دوست دارید برج ایفل را از نزدیک ببینید؟ امکان رفتن به پاریس را ندارید؟ مهم نیست گوگل مپ سرویس بسیار مناسبی برای گشت و گذارهای مجازی است. اما فراموش نکنید که هر نقطه‌ای که روی سایت انتخاب کنید قابل مشاهده نیست.

ماندانا سجادی: اگر دوست داشته باشید شهر یا خیابانی را در کره شمالی ببینید، نمی‌توانید. همین طور کاخ سلطنتی هلند و حتی نیروگاهی که در پردیس دانشگاه کورنل در ایتاکای نیویورک هست را هم نمی‌توانید ببینید.
دینا ییک، سخنگوی گوگل در این باره به Mashable گفت: تصاویر ماهواره‌ای و هوایی گوگل ارث و گوگل مپ از طریق تعداد فراوانی منابع دولتی و تجاری بدست آمده است که مجبورند برای انجام هر کاری از قوانین کشورشان تبعیت کنند بنابراین ممکن است بسیاری از تصاویر را تار کنند و بعد به ما تحویل بدهند. وقتی که گوگل مپ راه افتاد کاخ سفید هم همین طور محو بود.
ییک ادامه داد: ما برای رسیدن به تصاویری با کیفیت بالاتر و کاربردی، به طور مداوم تصاویرمان را به روز رسانی می‌کنیم.
وی افزود: ما در تلاشیم تا بهترین اطلاعات ممکن را منتشر و عناصری را به عکس‌ها اضافه کنیم که کیفیت آنها را بیش از پیش کند، مانند تاریخ عکس، وضوح تصویر و شفافیت آن. ما لحظه به لحظه از تامین کنندگان‌مان اطلاعات جدید دریافت می‌کنیم و اگر مطمئن شویم که این داده ها کیفیت عناصر تصاویرمان را بالاتر می برد آنها را منتشر می‌کنیم حتی اگر تامین کننده قسمت هایی از تصویر را محو کرده و مبهم گذاشته باشد.
شما فکر می کنید مخفی کردن بعضی مکان‌ها در گوگل مپ توجیهی دارد؟ آیا تاکنون موردی به چشمتان خورده که اینگونه باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
مکان‌های متعلق به خاندان سلطنتی هلند تنها قسمت های محو شده هلند نیستند. مخازن نفت Vlissingen (که در تصویر نشان داده شده) به علاوه بسیاری از مناطق ارتشی و پایگاه‌های هوایی هم محو نشان داده می‌شود. به نظر می رسد پیکسل‌های سمت چپ تصویر هم دستکاری شده باشند.
40121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    29 57
    حرم امام حسين و حضرت علي هم محو هست
  • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    19 14
    منطقه موسوم به area51 در قلب صحرای نوادا هم محو است. شایعاتی درباره سقوط یک سفینه فضایی در آن منطقه وجود دارد ولی در اصل آزمایشگاه سلاح های پیشرفته نیروی هوایی آمریکاست.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    18 7
    عادیه
  • بدون نام GB ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    16 19
    کسانی که منفی میدهند با چه چیز جمله دوستمان مشکل دارند؟
    • مسعود IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      9 3
      این دوستمون یه بار امتحان کنه ببینه area51 محو نیست و میشه دید.
  • بدون نام IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    8 4
    سوال: آيا سرزمين اشغال شده اي را ميشناسيد که شهرهايش با وضوح بالا در Google Earth محو هستند؟ جواب: بيت المقدس و فلسطين
  • معلم IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    8 5
    اگه هزار بار هم گوگل نام نامی خلیج فارس رو هم از این دریای زیبای چشم آبی حذف کنه ..باز نام او خلیج فارس است. و جزایر ابو موسی و تنب کوچک و بزرگ هم ایرانی بیاین تو سایت http://www.abumusa.net/ به ایران راءی دهید.ممنون
  • بنده خدا IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    1 2
    دوستان خلیج فارس حذف نشده اگه با Google Earth بری داخل چرا روی مردم اسم میزاری