باید امیدوار بودکه مصاحبه امشب رئیس جمهور، تفاهم درباره هدفمندی یارانه ها را نشان دهد و لحن کلام او آرامش را به فضای جامعه برگرداند و عمل سران قوا به توصیه رهبری را در عمل نشان دهد.

محمود عزیزی: رئیس جمهور امشب به جای گفت وگویی که قولش را به خبرنگاران داده بود، در تلویزیون ظاهر می شود. این بار اما  بنا به یک خبر شنیده شده قرار است در مقابلش به جای یک مجری، مسئولان رسانه های مختلف بنشینند و سوال کنند و جواب بشنوند.
رئیس جمهور ابتدای امسال قصد داشت درباره هدفمندی یارانه ها و فاز دوم آن به مردم در 29 فروردین با مردم صحبت کند، اما خیلی زود خبر از لغو گفت وگوی رئیس جمهور رسید و چند روز بعد محمدرضا باهنر درباره لغو آن گفت وگو تصریح کرد که قرار شد دولت ومجلس در باره هفدمندی یارانه ها تفاهم کنند.
اقتصاد، تورم، بازار ارز و گرانی موضوعاتی است که در چند ماه اخیر صدای مردم را در آورده است و کمک عیدانه به مردم از سوی دولت و با توصیه رهبر معظم انقلاب و همراهی مجلس راهی است تا شاید برخی از فشارهای چند ماه اخیر به مردم در خصوص گرانی ها رفع شود. هر چند حرف های مردم در کوچه و بازار نشان می دهد آنها بیش از کمک عیدانه خواهان آن هستند که قیمت ها به ثبات برسد.
رئیس جمهور هم البته در دو گفت وگوی اخیرش در 14 شهریور و 2 دی ماه به مباحث اقتصادی پرداخته است و البته در کنارش از منتقدانش گلایه کرده و برخی حرفهای انتخاباتی را لابلای اظهاراتش بیان کرده است. مثل اینکه در گفت وگوی 14 شهریورش تاکید کرد که «چه کسی گفته امسال سال آخر ما است؟» حرفی که خیلی سریع با تعابیر مختلف در فضای سیاسی مواجه شد و هر کس از ظن خود یار آن شد.
محتمل است که امشب هم رئیس جمهور باز هم درباره موضوعات اقتصادی و برنامه های دولت برای حل مشکلات مردم سخن بگویید. قاعدتا دو روز مانده به برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 حتما رئیس جمهور نقطه نظراتش در خصوص مذاکرات را هم بیان می کند تا در آستانه نشست قزاقستان، طرف غربی موضع نهایی جمهوری اسلامی را از زبان بالاترین چهره اجرایی کشور بشنود.


الف: نمودار درصد موضوعات مطرح شده در دو مصاحبه تلویزیونی قبلی رئیس جمهور  

 

 

 

ب: جدول موضوعات مطرح شده در مصاحبه های رئیس جمهور

 

محور
مصاحبه 14 شهریور
مصاحبه 2 دی ماه
اقتصادی
برنامه های اقتصادی کلان دولت/وضعیت اقتصادی کشور/هدفمندی یارانه ها/ وضعیت بازار ارز و نابسامانی آن/ ارزیابی مسکن مهر/
التهاب بازار ارز/تخلفات اقتصادی در کشور/ وضعیت تورم، سود بانکی و باک مرکزی/فاز دوم هدفمندی یارانه ها / چشم انداز بازار ارز/معرفی مفسدان اقتصادی
سیاست داخلی
گلایه از منتقدان دولت/ برنامه دولت برای انتخابات 92
زمان ارسال بودجه به مجلس/ گلایه از منتقدان دولت/ نظرات دولت در خصوص نظارت بر دولت/ علت تشکیل هیات نظارت بر نمایندگان
سیاست خارجی
تحریم ها و تاثیر آن بر اقتصاد ایران
برگزاری اجلاس غیر متعهد ها در تهران و بازتاب های آن
ورزشی
------------------
دستاورد های ورزشکاران ایرانی در المپیک

/27212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    97 4
    فقط آقای دکتر بفرمایند چرا قیمت اقلام اساسی در طی یکسال اینهمه افزایش یافت و منظور شان از تورم نقطه به نقطه چیست که گوشت وقتی از 12000 تومن اسفند سال 90 به 30000 تومن اسفند سال 91 رسیده تورمش چند درصد است در مورد برنج و روغن و...... هم همینطور ؟؟؟؟
  • انیشتین IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    5 3
    لطفا فرمولی که دکتر باهاش تورم نقطه به نقطه را حساب می کنه و معمولا همیشه زیر 15% و داره روز به روز هم کمتر میشه رو بپرسید و به ما اطلاع بدید تا ما هم حساب بکنیم و شاید به اون اعدادی که دکتر اعلام میکنن رسیدیم
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    5 0
    فقط خدا كند خبري از استاد حيدري نباشد !
  • بدون نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    2 11
    سلام خدابراحمدی نژادصادق ومحبوب وبی ریا.
  • ایرانی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    2 13
    گوش کردیم ودیدیم ولذت بردیم.خدایا!دکتراحمدی نژادرابرای یاری مردم محروم ومظلوم نگهدار.الهی امین!