حادثه رها شدن تانکر اسید سولفونیک در شرق به غرب بزرگراه خاوران، خسارت جانی نداشت.

در پی تماس های مکرر شهروندان با سامانه 125 مبنی بر نیمه واژگون شدن تانکر اسید سولفونیک در شرق به غرب بزرگراه خاوران، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16:08 دیروز شنبه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 15 و 24 را به همراه جرثقیل 55 تنی سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام کرد.
علی اکبر طالقانی، افسر آماده منطقه دو عملیات درباره این حادثه اظهار داشت: با رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه معلوم شد یک دستگاه تانکر حامل اسید سولفونیک-که برای ساخت مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرد- در بزرگراه خاوران در حال حرکت بود که ناگهان تانکر از قسمت کشنده جدا و به صورت نیمه واژگون در قسمت کند رو بزرگراه متوقف شده بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با همکاری عوامل پلیس راهور و ستاد بحران محل را ایمن سازی کرده و با بکارگیری تجهیزات و دو دستگاه جرثقیل خودروی کشنده را به حالت اولیه درآوردند.
طالقانی تاکید کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع شهروندان و سرعت عمل و تلاش آتش نشانان از هرگونه نشت و واژگونی این ماده خطرناک جلوگیری شد و این حادثه نیز هیچ گونه مصدومی در بر نداشت.
عکسها: پایگاه خبری 125

45282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IN ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    10 17
    مجید جان!اسید سولفوریک نه اسید سولفونیک(:
    • حامد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
      13 1
      مجید خودتی! اسید سولفونیک ، ماده اولیه برخی مواد شوینده است و با اسید سولفوریک فرق دارد.
  • جلیل IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    15 11
    منظورتون همون اسید سولفوریکه دیگه!!!!!!!!!!!!!
  • سلطان مواد شوینده GB ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    12 1
    در مواد شوینده از اسید سولفونیک استفاده می شود یا همان اس ال ای اس یا سدیم لریل اتر سولفات که اصلا سمی و خطرناک نیست پس : (ماده اصلی اکثر مایعات شوینده ظرف و پودر های دستی لباسشوئی ) -اگر بار تانکر اسید سولفونیک بوده که گزازش اشتباه است (در بخشی که اسید سولفونیک را خطر ناک عنوان کرده اند ) و ضمنا اساتیدی که ندانسته اصرار دارند اسید سولفوریک بوده نه اسید سولفونیک سعی کنند در مواردی که اطلاع ندارند نظر ندهند متاسفانه این عادت بد ما ایرانی هاست - اگر هم اسید سولفوریک بوده که باز گزارش اشتباه تهیه شده در عنوان نام اسید سولفونیک
  • بدون نام GB ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    8 0
    ضمنا اسد سولفوریم به شدت خورنده است و با تانکر آب حملش نمیکنند
  • محمد FI ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    0 8
    H2SO4