شاید تصورش برای شما مضحک به نظر رسد که فردی با فروش اکسیژن هم پولدار شود، هم معروف و هم عاقبت به خیر.

این داستان مرد کارآفرینی بنام چن گوآنبیائو است که سال گذشته با فروش اکسیژن تازه درون قوطی توانسته 600 میلیون دلار درآمد کسب کند.
چن به چاینا دیلی گفته هر فردی سه مادر دارد: مادر بیولوژیکی، مادر-سرزمین و مادر-زمین و باید از هر سه آنها مرافقبت کرد و باید محیط زیست را همیشه پاس داشت.
وی اسم زنش را سبز گذاشته و نام بچه هایش را "محیط زیست" و "حمایت از محیط زیست" گذاشته است و این افکار بدلیل دیدگاه افراطی وی به حفظ محیط زیست است. هوایی که داخل قوطی می کند را از تایوان و استان جیانگ شی گرفته و با فناوری نوین به صورت فشرده داخل قوطی می کند. با باز کردن درب قوطی هوای تازه به صورت و بینی می خورد و مصرف کننده می تواند با کشیدن یک نفس عمیق آنرا وارد مجرای تنفسی خود کند. مرد کارآفرین با سرمایه گذاری روی پروژه های محیط زیستی مانند پروژه توسعه دوچرخه سواری در پکن سعی کرده طرز فکر مردم را تعییر دهد.وی همچنین بخشی از این پول را صرف مصارف نظامی برای جزیره مورد مناقشه چین با ژاپن -دیااویو - می کند.
 منبع: نیشن

56602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    22 0
    همون کار مهران مدیری تو بمب خنده رو کرده در ضمن خبر آنلاین ترجمه خبر ضعیف بود
  • حسن IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    33 3
    کجای این طرح برای محیط زیست خوبه؟؟؟ تولید آلومینویم و چاپ روش یکی از آلوده ترین مواد تولیدی جهان هستند !!!!!! تولید اکسیژی هم احتمالا از آب بوده که خدا می دونه چند صد میلیون ماهی به خاطر این کار تلف می شن امیدوارم جزایر هم برسه به ژاپن چون خیلی انسان تر هستند و درستکارتر
  • مجتبی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    25 1
    تو رو خدا دیگه هوای چینی رو وارد نکنید! من تازه فهمیدم که کارتونا خیلی هم الکی نیستند! (لوراکس رو می گم)
  • بدون نام IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    28 1
    خوبه دیگه حالا همینم مونده از چین قوطی هوا وارد کنیم ((((((((((((:
  • sara US ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    26 1
    یادم میاد یه کارتون دیدم اسمش لوراکس بود توش یه شخصیت بود که اکسیژن میفروخت احتمالا از اون الهام گرفته بسته بندیشم شبیه...!!!
  • بدون نام IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    9 1
    خودمون اينقدر با وارد كردن اشغالاي چيني ميلياردر پيدا كرديم و بجاش اينقدر كارخونه ورشكسته شدن و كارگرا بيكار
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    4 4
    "وی اسم زنش را سبز گذاشته و نام بچه هایش را "محیط زیست" و "حمایت از محیط زیست" گذاشته است و این افکار بدلیل دیدگاه افراطی وی به حفظ محیط زیست است". یعنی میخوام بدونم اگر کسی حافظت محیط زیست باشه و طرحهای ابتکاری از خودش بروز بده میشه افراطی؟ فعلاً که اکثریت بطور افراطی در حال تخریب محیط زیست هستند. حالا که یکی پیدا شده بر خلاف جریان حرکت کنه مارک افراطی بهش می چسبانند! عجب روزگاری شده!
  • Meek IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    9 0
    فروش این قوطی های خالی نه منحصر به چین است و نه باین آقا خودبنده که سرطان تارصوتی دارم، تا کپسول بزرگ اکسیژنم را پرکنند و بیاورند، موقتی یکی از این قوطی ها را به قیمت 6500 تومان خریدم. وزن کپسول با وزن کپسول خالی فرقی نداشت و وقتی هم که استفاده از آن نیــاز شد، اگر شما چیزی غیر هوای معمولی حس کردید، منهم کردم. مثل اینکه یک نفر روی کاغذ سفید تصویر ماست را بکشد.