پرونده اتهامات اپل علیه سامسونگ هنوز بسته نشده و در حالیکه تاکنون شواهد مبتنی بر کپی‌برداری‌های سخت‌افزاری سامسونگ تا حدودی اثبات شده، اپل هم اکنون درباره نرم‌افزارهایش هم نگران است.

به دنبال این نگرانی، کمپانی اپل شواهدی را فراهم کرده که نشان می دهد، سامسونگ از طرح‌ آیکون‌های این کمپانی نیز تقلید کرده است. البته استدلال اپل درباره کپی برداری از برخی آیکون‌هایش به نسبت بقیه قوی‌تر است.
مثلا در مورد آیکون settings، اصلا نمی توان چنین ادعایی را مطرح کرد چراکه نه تنها طراحی آن خیلی متفاوت است بلکه حتی تصویر چرخ دنده یا حتی آچار، علامتی بسیار رایج برای منوی تنظیمات است.
اپل درباره سایر موارد، دلایل قوی تری دارد. به عنوان مثال، آیکون تماس call ، در کوچکترین جزئیات مثل طرح و رنگ هم با آیکون اپل مطابقت دارد. آیکون‌های دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد سامسونگ در طراحی آنها تا حدودی از اپل الهام گرفته است.
آیکون شماره‌های تماس (contacts) سامسونگ، ما را به یاد کتاب می اندازد. اما در هرصورت بیشتر برداشتی از طرح های اپل است. چرا که این آیکون بسیار شبیه آیکون اپلیکیشن Notes اپل است. سامسونگ در حاشیه این تصویر از یک پد هم استفاده کرده که در کنار طرح اصلی چندان خود نمایی نمی کند.
به هر حال نظر دادن درباره ادعای اخیر اپل کار دشواری است. آیا شما شواهد روشنی که مبنی بر کپی‌برداری سامسونگ در این مورد باشد در تصاویر می‌بینید؟
Mashable/ماندانا سجادی
40121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • h@mid IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    53 10
    این سامسونگ چه گناهی کرده اینقدر بهش گیر میدن یه پیشنهاد دارم به مدیران شرکت سامسونگ بگین کارخونه و کل تشکیلات رو بیارن توی ایران با خیال راحت از هر چی می خوان کپی کنن ما تعهد میدیم هیچ کسی کاری باهاشون نداره
  • ایفون دوست IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    30 46
    سامسونگ دیگه داره شورشو در میاره.هر کاری هم کنه عمرا به گرد پای ایفون برسه.امیدوارم ایفون 5 زودتر برسه تا بقیه برن دنبال کارشون.هرچند که الان هم 4s از S3 سرتره
  • ای او اسی ها IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    24 13
    بنظر من هیچ کدوم از این دو کمپانی نباید به یک دیگر تهمت بزنند .مثلا در این مورد خب دفترچه یادداشت دفترچه یادداشته دیگه نباید که به جاش عکس کتاب داستان می گذاشت!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    9 8
    فقط به آیکون کانتکت میشه گیر داد. و اِلا شما ایده ی دیگه ای جز دفترچه یادداشت، و گوشی تلفن برای note و call به ذهنتون میرسه؟
    • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      12 10
      شما آیکون تلفن( PHONE ) رو نمی تونید تشخیص بدید که تقریبا "هیچ" تفاوتی ندارن؟!؟!؟!
    • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      14 8
      والا این لوگو ها رو اولش نوکیا استفاده کرد...پس اگه قرار به شکایت باشه نوکیا باید از اپل شکایت کنه!!!!!
    • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      4 0
      در پاسخ به این حرف که: والا این لوگو ها رو اولش نوکیا استفاده کرد...پس اگه قرار به شکایت باشه نوکیا باید از اپل شکایت کنه!!!!! باید عرض کنم که اپل تمام اختراعات نوکیا رو خریداری کرده و منبع اصلی درآمد نوکیا هنگام ورشکستگی اش پول هایی است که به اپل داده !!! می توانید در گوگل سرچ کنید
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 15
    خبر آنلاین جان. شما گویا منابع خبریتون مشکل داره. همین چند روز پیش دادگاه امریکا توی بررسی مجدد پرونده اتهام کپی برداری رو رد کرد و حکم نهایی دادگاه این بود : «اپل باید تبلیغات کند که سامسونگ از ما کپی نکرده!»
    • حسین CA ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      11 3
      1- اون دادگاه تو انگلستان بود 2- موضوع شکایت آی پد بود 3- قاضی : " گلکسی تب به اندازه آی پد با حال نیست " و این لیست ادامه دارد . منبع خبری شما موثق نیست
  • interneti IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    11 8
    آخه نه خدایی بگین اگر این سامسونگ بی چاره این آیکون ها رو برای مبایل هایش (گوشی هایش) نذاره پس برای آیکون هایی مثل آیکون تماس ودفترچه تماس چی بذاره؟!!؟ تازه آندروید هم مال گوگل است که این آیکون های شبیه به اپل را می زند نه سامسونگ.
    • علیا IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      8 3
      اولا لابد سامسونگ یه غلطی کرده وگرنه تا الان چند بار توی چند دادگاه محکوم نمیشد و اپل هم فکر نکنم بی گدار به آب بزنه و الکی بره شکایت کنه. دوما درسته آندروید مال گوگل هست. اما تا حدی برای شرکت های مختلف ظاهر و کارایی های آندروید رو خصوصی سازی میکنه. مثلا آندروید اچ تی سی با آندروید سامسون مقداری متفاوته. این چیزیه که خودم مشاهده کردم. حتی توی بعضی آیکون ها.
  • interneti IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 6
    کاربر گرامی برای چی الکی منفی یا مثبت می دهیــــــــــــــــــد در کنار این آیکون منفی نوشته (پاسخ به این نظر ) لطفا پاسخ دهید.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    5 2
    واقعا برای کسی که شباهتی بین آیکون های شرکت اپل و سامسونگ نمی بینه متاسفم ...!!! خداییش ضایع است که سامسونگ از اپل کپی کرده
    • حسین IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
      1 3
      برام خیلی جالبه بعضیا یه جوری تاسف میخورن انگار کارشناس اپل هستند یا کلاس گذاشتن الکیه براشون متاسفم