دختر جوانی که در اعماق دره وردیج واقع در ارتفاعات کوهستانی غرب تهران گرفتار شده بود با تلاش همه جانبه نجاتگران آتش نشانی تهران از مرگ حتمی نجات یافت.

در پی درخواست کمک برای نجات یک کوهنورد ازسامانه 125 آتش نشانی تهران، بلافاصله گروه امداد و نجات 8 این سازمان در ساعت 20:30دقیقه دیشب به محل حادثه در کوه های اطراف روستای وردیج اعزام شدند.
بهرام علی بکی رئیس گروه نجاتگران ایستگاه 76 که بلافاصله خود را به محل حادثه رسانده بود دراین باره اظهار داشت : به گفته اهالی روستا وشاهدین، این زن جوان از ساعت 17 بعداز ظهرروز گذشته در اثر آسیب دیدگی مچ پا در اواسط یکی از دره ها به هنگام صعود، دچار آسیب دیدگی شد.
وی افزود: وقتی که این دختر نتوانست به مسیر خود ادامه دهد وهمراهان وی هم قادر به بالا کشیدن وی نشدند، بالاخره همراهان وی طی تماس با سامانه 125 از عمق دره، سازمان آتش نشانی تهران را از این حادثه مطلع کرده و استمداد طلبیدند.
علی بکی در خصوص جزئیات عملیات نجات گفت: نجاتگران آتش نشانی با راهنمایی اهالی روستا درتاریکی هوا به جستجو در دره های اطراف پرداختند و سرانجام فرد حادثه دیده را در عمق دره یافتند.
وی خاطر نشان کرد: گروه امداد و نجات آتش نشانی بلافاصله به عمق 100 متری دره رفته و موفق شدند در مدت زمان کوتاهی این کوهنورد جوان را که به علت آسیب دیدگی از قسمت مچ پا قادر به حرکت نبود با استفاده از تجهیزات ویژه نجات از جمله طناب و برانکارد مخصوص به بالا ی دره منتقل کنند.
این فرمانده آتش نشانی هم چنین اظهار داشت: مصدوم با کمک نجاتگران پس ازعبور از مسیر های سخت و صعب العبورکوهستان و انتقال به سطح جاده توسط آمبولانس به مرکز درمانی اعزام شد.
علی بکی درخصوص علت این حادثه گفت: نا آشنایی وبی احتیاطی شخص درهنگام حرکت در مسیر صعب العبور دره از عوامل اصلی گرفتار شدن این دخترجوان بود.

عکسها: پایگاه خبری 125

45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    61 3
    دست بچه های امداد و آتش نشان درد نکنه. ولی من یه سوال دارم از مسئولین اینکه ما چرا هلی کوپتر امداد نداشتیم واسه این قضیه تا اینهمه راه رو با برانکارد طی نکنن؟؟؟(خبرجان کامنت رو لطفا بذار)
    • خلیج فارس GB ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      0 2
      ممکنه عرض دره یا جغرافیای محل طوری بوده باشه که امکان حرکت هلیکوپتر رو نداشته باشه. شایدم هلیکوپتر بنزین نداشته . یاد شناور دریایی و اون کشتی نجاتی افتادم که چند ماه پیش 20 نفر رو در خلیج فارس به خاطر تموم شدن بنزین به کام مرگ فرستاد. اما بازم دست بچه های آتش نشانی درد نکنه. دمشون گرم
  • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    26 2
    ممنون
  • بدون نام NL ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    24 0
    خدا رو شکر که باز همین نیروی انسانی غیرتمند رو داریم ولی کجاست تجهیزات پیشرفته بازم دست و پنجه ماموران درد نکنه خدا قوت
  • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    7 9
    دوست عزیز پرواز هلیکوپتر در شب و اون هم کوهستان خطرناکه
  • کوروش IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    4 0
    درود بر نیروهای فداکار و ایثارگر اتش نشانی ایران .