فارس منتشر کرد:

در راستای نصب ضریح جدید حرم امام حسین(ع)، بخش فنی و مهندسی آستان قدس حسینی(ع) عملیات نصب ضریح چوبی موقت را در اطراف محوطه ضریح طی پنج روز به پایان برد.با پایان عملیات نصب ضریح چوبی اطراف ضریح قدیمی امام حسین(ع)، زیارت ضریح سیدالشهدا حداقل تا 40 روز دیگر امکان‌پذیر نیست. ستاد بازسازی عتبات عالیات توصیه کرده است عاشقان ثارالله این ایام را برای زیارت انتخاب نکنند.
این ضریح چوبی به صورت مشبک انتخاب شده تا زائران ضمن زیارت، شاهد عملیات باز کردن ضریح قدیم و نصب ضریح جدید باشند.

به گفته «کریم الانباری» مسئول بخش فنی و مهندسی حرم مطهر، پس از این اقدام، ضریح قدیم امام حسین(ع) در مدت زمان هفت تا 10 روز جابه‌جا و نصب ضریح جدید آغاز می‌شود.

اما برآورد زمانی «سید افضل شامی» معاون تولیت آستان قدس حسینی بیش از این میزان است. او می‌گوید: باز کردن و جابه‌جایی ضریح قدیمی 10 تا 15 روز زمان می‌برد و 40 تا 60 روز هم برای نصب ضریح جدید در نظر گرفته شده است.

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در اینباره می‌گوید: پنج نفر از تولیت حسینی و دو نفر از ستاد بازسازی به عنوان هیئت اجرایی عملیات تعویض انتخاب شده‌اند.

در حالی که تصمیم‌گیری برای انتقال بخش‌هایی از ضریح قدیمی سیدالشهدا(ع) به مشهد بر عهده هیئت اجرایی عملیات تعویض است، پلارک می‌گوید: در جلسه‌ای که روز بیست و سوم دی‌ماه با تولیت حسینی داشتیم، درباره انتقال بخش‌هایی از ضریح قدیم به ایران مذاکر‌ه‌ای نکردیم.

62303/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =