دبیرخانه پنجمین جایزه جلال آل‌احمد اسامی آثار نامزد دریافت این جایزه را در سه بخش اعلام کرد که برخی از پرفروش‌ترین آثار بازار نشر در ماه های اخیر در این لیست دیده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، دبیرخانه پنجمین جایزه جلال آل‌احمد در حالی در بخش تاریخ‌نگاری هیچ اثری را به تشخیص هیات داوران به مرحله دوم داوری‌ها راه نداده که در بخش های مستند نگاری و داستان، کار سختی در پیش دارد و آثار در خور توجهی را برای داوری در مرحله نهایی نامزد کرده است.

در بخش مستندنگاری این دوره کتاب‌های «پایی که جاماند» تالیف سیدناصر حسینی‌پور، «در وادی عشق» نوشته عبدالرحیم اباذری، «سفیر هزار7 روزه» تالیف حسین روحانی‌صدر، «خاطرات و اسناد فیروزیان» نوشته رحیم نیکبخت، «شیخ‌المعاونین ما کجاست؟» نوشته حسین روحانی‌صدر، «نورالدین پسر ایران» تالیف معصومه سپهری و «خاطرات و ملاحظات» نوشته سیدعلی‌ محمد دولت‌آبادی به مرحله دوم داوری راه یافتند.
 

در گروه زندگینامه‌های غیرداستانی نیز کتاب «شرح اسم» تالیف سید‌هدایت‌الله بهبودی جواز حضور در مرحله دوم را دریافت کرد.
 

در بخش داستان کتاب‌های «قسمت دوم» نوشته هاشم حسینی، «کمی دیرتر» نوشته سیدمهدی شجاعی، «مبصر کلاس هشتم» نوشته سیدحسن حسینی‌ارسنجانی، «قدیس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی، «پریباد» نوشته محمدعلی علومی و «حافظ هفت» نوشته اکبر صحرایی به مرحله نهایی داوری‌ها راه یافتند.
 

در بخش نقد ادبی نیز کتاب‌های «مولوی و اسرارخاموشی» نوشته علی محمدی آسیابادی، «درآمدی بر بینامتنیت» تالیف بهمن نامور‌مطلق، «فرهنگ توصیفی نقد و نظریه‌های ادبی» نوشته فاطمه مدرسی، «عقل سرخ» تالیف تقی‌ پورنامداریان، «موج و مرجان» تالیف مجتبی بشردوست، «شاهنامه از دست‌نویس تا متن» نوشته جلال خالقی‌مطلق، «فرهنگ شاهنامه» نوشته علی رواقی، «ادبیات داستانی ایران» تالیف محمدرضا سرشار راهی مرحله نهایی داوری‌ها شدند.
 

آیین پایانی پنجمین جایزه جلال آل‌احمد همزمان با جشن تولد این نویسنده (یکم آذرماه) در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این جایزه در دوره های گذشته به نفرات اول 110 سکه تمام بهار آزادی اهدا می کرده است که با توجه به قول مساعد مسئولان فرهنگی، امسال نیز قرار است این میزان سکه به نفرات برگزیده اهدا شود.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار نشر) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    1 0
    یعنی چه 110 سکه؟! کارهای غیرمعقول چرا انجام میشه. جایزه خوب و درخور شخصیت بدن اما نه اینکه اینقدر فرهنگ سکه دوستی رو اینقدر ترویج بدن. مثلا یک ماشین خوب بدن. هم برنده خوشحاله هم اینکه هزینه گزاف به دردهای دیگه تو همین زمینه فرهنگی میتونه بخوره.
  • بدون نام NL ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جالبه که جایزه دولتیه و این کتابهایی که اسم بردید حتا در حد کتابهای نویسندگان درجه دوی فعلی ما هم نیستن . جالب تر اینکه حتا اگر ملاک انتخاب نه تخصصی ادبیات بلکه تعهد نویسنده باشه باز هم قیدار امیرخانی باید جایزه بگیره نه این کتابا