اولین جلسه دادگاه متهمان عملیات تروریستی کانادا روز گذشته در شهرهای تورنتو و مونترال برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس، الصغیر که دانشجوی دکترا در دانشگاه مونترال است با حضور در جلسه دادگاه به قاضی اعلام کرد که اتهامات علیه خود را نمی‌پذیرد و بی‌گناه است. مقامات پلیس کانادا اعلام کردند دو مرد به نام‌های «شهاب الصغیر» 30 ساله و «رائد جاسر» 35 ساله را که در صدد از خط خارج کردن قطار مسافربری نیویورک-تورنتو بوده‌اند را دستگیر کرده‌اند.

پلیس سواره سلطنتی کانادا همچنین مدعی شده است توطئه فوق توسط عناصر القاعده در ایران حمایت می‌شده و در عین حال اعلام کرده است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر دولتی بودن این طرح حمله وجود ندارد.

این در حالی است که «علی اکبر صالحی» وزیر امور خارجه ایران با واکنش به این ادعا گفت که این خنده‌دارترین چیزی است که در عمر 64 ساله خود شنیده‌ام.

ادعای پلیس کانادا مبنی بر مرتبط بودن افراد فوق با عناصر القاعده در ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم همواره با حضور گروه‌های تروریستی در خاک خود مبارزه کرده است.

کانادا در حالی به حمایت عناصر القاعده در ایران از این مظنونان اشاره می‌کند که کشورهای غربی با حمایت از گروههای افراطی و القاعده در سوریه بر ناامنی در این کشور دامن زده‌اند.

منبع عکس ها: رویترز

49261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IN ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    4 1
    لعنت به وهابیت
  • بدون نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    0 1
    آقای صالحی اگر فیلم آرگو رو دیده باشند به این نمی خندیدن. واضح بود که برنامه شون ارتباط دادن ایران با القاعده است.