
    صد رحمت به پراید خودمون ولی گاومیش هم خوبه نه!!!!!!
  • محمد IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 1
    بی خود که نیس به ایتالیا میگن مهد طراحی خودروی جهان . واقعا با طراحی هاشون چشم نوازه .
  • بی نام RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    جالب بودن