نمایشگاه «وادی هشتم، منِ مولانا» امروز با حضور استاد محمدعلی موحد، مولوی پژوه برجسته و چهره‌های ادبی و هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «من مولانا»، محمد علی موحد (مولوی پژوه)، سهیل محمودی (شاعر)،  اسرافیل شیرچی (استاد خوشنویسی) ایرج حسابی (فرزند مرحوم پرفسور حسابی) محمد سعیدنقاشیان (هنرمند خوشنویس و طراح) و حامد شفیق (مدیرعامل موسسه کتاب شهر ایران) حضور داشتند.

آثار این نمایشگاه که همگی از غزلیات مولانا جلال الدین بلخی انتخاب شده، دربرگیرنده واژه «من» هستند. واژهٔ «من» که در برخی از ابیات مولانا به کار رفته، علاوه بر نشان دادن احوالات مولانا اشاره‌ای است به همهٔ انسان‌ها. انسان‌هایی که در جست‌وجوی «من» درونی خود هستند. ابیات انتخاب شده هم دربارهٔ اندیشه‌های مولانا پیرامون این من انسان است.

استاد محمد علی موحد که جمعیت جوان حاضر در این مراسم را می‌دید، با ابراز خوشحالی از توجه جوانان به مولانا،گفت: «جای خوشحالی است که هنرمندان جوان هم به سراغ مفاهیم و اندیشه مولانا می‌روند و هم جوانان امروز از این موضوع استقبال می‌کنند.»

سهیل محمودی، نیز که در آیین افتتاحیه دقایقی برای حاضرین سخنرانی کرد، به مفهوم واژه «منِ مولانا» که موضوع تابلوهای این نمایشگاه بود اشاره کرد.

اسرافیل شیرچی، از اساتید به نام هنر خوشنویسی، ضمن بازدید از آثار این نمایشگاه شیوه ابداعی در برخی تابلو‌ها را مورد تحسین قرار داد و به هنرمند این آثار توصیه کرد که این مسیر را ادامه دهد.

این نمایشگاه که در آستانه برگزاری روز بزرگداشت مولانا، کار خود را آغاز کرده است، مجموعه‌ای از ۱۹ اثر نقاشیخط محمدرضا جوادی نسب از اشعار مولانا است که علت انتخاب این تعداد تابلو، رمز آمیز بودن عدد ۱۹ در قرآن و همخوانی آن با تعداد حروف عبارت «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» است.

نمایشگاه «وادی هشتم، منِ مولانا» که همزمان با ایام بزرگداشت مولانا افتتاح شده تا ۱۰ مهر ماه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری سبحان واقع در بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه جنوبی، خیابان منظریه، کوچه پیشتاز، بن‌بست بعثت، شماره ۴ برقرار است.

عکس‌ها: روابط عمومی نمایشگاه

5757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    10 2
    من از آثار بی نظیر این هنرمند گرامی آقای جوادی نسب دیدن کردم بسیار زیبا ومتفاوت بود آرزوی موفقیت برای ایشان دارم
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    11 4
    بسیار زیبا... چه خوب که استاد موحد رو می شه دید. خدا سلامت نگه داره این مرد بزرگ رو
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 1
    من هم از این نمایشگاه دیدن کردم.سرشار از هنر بود.هنری متفاوت و ماندگار
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 1
    واقعا آثار زیبا یی بود دستمریزاد به هنرمند وخالق این آثار .موفق باشید
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 2
    فضای بسیار دوست داشتنی واکنده از عطر مولوی بود توصیه می کنم همه برن ببینن
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 2
    چه اتفاقهای خوبی دراه تو کشور می افته هنرمندا یه کم رو اومدن روحانی مچکریم