نمایش حضور فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا در پای صندوق‌های رای در حالی صورت گرفت که ماهها بود وی در انظار عمومی حاضر نشده بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، انتخابات پارلمانی در شهرهای مختلف کوبا در حالی آغاز شد که تلویزیون رسمی این کشور تصاویری از فیدل کاسترو را در حالی که رای خود را برای تعیین اعضای مجلس ملی، به صندوق می‌انداخت نشان داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی نیوز، انتخابات پارلمانی کوبا در 29 هزار و 957 حوزه رای‌گیری در این کشور برگزار می‌شود. بیش از هشت میلیون کوبایی واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند و قرار است 612 نماینده با رای آن‌ها راهی مجمع ملی این کشور شوند.

نمایش حضور فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا در پای صندوق‌های رای در حالی صورت گرفت که ماهها بود وی در انظار عمومی حاضر نشده بود. در این تصاویر، فیدل کاسترو که به نظر ضعیف می‌آمد، با رای دهندگان گفت‌وگو می‌کرد. گفته شده وی حدود یک ساعت با مردم و خبرنگاران صحبت کرده است. به گزارش بی.بی.سی صدای کاسترو ضعیف و کمرش نیز خمیده بوده است. "رومن وارونا"، از ساکنان هاوانا که در یک حوزه رای‌گیری حاضر شده بود، گفت: من برای رای دادن و به خاطر فیدل و رائول به اینجا آمده‌ام. من به خاطر دفاع از انقلاب کوبا در اینجا حاضر شده‌ام. این انقلاب از زمان کودکی هر آنچه را که خواسته‌ام، به من داده است. مارتینا گونزالس، یکی دیگر از اهالی شهر هاوانا گفت: شرکت در انتخابات وظیفه ما را در برابر کشورمان نشان می‌دهد. ما کوبایی هستیم و باید در این انتخابات شرکت کنیم. تنها حزب کمونیست در مجلس ملی کوبا فعالیت می‌کند و در این انتخابات نیز رقیبی نداشته است. تلویزیون کوبا همچنین، تصاویری از رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا و دیگر مقام‌های کشور را نشان داده است که رای‌های خود را به صندوق انداختند. آنها همزمان، به اهمیت شرکت مردم در انتخابات و حمایت از اصلاحات و استقلال از آمریکا اشاره کردند.

انتظار می‌رود نزدیک به 95 درصد از 8 میلیون و هفتصد هزار نفری که درکوبا زندگی کرده و بیش از 16 سال سن دارند، به پای صندوق‌های رای بروند. همچنین در این انتخابات، نزدیک به 50 درصد از کاندیدها زن بوده و70 درصد از آنها بعد از انقلاب کوبا به دنیا آمده‌اند. هر کدام از نمایندگان به مدت 5 سال انتخاب می‌شوند. این در حالی است که مخالفان رژیم این انتخابات را نمایشی خوانده‌اند. آنها می‌گویند شمار نامزدها دقیقا به اندازه تعداد کرسی‌های مجلس است. از سال 2008 و زمانی که رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا شد، وی تلاش‌هایی برای بهبود وضع اقتصادی کشور انجام داده است. او به شرکت‌هایی که در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند کمک کرده و محدودیت‌های سفر و خرید و فروش خانه و اتومبیل را لغو کرده است.
5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    7 3
    لازم نیست مخالفان رژیم کوبا بگویند! خود شما در متن نوشته اید تنها حزب کمونیست بدون هیچ رقیبی در این انتخابات حضور دارد ! بعد انتظار دارید انتخابات نمایشی نباشد و انتخاباتی رقابتی و آزاد باشد ؟